حس بیم و امید به تیم‌ملی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 43952
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, ورزشی تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۶:۴۹ |
امیر حاج رضایی، کارشناس و مفسر فوتبال مطرح کرد:

حس بیم و امید به تیم‌ملی

تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه  بازی‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال 2022 قطر است، اما هنوز محک جدی با سرمربی خود به‌غیراز چند بازی تدارکاتی نخورده است. تیم ملی و فدراسیون در یک سال  گذشته اتفاقاتی ازجمله افتضاح پرونده ویلموتس و حتی واگذاری ساختمان‌های فدراسیون را برای وصول بدهی پرداخت به سرمربی سابق تیم ملی را تجربه کرد اما حالا امیدوار است باوجود نداشتن حق میزبانی اما با در اختیار داشتن بازیکنان قدرتمند، بازی‌های خوبی را در مصاف با حریفان خود به نمایش بگذارد. 
حس بیم و امید به تیم‌ملی

گروه ورزشی
تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه  بازی‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر است، اما هنوز محک جدی با سرمربی خود به‌غیراز چند بازی تدارکاتی نخورده است. تیم ملی و فدراسیون در یک سال  گذشته اتفاقاتی ازجمله افتضاح پرونده ویلموتس و حتی واگذاری ساختمان‌های فدراسیون را برای وصول بدهی پرداخت به سرمربی سابق تیم ملی را تجربه کرد اما حالا امیدوار است باوجود نداشتن حق میزبانی اما با در اختیار داشتن بازیکنان قدرتمند، بازی‌های خوبی را در مصاف با حریفان خود به نمایش بگذارد. 
 فوتبال بازی عدالت نیست
امیر حاج رضایی کارشناس و مفسر فوتبال در گفت‌وگو با «رسالت» درباره عملکرد سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اسکوچیچ در دوران حضور در باشگاه‌های ملوان و فولاد به‌طور نسبی موفق بود، اما حضور او در تیم ملی با شرایط خاصی در فوتبال ایران همراه شد چون سرمربی سابق و مدیران وقت فدراسیون فوتبال کناره‌گیری کرده و رفتند و عواملی خارج از فوتبال در انتخاب سرمربی تأثیرگذار شد. وی ادامه داد: کشور در شرایط تحریمی سختی قرار داشت و امکان حضور مربیان بزرگ فوتبالی فراهم نبود. ضمن اینکه مسئله پرونده ویلموتس هم به بار آمده بود که درنهایت به انتخاب اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی منجر گردید. وی جزو مربیان تراز اول فوتبال دنیا نیست، ولی به کشور کرواسی که صاحب فوتبال است، تعلق دارد. کرواسی مربیان و بازیکنان بزرگی دارد، زیرا یوگسلاوی سابق مربیان خوب و درعین‌حال ارزانی در اختیار داشت. 
حاج رضایی بابیان اینکه تیم ملی در پست‌های مختلف بازیکنان خوبی در اختیار دارد، افزود: اکنون تیم ملی بازیکنان بسیار بزرگی دارد که لفظ ستاره برای بعضی از آن‌ها هم مصداق پیدا می‌کند، منتها همه شرایط به دست اسکوچیچ نیست. گاهی اخراج زودهنگام و پنالتی مشکوک هم در جریان بازی به وجود می‌آید که بر روند مسابقه تأثیرگذار می‌شود. بهترین مربیان فوتبال دنیا می‌توانند درصد حوادث را کاهش دهند، اما نمی‌توانند جلوی آن‌ها را بگیرند. این کارشناس باسابقه فوتبال ادامه داد:‌ من نسبت به تیم ملی حس بیم و امید دارم و ایجاد هرکدام از این دو احساس بستگی به شرایط و وضعیت تیم و بازیکنان دارد که اگر فراهم شود ما به سمت این دو عامل حرکت می‌کنیم. حاج رضایی با اشاره به اینکه در حدود ۱۵ بازیکن فوتبال ما در خارج از کشور بازی می‌کنند تصریح کرد: اسکوچیچ در پست دفاع راست چهار بازیکن دارد و این بدان معناست که ازنظر در اختیار داشتن بازیکن هیچ مشکلی ندارد، اما این عوامل نیاز به مدیریت توانمند دارد که بتواند تیم را ساماندهی کند. وی با اشاره اینکه بازی‌های تدارکاتی مفید هستند اما ملاک قضاوت نیستند، افزود: بازی‌های تدارکاتی برای مربی به‌نوعی روتوش محسوب می‌شوند، زیرا در ذهن خود تیم را بسته و با انجام بازی‌های تدارکاتی به دنبال گشودن نقاط بسته است. مربی از طریق برگزاری این بازی‌ها نسبت به اتخاذ سیستم و نقشه‌های خود می‌تواند تصمیم‌گیری کند، ولو در برابر تیم‌های ضعیف بازی کند. حاج رضایی شرایط فعلی تیم ملی را نیازمند حمایت عنوان کرد و افزود: نباید دیدگاه‌های منفی درباره سرمربی را مطرح کرد و من سعی می‌کنم از وی حمایت کنم. اسکوچیچ میراث شومی را به ارث برد و در شرایط بسیار بحرانی انتخاب شد که حاصل عملکرد بسیار ضعیف فدراسیون گذشته بود. وی با اشاره به اینکه فوتبال از جانب مدیران ناکارآمد صدمات زیادی خورده است، افزود: هرچقدر کسانی که با فوتبال زندگی کرده و خاک آن را خورده‌اند و جوانی‌شان را در این مسیر گذاشتند، درباره آینده فوتبال به مدیران و مسئولان توصیه کردند، به حرف آن‌ها توجهی نشد و کار خودشان را انجام دادند و حالا کار به‌جایی رسیده است که در دور مقدماتی در آستانه حذف قرارگرفته‌ایم و این مسئله باوجود همه استعدادی که در فوتبال داریم، فاجعه‌آمیز است. حاج رضایی اضافه کرد: من با فوتبال زندگی کرده‌ام و هرگز شرایط فوتبال را تا به این اندازه بد و ناگوار ندیده بودم. پول زیادی به ویلموتس پرداخته شد و حالا معلوم نیست افرادی که قرارداد او را امضا  کردند، کجا هستند که جوابگوی این خرابکاری باشند.وی به عدم میزبانی ایران در بازی‌های انتخابی جام جهانی اشاره کرد و گفت: فوتبال بازی عدالت نیست، زیرا به‌دفعات شاهد بوده‌ایم که تیم برتر میدان بازنده شده و داور به‌اشتباه علیه عدالت سوت زده است. اکنون هم در حق فوتبال ما بی‌عدالتی شده و ما را از میزبانی خلع کرده‌اند. حاج رضایی اظهار کرد: عدم در اختیار داشتن میزبانی بالطبع کار تیم ملی را دشوارتر می‌کند، زیرا بازی در خانه بسیار متفاوت‌تر از بازی در خانه حریف است. اگر بازی رفت‌وبرگشت برای تیم‌ها گذاشته می‌شود برای برقراری عدالت است. ما برای بازی به کشوری می‌رویم که رابطه سیاسی با ایران ندارد و رئیس کنفدراسیون آسیا هم متعلق به آن کشور است. وجود همه این پارامترها نشان‌دهنده وجود یک جنگ نابرابر است. ضمن اینکه حریف خطرناک دیگر ایران عراق است که کشور عربی است، درغیر این‌صورت هنگ‌کنگ و کامبوج که تکلیفشان روشن است. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.