حمله ترامپ به نقطه‌ضعف هریس - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 104339
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۶:۲۲ |

حمله ترامپ به نقطه‌ضعف هریس

عقب افتادن ترامپ در نظرسنجی‌های ملی و ایالتی وی را مصمم ساخته تا به نقطه‌ضعف کامالا هریس یعنی حوزه اقتصاد و معیشت عمومی حمله کند. با فشرده‌تر شدن رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ در تجمعی در ایالت کلیدی کارولینای شمالی طرح اقتصادی خود را تبلیغ کرده است.
حمله ترامپ به نقطه‌ضعف هریس

عقب افتادن ترامپ در نظرسنجی‌های ملی و ایالتی وی را مصمم ساخته تا به نقطه‌ضعف کامالا هریس یعنی حوزه اقتصاد و معیشت عمومی حمله کند. با فشرده‌تر شدن رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ در تجمعی در ایالت کلیدی کارولینای شمالی طرح اقتصادی خود را تبلیغ کرده است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در نطقی ۹۰ دقیقه‌ای در نشویل قول پایین آوردن قیمت کالاهای مصرفی، افزایش دستمزدها از طریق کاهش دائمی مالیات، اصلاحات در سیستم انرژی و حذف تدابیر حفاظت از محیط‌زیست را دارد.

ترامپ قصد دارد خود را فردی مطمئن و دارای برنامه در حوزه اقتصاد نشان داده و متعاقبا، هریس و بایدن را عامل سخت‌تر شدن وضعیت مالی مردم طی سال‌های اخیر قلمداد کند.  این دومین حضور ترامپ در یک تجمع انتخاباتی در دو هفته اخیر بود که نشان‌دهنده کاهش سرعت فعالیت انتخاباتی اوست و در حالی برگزار می‌شود که کمپین او سعی دارد از نیروی محرکه کارزار انتخاباتی کامالا هریس پیش از برگزاری مجمع ملی حزب دموکرات در هفته آینده بکاهد.

او گفت که دولت بایدن-هریس اقتصاد آمریکا را «درهم‌شکسته» است و از جمعیت پرسید: «آیا اینجا کسی هست که احساس کند در دوران کامالا هریس و جو ناراست ثروتمندتر شده؟ آیا در دوران کامالا هریس و جو ناراست چیزی ارزان‌تر شده است؟». تورم در آمریکا ماه پیش به کمترین میزان در بیش از سه سال اخیر رسید، که شاید به کمپین هریس کمک کند و البته کار ترامپ را نیز در به چالش کشیدن دموکرات‌ها سخت کند. ترامپ قول داد با گشودن میادین بیشتر برای حفاری نفتی بهای انرژی را پایین آورد و قول داد پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر و پروژه‌های زیربنایی که در دوران بایدن تصویب‌شده را لغو کند.او بار دیگر تعهد خود به لغو مالیات بر انعام را تکرار کرد، سیاستی که کمپین هریس هم گفت آن را دنبال خواهد کرد.او در پایان سخنانش گفت که نظام بیمه «قانون مراقبت‌های بهداشتی ارزان» موسوم به اوباماکر را حفظ خواهد کرد.

این قابل‌توجه بود چون او قبلا در دوران ریاست‌جمهوری‌اش سعی کرده بود آن را لغو کند. ترامپ در بیشتر این سخنرانی، که به‌عنوان یک نطق اقتصادی عرضه‌شده بود، به رقبای خود تاخت و به انتقاد از وضع مهاجرت و سایر مسائل پرداخت.کمپین هریس در واکنش گفت که ترامپ در بیانیه‌اش تصمیم گرفت «به واقعیت‌هایی درباره اقتصاد که خوشایند او نیست» نپردازد.در ایمیل کمپین  هریس آمده است: «او دروغ گفت. او پرگویی کرد. او فریاد زد. او گفت که اقتصاد مسئله مهمی نیست.» بعدازآنکه بایدن از رقابت‌های انتخاباتی انصراف داد و هریس جای او را گرفت که جان تازه‌ای به کمپین دموکرات‌ها داد، ترامپ در روزهای اخیر درحالت تدافعی بوده است.یک بررسی تازه در «گزارش سیاسی کوک» حاکی‌است که هریس درحال زدودن پیشتازی آقای ترامپ در چندین ایالت کلیدی است.به نوشته این نشریه هریس در نظرسنجی‌ها در آریزونا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین از ترامپ جلو افتاده است و رقابت در جورجیا شانه‌به‌شانه است.بااین‌حال رقابت همچنان به‌شدت فشرده است و بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که رأی‌دهندگان در مورد مسائل اقتصادی اعتماد بیشتری به ترامپ دارند.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.