خوش‌رقصی سعودی‌ها برای واشنگتن و تل‌آویو - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 24216
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۷:۵۶ |
وقتی ریاض زیر بال ترامپ و نتانیاهو را می‌گیرد!

خوش‌رقصی سعودی‌ها برای واشنگتن و تل‌آویو

اظهارات خصمانه اخیر عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه حکومت سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر عمق کینه و البته استیصال رژیم کودک کش و منفور سعودی را در تقابل با کشورمان نشان داده است . بدون شک، تحقق شکست‌های منطقه‌ای سعودی‌ها در یمن، سوریه و عراق و البته افول قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی ( به عنوان حامیان رژیم سعودی) در عصبانیت و سردرگمی ریاض در قبال تهران مؤثر بوده است.
خوش‌رقصی سعودی‌ها برای واشنگتن و تل‌آویو

‌|   گروه بین‌الملل‌|
اظهارات خصمانه اخیر عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه حکومت سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر عمق کینه و البته استیصال رژیم کودک کش و منفور سعودی را در تقابل با کشورمان نشان داده است . بدون شک، تحقق شکست‌های منطقه‌ای سعودی‌ها در یمن، سوریه و عراق و البته افول قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی ( به عنوان حامیان رژیم سعودی) در عصبانیت و سردرگمی ریاض در قبال تهران مؤثر بوده است.
التماس عادل الجبیر برای تحریم تسلیحاتی ایران 
عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان با تکرار ادعاهای واهی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نقض مکرر تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت، خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شده است. ادعای عادل  الجبیر در نشست خبری مشترک با برایان هوک مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا مطرح شد.وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز ساعاتی بعد،  از اظهارات عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه حکومت سعودی و ادعاهای واهی وی علیه جمهوری اسلامی ایران تمجید کرد.صفحه عربی وابسته به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توییتر با بازنشر توییت وزارت خارجه سعودی که دربرگیرنده اظهارات خصمانه و ادعاهای واهی عادل الجبیر علیه ایران است، ذوق و شوق خود از این مسئله را آشکار کرد.
وقتی ریاض به مهره واشنگتن و تل‌آویو تبدیل می‌شود 
همان‌گونه که مشخص است، ریاض بار دیگر در صحنه تقابل با جمهوری اسلامی ایران، به مهره بی‌اراده ایالات‌متحده و رژیم اشغالگر قدس تبدیل شده است. بازی آل سعود در زمین ترامپ و نتانیاهو،مسبوق به سابقه بوده و اظهارات وقیحانه اخیر عادل الجبیر نیز دور از انتظار نبوده است.این اظهارات از سوی وزیر مشاور رژیمی مطرح می‌شود که در جنگ یمن، با وجود کشتار ده‌ها هزار زن و کودک و پیر و جوان، نتوانسته است به اهداف خود دست پیدا کند و روزبه‌روز به نقطه شکست و ناکامی نزدیک‌تر می‌شود.اواسط خردادماه سال جاری «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است ،میان اعضای شورای امنیت از جمله روسیه توزیع کرده است.برای تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، باید دست‌کم ۹ کشور عضو شورای امنیت با آن موافقت کنند و در عین حال قطعنامه از سوی هیچ‌یک از اعضای دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) وتو نشود.
اخیرا  چند دیپلمات غربی در مصاحبه با نشریه آمریکایی فارن پالیسی اعلام کردند که قطعنامه پیشنهادی آمریکا برخلاف تبلیغات دولت ترامپ از حمایت کافی در شورای امنیت برخوردار نیست و احتمالا این قطعنامه حتی بدون در نظر گرفتن وتوی آن از سوی روسیه و چین، به تصویب نخواهد رسید.
