حمله کور اروپا به جبهه مقاومت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 21091
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 12 اردیبهشت 1399 - 23:30 |
آلمان، حزب الله را گروه تروریستی اعلام کرد؛

حمله کور اروپا به جبهه مقاومت

تلاش مشترک آمریکا و کشورهای اروپایی برای مواجهه با حزب الله لبنان و مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا، وارد فاز تازه ای شده است.
حمله کور اروپا به جبهه مقاومت

‌|بخش بین الملل‌| 
تلاش مشترک آمریکا و کشورهای اروپایی برای مواجهه با حزب الله لبنان و مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا، وارد فاز تازه ای شده است. با این حال،اکثریت قریب به اتفاق تحلیلگران معتقدند که این هجمه ها علیه جریان مقاومت نیز به مانند موارد قبلی، بی ثمر بوده و نتیجه ای جز تضعیف بیشتر موقعیت آمریکا و متحدان اروپایی آن در نزد افکار عمومی منطقه نخواهد داشت. 
وزارت کشور آلمان  در بیانیه‌ای حزب‌الله را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرد و گفت فعالیت‌های آن را در خاک این کشور اروپایی ممنوع کرده است. وزارت کشور آلمان اعلام کرد فعالیت‌های حزب‌الله در خاک این کشور اروپایی را ممنوع کرده است و آن را به‌عنوان یک «سازمان تروریستی» معرفی کرد.بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس آلمان اخیرا عملیاتی را با هدف دستگیری برخی از اعضای حزب‌الله انجام داد. مقام‌های امنیتی آلمان مدعی هستند که حدود یک‌هزار و ۵۰ نفر از اعضای حزب‌الله در خاک این کشور فعالیت می‌کنند.یکی از سخنگویان وزارت کشور آلمان در یک پیامی توییتری نوشت: «هورست زهوفر وزیر کشور، (فعالیت‌های) سازمان تروریستی! شیعه حزب‌الله در آلمان را ممنوع کرده است.»
آلمان در حالی حزب‌الله را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داده است که سال گذشته «نیلسن آنن» معاون وزارت امور خارجه آلمان در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه اشپیگل اعلام کرده بود که برلین قصد ندارد شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان را در فهرست «سازمانهای تروریستی» قرار دهد.
پلیس آلمان همزمان با اقدام علیه حزب‌الله لبنان به مساجد مسلمانان حمله کرده است. پلیس و وزارت کشور آلمان گفته‌اند به چهار مسجد و مرکز فرهنگی نیز حمله کرده‌اند. وزارت کشور آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این مراکز که از آن‌ها تحقیق انجام می‌شود به دلیل حمایت‌های مالی که از آن برخوردارند و تبلیغاتی که برای حزب‌الله انجام می‌دهند بخشی از این سازمان هستند!»
رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا در ماه‌های گذشته در تلاش برای محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان، کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده‌اند. واشنگتن همچنین در تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان، چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.این تصمیم در حالی
 اتخاذ شده که حزب‌الله یکی از مهم‌ترین احزاب سیاسی لبنان است و در انتخابات سال گذشته پارلمان لبنان هم با وجوداقدامات آمریکا علیه این حزب، بخش بزرگی از کرسی‌ها در اختیار ائتلاف مورد حمایت حزب‌الله قرار گرفت.مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در رابطه با تصمیم آلمان در«تروریست» خواندن حزب الله لبنان در توییتر از آلمان سپاسگزاری کرد.پمپئو روز ۳۰ ماه آوریل اعلام کرد که از تصمیم آلمان در ممنوعیت فعالیت جنبش حزب الله که یک سازمان تروریستی در آمریکا و یکسری از دیگر کشورها اعلام شده است، استقبال می کند.وزیر خارجه آمریکا در توییتر نوشت:« ما از آلمان به خاطر ممنوع کردن تمام فعالیت های حزب الله
