در آمریکا کسی حرفی برای گفتن ندارد! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 28407
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۱۰ |

در آمریکا کسی حرفی برای گفتن ندارد!

معادله مجهول و غریبی در آمریکا و در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر ( آبان ماه ) اتفاق افتاده است! بایدن عملا حرفی برای گفتن برای مردم ندارد و تاکنون نیز سکوت کرده است! با این حال بسیاری از رأی‌دهندگان آمریکایی از  ترس انتخاب مجدد ترامپ  ترجیح داده‌اند تا در انتخابات پیش رواز بایدن حمایت کنند!
در آمریکا کسی حرفی برای گفتن ندارد!

مترجم :ملیکا ساختمانیان 
معادله مجهول و غریبی در آمریکا و در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر ( آبان ماه ) اتفاق افتاده است! بایدن عملا حرفی برای گفتن برای مردم ندارد و تاکنون نیز سکوت کرده است! با این حال بسیاری از رأی‌دهندگان آمریکایی از  ترس انتخاب مجدد ترامپ  ترجیح داده‌اند تا در انتخابات پیش رواز بایدن حمایت کنند! بنابراین  می‌توان گفت بایدن حرف زیادی برای گفتن ندارد اما همچنان از ترامپ در نظرسنجی‌های ملی و ایالتی جلوتر است!در اینجا مروری بر مطلب اخیر «نشریه پولیتیکو» در خصوص انتخابات آمریکا خواهیم داشت .
این نشریه نوشته است :
« در نظرسنجی‌های اخیر جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده با ۹ درصد رأی بیشتر از ترامپ پیشتاز  است.مجموع نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۵۱ درصد از رأی‌دهندگان دیدگاه مطلوبی نسبت  به بایدن دارند، زیرا از ترامپ متنفر هستند! جوبایدن پس از کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که به شکل مجازی برگزار شد ، به صورت رسمی نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو شد!در نظرسنجی‌های مشابه ( در همین بازه زمانی) در سال ۲۰۱۶ میلادی  ،ترامپ ۴۴ درصد آرا و هیلاری کلینتون ۴۰ درصد آرا را به خود اختصاص داده بودند. اما نظرسنجی‌های امسال کمی متفاوت‌تر است. یک تفاوت این است که هم‌اکنون بایدن با ۵۱ درصد از آرا و دونالد ترامپ ۴۳ درصد آرا را به دست آورده‌اند. 
تفاوت دیگری که بین نظرسنجی‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰وجود دارد آن است كه در دوره انتخاباتی پیشین تعداد افرادی كه در نظرسنجی‌ها شركت نکرده‌اند و یا تصمیم قطعی درباره  انتخابات نداشتند بسیار بیشتر از امسال بود اما امسال تعداد  این افراد کاهش‌یافته است. بسیاری از رأی‌دهندگان( علی‌رغم مخالفت با بایدن و حزب دموکرات) ترجیح می‌دهند میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها، گزینه دوم را انتخاب کنند تا بلکه ترامپ دیگر بر سر کار نیاید. 
  تحلیلی بر گزارش پولیتیکو
قطعا پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، منجر به بهبود اوضاع در این کشور نخواهد شد! به عبارت بهتر، زیرساخت‌های موجود در آمریکا از ابعاد مختلفی مورد آسیب قرار گرفته و ترمیم آن‌ها، سال‌ها و بلکه دهه‌ها زمان خواهد برد. در چنین شرایطی شهروندان آمریکایی در بهترین حالت ممکن، ناچار شده‌اند میان بد و بدتر دست به انتخاب بزنند. محصول این انتخاب، هر چه باشد، قطعا «نجات آمریکا از بحران»نخواهد بود. قطعا آمریکا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بیش از پیش در باتلاق ساخته و پرداخته دست مسئولین و سیاستمداران خود فرو خواهد رفت. نباید فراموش کرد که این وضعیت را صرفا ترامپ رقم نزده است! نمی‌توان نقش دموکرات‌های پر ادعایی مانند بایدن و اوباما و کلینتون را در شکل‌گیری این بحران نادیده انگاشت. 
 نتیجه انتخابات هر چه باشد، شکست است!
 در این معادله ، دوگانه «جمهوری‌خواه- دموکرات» اساسا محلی از اعراب نخواهد داشت زیرا «گذار ساختاری» از آنچه امروز در آمریکا می‌گذرد، مدت‌هاست ذهن و ضمیر شهروندان آمریکایی را نسبت به خود مشغول ساخته است. ناتوانی آمریکا در کنترل حداقلی ویروس کرونا( با آن همه ادعایی که این کشور  در خصوص کنترل بر بحران‌های مختلف دارد ) و گسترش اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور، دیگر جایی را برای عرض‌اندام امثال ترامپ و بایدن به عنوان قهرمانانی پوشالی باقی نخواهد گذاشت. دوران این سیاستمداران و دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه دیگر به پایان رسیده است. 
پولیتیکو 

نویسنده : مترجم: ملیکا ساختمانیان |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.