خیز مجلس برای اشتغال‌زایی در خوزستان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 28612
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۷:۴۸ |
مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس :

خیز مجلس برای اشتغال‌زایی در خوزستان

مجتبی یوسفی،عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به سفر رئیس مجلس به این استان و ۱۴ حوزه انتخابیه در گفت‌وگو با «رسالت» عنوان کرد: مشکلات حوزه های انتخابیه بسیار زیاد است و بخش مهمی از وقت نمایندگان شهرستان‌ها صرف مشکلات حوزه انتخابیه می‌شود که علت آن کمبود زیرساخت‌ها به ویژه در استان‌های جنوبی کشور مانند خوزستان و سیستان و بلوچستان است.
خیز مجلس برای اشتغال‌زایی در خوزستان

گروه سیاسی
مجتبی یوسفی،عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به سفر رئیس مجلس به این استان و ۱۴ حوزه انتخابیه در گفت‌وگو با «رسالت» عنوان کرد: مشکلات حوزه های انتخابیه بسیار زیاد است و بخش مهمی از وقت نمایندگان شهرستان‌ها صرف مشکلات حوزه انتخابیه می‌شود که علت آن کمبود زیرساخت‌ها به ویژه در استان‌های جنوبی کشور مانند خوزستان و سیستان و بلوچستان است. استان‌هایی که به دلیل عدم توازن و حرکت در مسیر آمایش سرزمینی روز به روز به مشکلات و محرومیت آن‌ها افزوده می‌شود.وی ادامه داد: رئیس مجلس نیز به همین دلیل پیشنهاد داد تا مجلس به کمک هیئت رئیسه با ابزارآلات قانونی به عنوان پشتیبانی عمل کند تا نمایندگان بتوانند مشکلات حوزه انتخابیه خود را حل و فصل کنند، از طرفی سفر قالیباف به جنوب کشور به دو دلیل صورت گرفت؛ نخست نقش اعتقادی این استان در دوران دفاع مقدس که به عنوان نماد مقاومت ملت ایران انتخاب شد و دوم به دلیل مشکلات و محرومیت‌هایی که در استان خوزستان مانند اشتغال، ریزگردها، آب شرب و قطعی برق و… وجود دارد.دبیر مجمع نمایندگان خوزستان خاطرنشان کرد: زیبنده مردم این استان نیست که با داشتن نزدیک به ۴۰ درصد از منابع آبی کشور، ۷۲ روستا در استان خوزستان   فاقد آب پایدار شرب باشند. متأسفانه در ماه‌های گذشته مردم در گرمای نزدیک به ۵۵ درجه و رطوبت ۹۰ درصدی زندگی کردند که در عین حال در تأمین آب شرب و برق دچار مشکل بودند.وی افزود: ازطرف دیگر استان خوزستان در بحث توسعه نیروگاه‌ها و برق مصرفی دچار مشکل است. با توجه به این‌که بخش قابل توجهی از تولید کشور از جمله پتروشیمی و نفت و… در این استان صورت می‌گیرد مسئولان ناچار هستند برای تأمین برق آن‌ها، از برق مصرفی مردم بکاهند. با این حال تنها  دو نیروگاه داریم که مربوط به پیش از انقلاب بوده و هیچ توسعه‌ای در بخش نیروگاهی انجام نشده است.یوسفی همچنین با بیان این‌که خوزستان با میزان ۱۴/۲ درصد دومین استان از نظر تولید ناخالص ملی بعد از تهران است، تأکید کرد: این استان در تولید صنایع تخصصی و مادر که نیاز کشور است مانند نفت، پتروشیمی و فولاد پیشگام است اما به محرومیت‌ها روز به روز افزوده می‌شود، به همین دلیل رئیس مجلس به دلیل علاقه‌ای که به این استان داشتند سفر به خوزستان را در اولویت قرار  داد.نماینده مردم اهواز  در مجلس ابراز کرد: مقدمات، برنامه ریزی‌ها و بازدیدهایی که توسط نمایندگان ریاست مجلس در این سفر اتفاق افتاد، بسیار وسیع بود. آن‌ها به تک‌تک شهرستان‌ها   که حدود ۲۰۷ شهرستان بود سرکشی کردند و به جرئت می‌توانم بگویم که قالیباف اولین مسئول در سطح قوای نظام جمهوری اسلامی بود که سفر بلند مدت چهار روزه را به این استان انجام داد و به ۱۴ حوزه انتخابیه سر زد که نزدیک به ۲۰ شهرستان بود. وی افزود: او از نزدیک در کنار مردم قرار گرفت تا مشکلات را بررسی کند. یکی از موضوعات و دلایل اصلی این سفر، نیز  تعیین تکلیف بودجه جاری هر ساله دولت و در نهایت برنامه هفتم توسعه که سال آینده توسط مجلس تصویب می‌شود، بود تا بتواند احکام دائمی یا موقتی برای حل مشکلات استان خوزستان در نظر بگیرد.یوسفی در پایان ضمن اشاره به مصوبات این سفر ابراز کرد:
 مصوبات سفر رئیس مجلس به خوزستان این بود که برای اشتغالزایی در مجموع ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شود. در وهله اول ۳۰ هزار شغل در ۱۶ شهرستان ایجاد شود و برای هر شهرستان با هماهنگی صندوق توسعه کارآفرینی امید ۱۰ میلیاردتومان در نظر گرفتند. همچنین تصمیم بر آن شد تا وام‌هایی با بهره پایین به مردم پرداخت کنند و ۶۰۰ میلیارد تومان هم با هماهنگی‌های صورت گرفته به ۱۰ هزار زن بی‌سرپرست و بدسرپرست، وام ۴ درصدی اختصاص دهند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.