خشم رنگين‌پوستان آمريکايي از کاخ سفيد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 8165
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۰۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۴۰ |

خشم رنگين‌پوستان آمريکايي از کاخ سفيد

حمايت تمام قد ترامپ از ممنوع الورود شدن نمايندگان مسلمان کنگره به سرزمين‌هاي اشغالي در کنار مواضعي که رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا عليه مهاجرين اتخاذ کرده است، منجر به افزايش خشم و نفرت رنگين پوستان و مهاجرين از وي شده است
خشم رنگين‌پوستان آمريکايي از کاخ سفيد

حمايت تمام قد ترامپ از ممنوع الورود شدن نمايندگان مسلمان کنگره به سرزمين‌هاي اشغالي در کنار مواضعي که رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا عليه مهاجرين اتخاذ کرده است، منجر به افزايش خشم و نفرت رنگين پوستان و مهاجرين از وي شده است. موضوعي که مي تواند در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰ آمريکا نيز تأثيرگذار باشد.
اگرچه ترامپ قصد دارد با اين اقدامات، آراي سفيدپوستان و نژادپرستان آمريکايي را به سود خود جلب کند، اما در طرف مقابل، بسياري از رنگين پوستاني که در انتخابات گذشته به ترامپ رأي داده بودند، مطابق نظرسنجي هاي موجود قصد دارند به رقباي رئيس جمهور آمريکا رأي دهند. خبرگزاري آمريکايي «آسوشيتدپرس» اخيراً در گزارشي عنوان کرده است که رأي دهندگان سياهپوست آمريکا توئيت هاي نژادپرست ترامپ را فراموش نخواهند کرد.
در تازه ترين مورد، رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا سعي دارد تصميم رژيم صهيونيستي مبني بر ممنوع الورود کردن دو نماينده مسلمان کنگره آمريکا به سرزمين‌هاي اشغالي را تصميمي مستقل از سوي نتانياهو و تل آويو قلمداد کرده و صرفا از اين موضوع استقبال کند، اين در حالي‌است که داماد و مشاور ترامپ يعني جرد کوشنر ،خود دستور ممنوع الورود کردن ايلهان عمر و رشيده طليب را به مقامات رژيم صهيونيستي داده است.
منابع آگاه تأکيد دارند که اساسا مقامات رژيم صهيونيستي به دليل حساسيت برخي اعضاي کنست و فراتر از آن، ترس از عواقب ممنوع الورود کردن نمايندگان کنگره آمريکا ( به عنوان اشخاص حقوقي) قصد نداشته اند چنين اقدامي را در خصوص ايلهان عمر و رشيده طليب صورت دهند، اما جرد کوشنر در تماسي با نتانياهو ، بر لزوم اتخاذ اين تصميم و حمايت مطلق ترامپ و نمايندگان و سناتورهاي وابسته به لابي آيپک در کنگره از اين اقدام تأکيد کرده است.
ترامپ پس از اعلام تصميم رژيم صهيونيستي مبني بر جلوگيري از ورود دو نماينده مسلمان کنگره به سرزمين‌هاي اشغالي،‌ در حساب کاربري رسمي خود در توئيتر نوشت: «اگر اسرائيل از ورود عمر و طليب جلوگيري نمي‌کرد، در واقع از خود بزرگي نشان داده بود. اين دو نفر از اسرائيل و يهوديان متنفرند و ذهنيت آنها هرگز تغيير نخواهد کرد.»با اين حال منابع آگاه تأکيد دارند که برخي نمايندگان و سناتورهاي کنگره، علي رغم وابستگي به لابي آيپک با اين تصميم مخالف هستند. آنها معتقدند که ممنوع الورود شدن دو نماينده کنگره آمريکا به سرزمين‌هاي اشغالي، نوعي توهين به موجوديت کنگره و منجر به نارضايتي افکار عمومي آمريکا نسبت به انفعال سنا و مجلس نمايندگان خواهد شد. اين نمايندگان در حال تلاش براي تغيير تصميم مشترک اتخاذ شده از سوي ترامپ و مقامات رژيم صهيونستي هستند. «ايلهان عمر» نماينده مسلمان ايالت مينه‌سوتا در مجلس نمايندگان آمريکا تصميم اخير رژيم صهيونيستي مبني بر ممنوع کردن ورود وي و «رشيده طليب» نماينده مسلمان و فلسطيني‌تبار ايالت ميشيگان در مجلس نمايندگان آمريکا را اقدامي اهانت‌آميز توصيف کرده است. بسياري از محافل رسانه اي در آمريکا، اقدامات ترامپ در قبال دو نماينده زن مسلمان در کنگره را نشانه اي از نژادپرستي مطلق ترامپ قلمداد مي کنند. اين نژادپرستي نه تنها در قبال مسلمانان، بلکه در قبال مهاجرين ساير کشورها نيز وجود دارد. اظهار نظر نژادپرستانه «دونالد ترامپ»
در قبال زنان مهاجر کنگره که با انتشار يک پيام توئيتري توهين آميز به چهار زن نماينده کنگره کليد خورد، واکنش هاي زيادي را در داخل و خارج از آمريکا به همراه داشته است.ترامپ در يک پيام توئيتري، چهار زن نماينده کنگره که اصالتاً از کشورهاي پورتوريکو، سومالي و کنيا هستند را به دليل انتقاد از سياست هاي مهاجرتي وي مورد حملات نژادپرستانه قرار داد و گفت که بهتر است آنها به جاي انتقاد از او به کشورهاي اصلي خود بازگردند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.