خنجر یمنی بر قلب تل‌آویو - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 105228
  پرینتخانه » اسلایدر, بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳ |
موشک هایپرسونیک انصارالله دو میلیون صهیونیست را راهی پناهگاه کرد

خنجر یمنی بر قلب تل‌آویو

عملیات موشک غافلگیرانه یمنی ها ، شوک بسیار سختی را به رژیم اشغالگر قدس و حامیان آن وارد ساخته است. این عملیات، قطعا نقش به سزایی در آینده جنگ غزه ایفا خواهد کرد و ضریب استیصال امنیتی صهیونیستها را در میدان افزایش خواهد داد.
خنجر یمنی بر قلب تل‌آویو

عملیات موشک غافلگیرانه یمنی ها ، شوک بسیار سختی را به رژیم اشغالگر قدس و حامیان آن وارد ساخته است. این عملیات، قطعا نقش به سزایی در آینده جنگ غزه ایفا خواهد کرد و ضریب استیصال امنیتی صهیونیستها را در میدان افزایش خواهد داد. سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور طی عملیاتی تلافی‌جویانه، با موشک فراصوت منطقه یافا را در اراضی فلسطین اشغالی هدف قرار داده‌اند. موشک هایپرسونیک ارتش یمن با طی مسافت، به هدف خود در اراضی اشغالی رسیده است و سامانه‌های دفاعی رژیم اسرائیل قادر به رهگیری آن نشده‌اند. موشک جدید با طی مسافت ۲۰۴۰ کیلومتر در عرض ۱۱ دقیقه به اراضی اشغالی رسیده است. این عملیات موشکی یمن، ترس و هراس را در دل صهیونیست‌ها انداخته است و عملیات منحصر به فرد در چارچوب مرحله پنجم و شاهکار تلاش‌های قهرمانان نیروی موشکی یمن است که توانسته‌اند فناوری‌ها را توسعه دهند.

 پیام عملیات بزرگ یمنی ها 
پیام این عملیات غرور آفرین مشخص است. موانع جغرافیایی، حملات آمریکا و انگلیس و سامانه‌های راداری و جاسوسی و رهگیری هرگز نمی‌تواند مانع از کمک یمن به مردم فلسطین شود.بر اساس آنچه مقاومت یمن تاکید دارد، دشمن اسرائیلی باید منتظر عملیات‌های منحصر به فرد آتی بیشتری باشد .ما در آستانه اولین سالگرد عملیات هفتم اکتبر مبارک (طوفان الاقصی) هستیم. دشمن باید منتظر پاسخ به جنایت‌های خود علیه بندر الحُدیده باشد و حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین ادامه خواهد داشت.ارتش یمن به نام موشک شلیک‌شده به‌سمت اراضی اشغالی اشاره نکرده است، با این حال، نیروهای مسلح یمن پیش از این، در تاریخ پنجم تیرماه از موشک‌های هایپرسونیک حاطم۲ رونمایی کرده و از آن‌ها علیه اهداف صهیونیستی در آب‌های دریای عرب مانند کشتی MSC SARAH استفاده کرده‌اند .رسانه‌های رژیم اسرائیل از رهگیری یک موشک بالستیک یمن در نزدیکی شهر تل‌آویو اشغالی خبر دادند .این موشک بنا به گفته رسانه‌های عبری، با طی کردن مسافتی بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر، آسمان یمن، عربستان سعودی و اردن و رژیم اسرائیل را در دقایقی کوتاه و با سرعتی حیرت انگیز طی کرده است. 

