خلاقیت و هوش بازیکنان، نقطه قوت تیم‌ملی فوتبال - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 44379
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, ورزشی تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۶:۴۷ |
محمد پنجعلی، بازیکن پیشکسوت فوتبال مطرح کرد:

خلاقیت و هوش بازیکنان، نقطه قوت تیم‌ملی فوتبال

دور برگشت بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در گروه C مرحله مقدماتی فوتبال جام جهانی  قطر از روز پنج‌شنبه 13 خرداد در کشور بحرین برگزار می‌شود. تیم ملی در این مرحله دو رقیب جدی بحرین و عراق برای صعود به دور بعدی این رقابت‌ها دارد که در دور رفت در برابر این دو تیم بازی را واگذار کرد. تیم‌های کامبوج و هنگ‌کنگ هم دیگر حریفان تیم ملی هستند که تصور می‌شود تیم ملی بتواند به‌راحتی از آن‌ها عبور کند. 
خلاقیت و هوش بازیکنان، نقطه قوت تیم‌ملی فوتبال

گروه ورزشی 
دور برگشت بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در گروه C مرحله مقدماتی فوتبال جام جهانی  قطر از روز پنج‌شنبه ۱۳ خرداد در کشور بحرین برگزار می‌شود. تیم ملی در این مرحله دو رقیب جدی بحرین و عراق برای صعود به دور بعدی این رقابت‌ها دارد که در دور رفت در برابر این دو تیم بازی را واگذار کرد. تیم‌های کامبوج و هنگ‌کنگ هم دیگر حریفان تیم ملی هستند که تصور می‌شود تیم ملی بتواند به‌راحتی از آن‌ها عبور کند. 
باوجود کسب نتایج ضعیف دور رفت این رقابت‌ها، تیم ملی کار سختی را به عهده دارد، اما با حضور بازیکنان شایسته در تیم ملی که نقطه قوت تیم محسوب می‌شوند، هنوز امیدواری به صعود تیم ملی برای کشورمان وجود دارد.
* فوتبال باید به دست مردم اداره شود
محمد پنجعلی مربی باسابقه فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با «رسالت» درباره شرایط تیم ملی در آستانه برگزاری بازی‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال گفت: نقطه قوت تیم ملی فوتبال خلاقیت و هوش بالای بازیکنانی است که امکان صعود به جام جهانی را فراهم می‌آورند. نباید از سرمربی تیم ملی توقع معجزه داشت، اما می‌توان روی خلاقیت و هوش بازیکنان حساب باز کرد و تجربه مربی و کادر فنی هم می‌تواند به آن‌ها کمک کند. بازیکنان خوبی در تیم ملی حضور دارند، اما متأسفانه ضعیف‌ترین تدارکات در میان همه تیم‌های ملی به تیم فوتبال اختصاص دارد. 
وی با اشاره به برگزاری اردوی کیش برای آماده‌سازی بازیکنان تیم ملی افزود: بازی‌های تدارکاتی برای تیمی که در مسابقات حرفه‌ای حاضر می‌شود، اهمیت زیادی دارد، اما چنین بازی‌هایی برای تیم فوتبال ما برگزار نشد و مسئولان نتوانستند یک بازی تدارکاتی برای تیم ملی آماده کنند. شرایط تیم ملی برای صعود به جام جهانی دشوار است، ولی با این تفاسیر اگر تیم در بحرین دچار حواشی نشود می‌تواند بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارد. 
پنجعلی اضافه کرد: انجام رقابت‌های سنگین به نفع تیم ملی است، زیرا بازیکنان در شرایط بازی قرار می‌گیرند. بازی‌های اخیر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به کمک تیم ملی آمد و با توجه به اینکه تماشاگر در استادیوم حضور نداشت، اما بازی‌های پرهیجانی را شاهد بودیم. 
وی با اشاره به حضور کریم باقری در کادر فنی تیم ملی افزود: کریم بازیکن بزرگی است و تجربه زیادی دارد، ضمن اینکه با مربیان بزرگی تجربه همکاری داشته است. باقری از بازیکنان تیم ملی شناخت کامل دارد بنابراین باید از او در این رقابت‌ها استفاده می‌شد. خرج کردن اسم کریم باقری به نفع تیم ملی است. کریم در عرصه مربیگری سال‌ها در کنار برانکو حضور داشت و به هر منظوری که به تیم ملی آمده، اقدام درستی بوده است.
پنجعلی با انتقاد از عملکرد مسئولان فوتبال کشور به‌خصوص در پرونده ویلموتس گفت: ناکارآمدی نه‌تنها در فوتبال بلکه در بیشتر سطوح ورزش کشور حکمفرماست و فوتبال هم جدای از ورزش نیست که باعث شده در عملکرد بازیکنان تأثیر بگذارد. 
وی با انتقاد از نداشتن جایگاه مناسب فوتبال کشور در کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار کرد: این مسئله نشئت‌گرفته از تفکر حاکم در فوتبال ماست. تأثیر پرونده‌های شکایت از فوتبال ایران که در بیشتر آن‌ها هم در محکوم‌شده، در تعیین وضعیت جایگاه فوتبال ما اثرگذار بوده است. بدهی فوتبال ما به مربیان و بازیکنان خارجی باعث شده بیشترین شکایت‌ها از ایران در قاره آسیا انجام شود و علاوه بر پرداخت حقوق، مجبور به پرداخت جریمه هم شویم. 
پنجعلی با تأکید بر اینکه فوتبال باید به دست مردم اداره شود، گفت: دولت‌ها می‌توانند به فوتبال کمک کنند تا استادیوم‌ها ساخته شوند. ما بازیکنان خوبی به کشورهای دیگر ترانسفر کرده‌ایم، اما در قیاس با بازیکنانی که در اروپا و آسیا در حال بازی هستند، تشکیلات فوتبالی مناسبی نداریم. 
وی در پایان زیرساخت‌های فوتبال کشور را غیرحرفه‌ای دانست و گفت: به‌جرئت می‌گویم فوتبال ما نه‌تنها حرفه‌ای نیست، بلکه آماتور است، زیرا هنوز هیچ‌کدام از باشگاه‌های ما امکان درآمدزایی ندارند و حق پخش بازی‌ها و تبلیغات محیطی به آن‌ها داده نشده، اما این موارد در فوتبال دیگر کشورها وجود دارد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.