در انتظار آينده پرافتخار - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 6610
  پرینتخانه » سرمقاله, یادداشت تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷ |

در انتظار آينده پرافتخار

اين روزها، ويدئويي از يک مجري که در يک شبکه عربي با آب‌وتاب در حال صحبت است، ميان کاربران عرب‌زبان دست‌به‌دست مي‌شود. خلاصه صحبت مجري آن است که چرا آمريکايي‌ها و انگليسي‌ها جلوي ما شير مي‌شوند ولي به ايران که مي‌رسند، موش مي‌شوند
در انتظار آينده پرافتخار

|سید محمد بحرینیان-جانشین سردبیر|
اين روزها، ويدئويي از يک مجري که در يک شبکه عربي با آب‌وتاب در حال صحبت است، ميان کاربران عرب‌زبان دست‌به‌دست مي‌شود. خلاصه صحبت مجري آن است که چرا آمريکايي‌ها و انگليسي‌ها جلوي ما شير مي‌شوند ولي به ايران که مي‌رسند، موش مي‌شوند؟ اين سخنان، ناظر به ماجراي سرنگون کردن پهپاد آمريکايي و توقيف نفت‌کش انگليسي است.
ماه گذشته، شايد نقطه عطفي در تاريخ معاصر ايران و تغيير بزرگي در عرصه توازن تنش ميان ايران و غرب بود. ايران اگر مقتدر است که هست، نيازي به تواضع و ملايمت با متجاوز و دشمن ندارد، هيچ‌گاه آغازکننده هيچ تنشي نيست، اما اين واقعيت ديگر تثبيت‌شده است که هر دولتي، هراندازه که براي ايران اسلامي تنش ايجاد کند، به همان ميزان يا بيشتر متحمل تنش خواهد شد. دولت‌هاي آمريکا و انگليس هم بيش از آن‌که نگران نزاع خود با ايران باشند، نگران شکست هيمنه شيشه‌اي خود در برابر جهانيان و به‌ويژه اعراب منطقه‌اند، کشورهايي که زماني روي اين حساب بازکرده بودند که اگر با ايران درگير شوند، آمريکا و انگليس و فرانسه، از کشتي‌هايشان در خليج‌فارس محافظت خواهند کرد و حال، با اين پديده مواجه شده‌اند که اين کشورها، در برابر اقتدار ايران، قادر به محافظت از خود هم نيستند.
تفکر ناب انقلابي امام خميني و مقام معظم رهبري، دقيقا مانند منطق اسلام ناب محمدي است که به قول شهيد مطهري، هرچه بيشتر موردحمله واقع شود، شکوفاتر مي‌شود. اين بدان معني نيست که ما از تنش استقبال مي‌کنيم، به‌هيچ‌وجه؛ اما از درگيري و تنش ابداً هراس نداريم و نتيجه آن را به نفع ايران اسلامي و مردم شريف آن مي‌دانيم. همان‌طور که در ماجراهاي اخير و تجاوز هوايي آمريکا و دزدي دريايي انگليس، آنچه حاصل شد، بر عزت و اقتدار ايران اسلامي و درماندگي دشمنانش افزود.
اشکالات فراوان است، به‌ويژه در حوزه اقتصاد و معيشت مردم، اما اين ملت، حقا و يقينا، شايسته آينده‌اي درخشان است. نسل‌هاي پيشين ما، حتي نمي‌توانستند تصور کنند که پس از فروپاشي شوروي که ابرقدرت شرق بود، هيچ قدرتي در برابر زورگويي آمريکا مقاومت کند و حال شاهدند که در چهل‌سالگي انقلاب، اين فرزندان خودشان در نيروهاي مسلح ايران هستند که پهپاد آمريکايي را ساقط مي‌کنند و دزدي دريايي انگليس را بي‌جواب نمي‌گذارند. بايد منتظر آينده روشني که چندان دورهم نيست، ماند و به تسريع آن کمک کرد. باافتخار مي‌نويسم ، از اين‌که ايراني هستم به خود مي‌بالم و خوشحالم که فرزندانم، در آينده روشن اين مرزوبوم خواهند زيست.
باگذشت ۶ ماه از انتشار بيانيه گام دوم، ابعاد متفاوت و شاهد مثال‌هاي جديدي بر فرازهاي اين پيام کم‌نظير رهبر معظم انقلاب هويدا مي‌شود. در بيانيه گام دوم، پنج بار به مفهوم «اقتدار» پرداخته‌شده است، اقتداري که ريشه در اتکا به دو بال مکتب و مردم دارد. هر کس مي‌خواهد قاموس فکري نظام اسلامي را بداند، چه دوست و چه دشمن، بايد اين بيانيه را با دقت و تعمق، مطالعه کند.
در فرازي از بيانيه گام دوم آمده است : «انقلاب اسلامي ملت ايران، قدرتمند اما مهربان و باگذشت و حتي مظلوم بوده است… در هيچ معرکه‌اي حتي با آمريکا و صدام، گلوله‌ اول را شليک نکرده و در همه‌ موارد، پس ‌از حمله‌ دشمن از خود دفاع کرده و البته ضربت متقابل را محکم فرود آورده است. اين انقلاب… با صراحت و شجاعت در برابر زورگويان و گردنکشان ايستاده و از مظلومان و مستضعفان دفاع کرده است. اين جوانمردي و مروت انقلابي، اين صداقت و صراحت و اقتدار، اين دامنه‌ عمل جهاني و منطقه‌اي در کنار مظلومان جهان، مايه‌ سربلندي ايران و ايراني است، و همواره چنين باد.»

نویسنده : سید محمد بحرینیان |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.