خشم ترامپ از رابرت کندی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 93200
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۶:۰۰ |

خشم ترامپ از رابرت کندی

برادرزاده جان اف‌کندی، حضور پررنگی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری 2024 پیداکرده است. سران حزب دموکرات از ابتدای حضور وی در رقابت‌ها، معتقد بودند وی در کسوت یک رأی خراب کن، منجر به هدایت بخشی از آرای بایدن به سبد رأی خود می‌شود و درنتیجه، حضور کندی از سوی افرادی مانند ترامپ مغتنم شمرده می‌شود.
خشم ترامپ از رابرت کندی

برادرزاده جان اف‌کندی، حضور پررنگی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ پیداکرده است. سران حزب دموکرات از ابتدای حضور وی در رقابت‌ها، معتقد بودند وی در کسوت یک رأی خراب کن، منجر به هدایت بخشی از آرای بایدن به سبد رأی خود می‌شود و درنتیجه، حضور کندی از سوی افرادی مانند ترامپ مغتنم شمرده می‌شود. اما طی روزهای اخیر نظرسنجی‌ها نشان‌دهنده حقیقت دیگری است! بر این اساس، حضور کندی به‌عنوان نامزد مستقل در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ می‌تواند منجر به گرایش برخی از رأی‌دهندگان مستقل به وی و درنتیجه، شکست ترامپ در برخی ایالات کلیدی مانند پنسیلوانیا و ویسکانسین خواهد شد.رئیس‌جمهور سابق آمریکا جهت پیروزی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آتی، نیاز مبرمی به جلب حمایت رأی‌دهندگان مستقل خواهد داشت و اگر این آرا به سود وی به گردش درنیاید، بایدن مسیر راحت‌تری برای شکست مجدد وی در ایالات خاکستری پیش رو دارد. 

یک نظرسنجی نشان می‌دهد که رقابت مستقل ریاست‌جمهوری که توسط نظریه‌پرداز توطئه ضد واکسن، رابرت اف کندی جونیور پس از کناره‌گیری از انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها آغاز شد، ممکن است به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا کمک کند تا نامزد جمهوری‌خواهان و رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۴ را شکست دهد.به عبارت بهتر، حضور کندی به‌عنوان نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری، بدترین خبر ممکن برای ترامپ محسوب می‌شود. دموکرات‌ها قبلاً نگرانی‌هایی را در مورد اینکه کمپین رابرت اف کندی  ممکن است به بایدن آسیب برساند، به اشتراک گذاشته بودند.البته این نگرانی‌ها در صورتی نمود داشت که وی ( کندی) به‌عنوان نامزد انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها وارد میدان شود و در رقابت‌های مقدماتی، رئیس‌جمهور آمریکا را به چالش بکشد. اما اکنون فرامتن و فضای بازی تغییر کرده و کندی به‌عنوان رقیب مستقل هر دونامزد انتخاباتی ( ترامپ  و بایدن ) قصد دارد وارد رقابت‌های انتخاباتی شود. 

با توجه به نارضایتی مشترک برخی رأی‌دهندگان آمریکایی از بایدن و ترامپ، احتمال گردش آرای افراد مستقل به سود کندی زیاد است.اگرچه این آرا منجر به پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ نخواهد شد اما قطعا سبد رأی بایدن و ترامپ را تحت تأثیر قرار خواهد داد. این تأثیرپذیری، بیش از آنکه به ضرر بایدن باشد به ضرر ترامپ خواهد بود. 

در یک نظرسنجی ملی موسسه  ان .پی.آر و ماریتس ، بایدن ۴۹ درصد و ترامپ ۴۶ درصد آرا را در سطح عمومی و ملی کسب کرده‌اند. اما زمانی که نام رابرت کندی نیز به نظرسنجی اضافه‌شده، میزان حمایت‌ها از بایدن و ترامپ به ترتیب به ۴۴ و ۳۷ درصد تنزل پیدا کرد.۹ درصد آرای ترامپ در این نظرسنجی، به سبد رأی کندی واریزشده و در مقابل، تنها ۴ درصد از آرای طرفداران بایدن به وی اختصاص‌یافته است. ازاین‌رو انصراف نهایی و کامل کندی از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ( به‌عنوان نامزد مستقل) بهترین خبر برای ترامپ و بدترین خبر برای رئیس‌جمهور کنونی مستقر در کاخ سفید محسوب می‌شود. 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.