 استیصال مطلق نتانیاهو 
نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس  در واکنش به حمله موشکی یمن به این رژیم گفت که تل‌آویو درگیر جنگِ هم زمان در چند جبهه است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل بعد از حمله موشکی موفق یمن به این رژیم و ناتوانی سامانه‌های آن و رژیم‌های حامی تل‌آویو در رهگیری گفت که صهیونیست‌ها درگیر جنگ چند جبهه ای با محوریت ایران هستند.او با فرار به جلو و بدون اشاره به جنایت‌هایی رژیم جعلی در طول د‌ه‌های گذشته و هم اکنون در نوار غزه گفت که محور مذکور به دنبال نابودی رژیم اسرائیل است.او در مورد جبهه شمال فلسطین اشغالی که درگیر جنگ با حزب الله است، گفت که «اوضاع فعلی در شمال، هرگز بدین شکل ادامه نخواهد داشت و ما هر آنچه را که لازم باشد، برای بازگردان ساکنان منطقه به خانه‌هایشان انجام خواهیم داد و به کمتر از این نیز راضی نیستیم».با این حال برهمگان محرز است که مقاومت لبنان نیز سناریوهای پشیمان کننده و خیره کننده ای را در مواجهه با هر گونه حماقت رژیم اشغالگر قدس طراحی کرده است.نخست وزیر اسرائیل بار دیگر یمن را تهدید کرد و گفت که انصارالله یمن اگر می‌خواهد بداند دشمنان اسرائیل چه هزینه سنگینی متحمل شده‌اند، باید به بندر حدیده نگاهی بیندازند.در مقابل، مقامات یمنی تاکید کرده اند که کمترین خللی در اراده آنها در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و مواجهه قدرتمندانه با دشمن صهیونیستی به وجود نیامده است.   نتانیاهو بار دیگر توهمات خود را تکرار کرده  که تحرکات لازم علیه حماس منجر به نابودی این جنبش و آزادی همه اسرای صهیونیست خواهد شد. این اظهارت بی‌بی در حالی صورت می‌گیرد که بعد از گذشت بیش از یازده ماه از جنگ غزه، او نتوانسته است به اهداف جنگ برسد.صهیونیستها در جنگ ترکیبی با جبهه مقاومت بازی را باخته و ابعاد این شکست هر لحظه بیشتر برای افکار عمومی منطقه و دنیا ملموس می شود. 

 پیروزی های  جدید در راه است 
محمد العاطفی» وزیر دفاع و «محمد الغماری» رئیس ستادکل ارتش یمن در پیامی مشترک، اعلام کردند: نیروهای مسلح یمن با مشت آهنین پاسخ دشمن صهیونیستی را خواهند داد و رژیم اشغالگر را از تجاوزات خود به یمن پشیمان می‌کنند.این دو مقام نظامی ارشد یمن در پیامی به‌مناسبت میلاد حضرت پیامبر اکرم(ص) اعلام کردند: به دشمنان امت اسلامی و محور شر آمریکا، انگلیس و اسرائیل اطمینان می‌دهیم آنچه در انتظار آنهاست بسیار شدیدتر و سخت‌تر از چیزی است که در گذشته دیده‌اند. دشمنان ما طعم شکست را در دریاها چشیدند و آنچه را در دریا دیدند، به‌زودی در زمین خواهند دید.وزیر دفاع و رئیس ستادکل ارتش یمن تصریح کردند: پاسخ یمنی‌ها به جنایت رژیم اشغالگر در هدف قرار دادن بندر الحدیده، کابوسی برای دشمنان خواهد بود که امنیت آنها را تهدید می‌کند.مقامات نظامی مذکور یمن در ادامه به رژیم صهیونیستی هشدار دادند که در روزهای آینده غافلگیری‌هایی در راه است که اشغالگران هرگز انتظار آن را ندارند و یمنی‌ها غافلگیری‌هایی برای دشمن تدارک دیده‌اند که هرگز تصور آن را نمی‌کند.بر این اساس ، نیروهای مسلح یمن در آمادگی کامل برای حمایت از وطن و مقدسات ما قرار دارند. یمن با مشت آهنین پاسخ اشغالگران را خواهد داد و دشمن صهیونیستی را از تجاوز خود، پشیمان خواهد کرد.