وقتی بحرین هم از عربستان تقلید می‌کند!
دولت‌های  آمریکا و بحرین نیز  با صدور بیانیه‌ای مشترک از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند که تحریم تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند.دو کشور در این بیانیه مدعی شدند که ایران از طریق فراهم کردن تسلیحات برای گروه‌های تروریستی ثبات در بحرین را با چالش مواجه کرده است! این ادعا در حالی صورت می‌گیرد که رژیم آل خلیفه در بحرین، سال‌هاست تحت حمایت واشنگتن ، لندن و رژیم صهیونیستی مشغول کشتار و سرکوب ملت بحرین به جرم مطالبه گری از رژیم فاسد این کشور می‌باشد. آمریکا و بحرین همچنین ادعا کردند که تحریم، ابزار مهمی برای مقابله با اقدام ایران برای تأمین سلاح برای گروه‌های وابسته به خود در منطقه است و شکست تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران، ثبات کشورهای منطقه را تهدید می‌کند!
سم‌پاشی بی‌فایده برایان هوک علیه ایران 
مقامات آمریکایی در تلاش‌ هستند با استناد به همکاری دو رژیم فاسد عربی منطقه یعنی رژیم سعودی و رژیم بحرین، به علاوه رژیم اشغالگر قدس، تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را امری اجتناب‌ناپذیر قلمداد کنند. این در حالی است که رصدگران و مخاطبان حوزه روابط بین‌الملل، نسبت به ادعای پوچ و مضحکانه مقامات آمریکایی و متحدان منطقه‌ای واشنگتن در تقابل با کشورمان آگاه هستند. برایان هوک در این کنفرانس که از شبکه‌های تلویزیونی به صورت زنده پخش می‌شد، مدعی شد که در صورت رفع تحریم‌ها، ایران موشک‌های خود را توسعه خواهد داد و ما پیش‌بینی می‌کنیم که در صورت برداشتن تحریم تسلیحاتی ایران، شرایط منطقه بدتر شود.اقدامات آمریکا علیه برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی کشورمان طی هفته‌های اخیر شدت یافته است. تحریم‌های تسلیحاتی بین‌المللی علیه ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد،  پاییز امسال  برداشته می‌شود اما آمریکا با خروج از برجام و نقض تمام توافقات صورت گرفته، سعی در تمدید این تحریم‌ها به صورت نامحدود دارد. در مقابل، کشورهای اروپایی نیز در یک بازی از پیش طراحی شده و هماهنگ با واشنگتن، گزینه «تمدید تحریم‌ها تا سال ۲۰۲۳» را مطرح کرده‌اند. این در حالی است که تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، چه به صورت دائمی و چه به صورت موقت، مغایر با سند برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌باشد و سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه نیز ملزم به تبعیت محض از سند برجام و قطعنامه می‌باشند. برایان هوک همچنین مدعی شده است که ایران مخالف ورود بازرسان آژانس به دو مرکز ادعایی رژیم صهیونیستی شده و در ادامه ادعاهای خود گفته که ایران بازی موش و گربه را با بازرسان آژانس در پیش گرفته است.از نکات جالب ادعاهای هوک در این کنفرانس خبری این گفته وی بود که «عربستان برای راه‌حل سیاسی در یمن تلاش می‌کند»؛ حال‌آنکه عربستان تاکنون بارها آتش‌بس برای رساندن کمک‌های بین‌المللی به ملت جنگ‌زده یمن را نقض کرده و بمباران‌های مناطق مسکونی این کشور  را متوقف نمی‌کند و این کشور را در  آستانه یک فاجعه انسانی قرار داده است.
آنچه مسلم است اینکه اساسا اظهارات و مواضع ضد ایرانی مقامات آمریکایی، صهیونیستی، سعودی و بحرینی کمترین اهمیتی برای جمهوری اسلامی ایران نداشته و  هرگونه تقابل با نظام و ملت ایران، هزینه بسیار سنگینی برای دشمنان این مرزوبوم به دنبال دارد. حقیقتی که سعودی‌ها و صهیونیست‌ها و سران کاخ سفید به زودی متوجه آن خواهند شد. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.