 در آن کشور و حامیان این جنبش سپاسگزار هستیم. آلمان به کشورهایی پیوسته است که از برسمیت شناختن شاخه سیاسی «حزب الله»
خودداری می ورزند. این امر ممکن است به کاهش «تأثیر  زیاد» ایران منجر شود که این جنبش از آن بهره‌مند است.»
اقدام ژرمن‌ها در تروریستی خواندن حزب الله لبنان، با واکنش‌های گسترده ای رو به رو شده است. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدام دولت آلمان در اتهام به حزب الله لبنان با عنوان «ترویج مبارزه مسلحانه با ابزارهای تروریستی» را محکوم کرد و گفت: ظاهرا برخی کشورها در اروپا مواضع خود را بدون در نظر گرفتن واقعیات منطقه غرب آسیا و تنها با در نظر گرفتن اهداف ماشین تبلیغاتی رژیم صهیونیستی و رژیم سردرگم آمریکا اتخاذ می کنند. 
سید عباس موسوی افزود: تصمیم دولت آلمان در بی احترامی کامل آن کشور به دولت و ملت لبنان اتخاذ شده؛ زیرا حزب الله بخشی رسمی و مشروع از دولت و پارلمان این کشور و همواره یک حزب سیاسی تأثیرگذار در عرصه ثبات سازی سیاسی این کشور بوده که از پشتوانه وسیع مردمی در لبنان و منطقه برخوردار است.موسوی افزود: تصمیم دولت آلمان همچنین در بی تدبیری کامل علیه نیرویی اتخاذ شده است که جایگاه کلیدی در مبارزه با تروریسم خشن داعش در منطقه داشته و دارد. از این جهت دولت آلمان باید پاسخگوی تبعات منفی تصمیم خود بر مبارزه با گروه های واقعی تروریستی در منطقه باشد.وزارت خارجه سوریه نیز در واکنش به این اقدام آلمان گفت که تصمیم برلین به وضوح نشان می‌دهدآلمان زیر بار دیکته‌های صهیونیسم جهانی رفته و از سیاست‌های آمریکا که در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیست است، به صورت خفت‌باری تبعیت می‌کند.دمشق گفت که این تصمیم بیانگر آن است که آلمان فاقد حاکمیت و استقلال در سیاست داخلی و خارجی خود است و این مسئله از جنگ جهانی دوم به بعد وجود دارد.
وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که حزب‌الله لبنان به عنوان یکی از جنبش‌های پیشگام مقاومت علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی است و این مسئله (تروریست خواندن آن توسط دولت آلمان) مدال شرف برای این جنبش بوده و نقش آن در مقابله با دشمن صهیونیست و به شکست کشاندن طرح‌های توطئه غرب علیه حقوق و منافع ملت عرب را به رسمیت می‌شناسد.
دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای تصمیم دولت آلمان را برای تروریستی خواندن مجاهدان حزب الله لبنان و ممنوع کردن فعالیت‌های آن در خاک این کشور رد و محکوم کرد.دراین بیانیه آمده است: این اقدام، همراهی آشکار برلین با خواسته‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و خدمت به توطئه‌های شیطانی و تخریبی آن‌ها در منطقه است و به نتیجه رسیدن تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را برای عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها و ایستادن در مقابل ملت‌های آزاده که با سیطره استکبار جهانی مخالف هستند محقق می‌سازد.
جنبش انصار الله در پایان بیانیه خود ضمن تأکید دوباره بر حمایت خود از برادران مجاهد حزب الله و جنبش‌های مقاومت اسلامی و اعلام همبستگی کامل با آنان، از همه ملت‌های عربی و اسلامی خواست هر گونه تصمیم و اقدام علیه حزب‌الله و جنبش‌های مقاومت را محکوم و رد کنند و به مسئله فلسطین و قدس به عنوان نخستین و اصلی‌ترین مسئله خود اهتمام ویژه داشته باشند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای حمله کور اروپا به جبهه مقاومت بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.