حقوق مصرف‌کننده در حمل و نقل هوایی به درستی رعایت نمی‌شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 64520
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۶:۱۴ |
نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس:

حقوق مصرف‌کننده در حمل و نقل هوایی به درستی رعایت نمی‌شود

نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی درباره علت عدم پرداخت خسارت یا عودت بهای بلیط مسافران خطوط هوایی در صورت لغو پروازها به خبرنگار «رسالت» بیان داشت: باید از ظرفیت دستگاه‌ها در جهت حفظ حقوق مردم استفاده کرد.
حقوق مصرف‌کننده در حمل و نقل هوایی به درستی رعایت نمی‌شود

گروه سیاسی
نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی درباره علت عدم پرداخت خسارت یا عودت بهای بلیط مسافران خطوط هوایی در صورت لغو پروازها به خبرنگار «رسالت» بیان داشت: باید از ظرفیت دستگاه‌ها در جهت حفظ حقوق مردم استفاده کرد. متأسفانه امروز شاهد تهیه بلیط از سوی مسافران و تأخیر در پروازها هستیم. بی‌شک چنین اتفاقی نادرست و نیازمند چاره‌جویی‌ است. وی‌ افزود: به طورحتم مسافری که بلیط تهیه  ‌می‌کند، کلیه برنامه‌ریزی‌های لازم برای رسیدن به مقصد و انجام کارهای موردنظر خود را مشخص کرده است. بنابراین انتظار دارد تا در بازه زمانی مشخص برسد و پروازی دور از تأخیر را تجربه کند. عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تأخیر پرواز خطوط هواپیمایی کشور برنامه‌ریزی مسافران را برهم می‌زند. این در حالی است که مسافران برای تهیه بلیط هواپیما در مقایسه با سایر وسایل نقلیه هزینه بیش‌تری را پرداخت کرده‌اند.  پژمانفر همچنین خاطرنشان کرد: هزینه چشم‌گیر بلیط هواپیمایی در مقایسه با سایر وسایل نقلیه انتظار به‌موقع رسیدن به مقصد و سفری به‌دوراز استرس را در سر‌ می‌پروراند. متأسفانه در برخی موارد علاوه بر تأخیر خطوط هواپیمایی، شاهد لغو شدن پروازها هستیم.
  شرکت‌های هواپیمایی در صورت تأخیر باید خسارت مسافران را‌ پرداخت کنند
او ادامه داد: پس از چندین ساعت تأخیر و لغو پروازها، آژانس هواپیمایی درنهایت امر ناچار به عودت مبلغ بلیط می‌شود. بی‌شک چنین روندی به‌دوراز حفظ شأن مسافر و رعایت حقوق عامه است.‌ این موضوع در حالی است که‌ مطابق قراردادها چنانچه مسافر کمی دیرتر از بازه زمانی مشخص برسد، مبلغی از حساب وی کسر خواهد شد. نگاه یک‌طرفه به این مسائل نادرست و ضرورت دارد تا در پی اصلاح آن باشیم. 
نماینده مردم مشهد در مجلس متذکر شد: بدیهی است که در صورت تأخیر مسافر‌، قادر به نگه‌داشتن هواپیما نخواهیم بود اما نکته قابل‌توجه در این موضوع، توجه دوطرفه به حقوق عامه است. قوانین باید به‌گونه‌ای وضع گردد که اگر پرواز دچار‌ تأخیر و لغو شد، حق مسافر تضییع نگردد.
وی در پایان این گفت‌وگو اظهارکرد: شرکت‌های هواپیمایی در صورت کوتاهی امور خود، می‌بایست خسارت مسافران را پرداخت کنند. چنانچه این نگاه اعمال و اجرایی شود، دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود چراکه شرکت‌های هواپیمایی به تعهدات خود دقیق و پایبند خواهند شد. پرواز به‌دوراز‌ معطلی به‌ معنای حفظ حقوق عامه و جزو مهم‌ترین وظایف انسانی است. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.