 شکست حامیان شیطان 
عملیات موفقیت آمیز یمنی ها، نماد و نشانه ای دال بر شکست حامیان رژیم صهیونیستی نیز به شمار می رود.
 وزیر دفاع یمن چندی قبل نیز تأکید کرده بود: رژیم صهیونیستی قدرت ما را خواهد دید و به‌دلیل تجاوز به حاکمیت یمن، بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد. تصمیم‌سازان نهاد نظامی یمن همه عوامل تعیین‌کننده نظامی را مورد بررسی قرار داده و نقاط ضعف دشمن را به‌دقت ارزیابی کرده‌اند. ما همچنین مهم‌ترین نقاط بانک اهداف خود در فلسطین اشغالی را با دقت بالا، شناسایی و تعیین کرده‌ایم. نیروی موشکی، نیروی پهپادی و نیروی دریایی یمن توانایی‌ها و امکانات کافی در اختیار دارند که زمینه اجرای دقیق عملیات‌ها را برای آنها فراهم می‌سازد.در حالی که یمنی‌ها بارها بر پاسخ کوبنده خود به جنایات رژیم صهیونیستی، تأکید کرده‌اند، طی دو هفته گذشته منطقه ششم نظامی نیروهای مسلح یمن، در مراسم فارغ‌التحصیلی تیپ شهید «اسماعیل هنیه»، شاهد یک مانور نظامی شامل حمله به اهداف فرضی متعلق به دشمن صهیونیستی بود. در این مانور نظامی، حمله به اهداف فرضی وابسته به رژیم اشغالگر و شهرک‌های اشغالی از چندین مسیر با عملیات‌های تاکتیکی پیشرفته شبیه‌سازی شد.ابوعبیده، سخنگوی قسام اعلام کرد: عملیات منحصر به فرد نیروهای مسلح یمن که هدف نظامی را در نزدیکی تل آویو هدف قرار داد را تبریک می گوییم. حمایت و ایستادگی ملت عزیز یمن در کنار برادران فلسطینی خود و آمادگی آنها برای جانفشانی را مورد تمجید قرار می دهیم. وی افزود: ماهیت سلاح استفاده شده در عملیات و هدفی که مورد اصابت قرار گرفته و برخی جزئیات دیگر که ما از طریق برادران یمنی خود از آن مطلع شده ایم تحولی راهبردی محسوب می شود که تبعات و آثار مهمی بر روند نبرد طوفان الاقصی به همراه خواهد داشت.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، ابوعبیده تاکید کرد: رژیم صهیونیستی وارد غزه شده و  در باتلاق غزه که امروز به همراه متحدانش در خنثی سازی و رهگیری یک موشک ناکام ماندند، ناتوان از آن است که دامنه جنگ را گسترش دهد و جبهه های جدیدی بگشاید که طی آن با هزاران موشک و با غافلگیری های زیادی روبه رو خواهد شد. اقدام حماقت آمیز از این قبیل بدان مفهوم است که نتانیاهو رژیم متزلزل خود را به سمت فاجعه واقعی سوق می دهد. گفتنی است که ساعاتی قبل، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که موشک مافوق صوت یمنی باعث ترس و وحشت در محافل صهیونیست‌ها شده و بیش از ۲ میلیون صهیونیست را برای اولین بار در تاریخ موجودیت رژیم صهیونیستی به پناهگاه‌ها کشانده است. سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید منتظر عملیات بیشتر و بی سابقه‌تر در آینده باشد.این بیانیه تاکید کرد که موشک بالستیک مافوق صوت یمن در رسیدن به هدف خود موفق بوده و سامانه‌های دفاعی دشمن صهیونیستی را در رهگیری و انهدام شکست داده است. این بیانیه ضمن ارائه جزئیات بیشتری از این حمله تصریح کرد که موشک مذکور فاصله ۲۰۴۰ کیلومتری از لحظه شلیک تا هدف را در زمان ۱۱ دقیقه و نیم طی کرده است.در این بیانیه آمده که این حمله بخشی از مرحله پنجم عملیات ضد صهیونیستی نیروهای یمنی و نمایانگر قدرت و توان نیروهای موشکی در توسعه تکنولوژی و توانمندی‌های آن بوده است. این بیانیه تصریح کرد که موانع جغرافیایی، تجاوزهای آمریکا و انگلیس و نیز سامانه‌های رصد و جاسوسی دشمن صهیونیستی مانع از کمک یمنی‌ها به ملت فلسطین نخواهد شد و دشمن اسرائیلی باید منتظر عملیات‌های بی‌سابقه در آینده باشد، چرا که ما در آستانه اولین سالروز عملیات مبارک ۷ اکتبر قرار داریم. کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر این‌که حمله یمن به تل‌آویو هشدار جدی محور مقاومت به رژیم صهیونیستی است، گفت: اگر شرایط اقتضا کند انصارالله ورود جدی‌تری خواهد داشت.به گزارش ایسنا، حمله اخیر موشکی انصارالله یمن به سرزمین‌های اشغالی، واکنش ارتش رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته و سخنگوی ارتش این رژیم ادعا کرده که موشکی که از یمن پرتاب شد، در منطقه‌ای خالی از سکنه در مرکز اسرائیل در شرق تل‌آویو فرود آمد و نتایج رهگیری‌ها در دست بررسی است. این در حالی است که رسانه‌های عبری اذعان کردند سامانه پدافند هوایی در رهگیری موشک پرتاب شده از یمن ناکام ماند.

 شکست سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی در رهگیری و مقابله با حمله یمن
یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روزیکشنبه بیانیه مهمی را درباره عملیات نظامی ویژه‌ای که این جنبش علیه عمق اراضی اشغالی انجام شد، منتشر کرد و گفت: یگان موشکی ما با یاری خداوند عملیات نظامی ویژه‌ای را اجرا کرد که در آن یک هدف نظامی در منطقه «یافا» در فلسطین اشغالی هدف قرار گرفت. این عملیات با یک موشک بالستیک جدید فراصوت انجام شد که در اصابت به هدف خود موفق عمل کرد و سامانه‌های پدافندی دشمن در رهگیری و مقابله با آن شکست خورد.همچنین رسانه‌های عبری گزارش کردند که موشک یمنی پس از نفوذ به پدافند هوایی اسرائیل و حریم هوایی چند کشور عربی وارد تل‌آویو شد و تمامی تلاش‌ها برای رهگیری آن ناکام ماند.الجزیره نیز خبر داد که آژیر خطر در مرکز اراضی اشغالی و در حدود ۲۰ شهرک و شهر در شرق و جنوب تل‌آویو به صدا درآمد.کانال ۱۲ عبری همچنین افزود: ارتش در حال بررسی علت عدم شناسایی این موشک قبل از رسیدن به مرکز اسرائیل با وجود مسافت زیادی است که از یمن طی کرده است.در این راستا یک مقام وزارت دفاع یمن نیز خاطرنشان کرد که دیگر جای امنی در اسرائیل وجود ندارد و جنگ نامحدود است.

 هشدار جدی مقاومت به رژیم صهیونیستی
حسن‌ هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از حمله موشکی اخیر انصارالله یمن به تل‌آویو اظهار داشت: حمله اخیر انصارالله یمن به قلب تل‌آویو و تاسیسات استراتژیک رژیم صهیونیستی در شرق تل‌آویو هشدار جدی از سوی محور مقاومت به این رژیم است و اگر این رژیم بخواهد به کشتار مردم غزه ادامه دهد حتما محور مقاومت ورود می‌کند. وی تصریح کرد: برای نخستین‌ بار است که انصارالله یمن از یک سری موشک‌های بالستیک دوربرد، نقطه‌زن و رادارگریز استفاده کرده و این مسئله باعث شگفتی ژنرال‌های ارتش رژیم صهیونیستی شده است، زیرا این موشک‌ها توانسته‌اند از ۶ سامانه ضد موشکی عبور کرده و به تل‌آویو برسند و در اطراف فرودگاه بن گوریون اصابت کنند.

 
ورود جدی محور مقاومت به عرصه بحران غزه
این کارشناس مسائل منطقه همچنین خاطرنشان کرد: اگر شرایط اقتضا کند انصارالله ورود جدی‌تری خواهد داشت ، ضمن این‌که همزمان با این اتفاق ۶۰ موشک دوربرد از سوی حزب‌الله لبنان در اطراف جولان اشغالی اصابت  کرده است، در واقع اکنون شرایط به سمت و سویی حرکت می‌کند که محور مقاومت ورود جدی به عرصه بحران غزه انجام خواهد داد.هانی‌زاده افزود: انصارالله یمن با توجه به قدرت بازدارندگی بالا و همچنین حمله به کشتی‌های حامل اسلحه برای رژیم صهیونیستی در تنگه باب المندب، اکنون توان تولید موشک‌های پیشرفته را داراست. 

 تغییر شرایط به نفع مردم غزه
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده و تا قبل از یک سالگی جنگ غزه شرایط تغییر کند، حمله‌های انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان به قلب رژیم صهیونیستی می‌تواند شرایط را به نفع مردم غزه تغییر دهد و رژیم صهیونیستی را وادار کند تا آتش‌بس را بپذیرد. 
این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: در شرایط فعلی نتانیاهو در داخل رژیم صهیونیستی و نیز در سطح جهان به شدت منزوی شده و اخیرا نیز ژنرال‌های بلند مرتبه ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند اگر جنگ را به پایان نرساند از سمت‌های خود استعفا می‌دهند و این اتفاقات هشداری جدی به نتانیاهو و رژیم صهیونیستی است. هانی‌زاده در پایان گفت: با توجه به پیچیدگی‌ اوضاع و ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در تغییر معادله میدانی، می‌توان انتظار داشت در هفته‌های آینده آتش‌بس پیشنهادی بازیگران حل بحران غزه از سوی نتانیاهو پذیرفته شود. 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.