حزب‌الله در مقابل رژیم صهیونیستی دست برتر دارد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 26433
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۱۶ |
سعدالله زارعی در گفت‌وگو با «رسالت»:

حزب‌الله در مقابل رژیم صهیونیستی دست برتر دارد

سعدالله زارعی، کارشناس مسائل منطقه با اشاره به تحولات اخیر لبنان به در گفت‌وگو با «رسالت» گفت: رژیم صهیونیستی یقین داشت که حزب‌الله لبنان در تلافی شهادت «کامل محسن» دست به اقدام نظامی می‌زند، به همین دلیل در وضعیتی آماده‌باش به‌سر می‌برد، اما آن‌ها دقیقا نمی‌دانستند حزب‌الله به کجا و به چه شکل واکنش نشان می‌دهد و در چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد.
حزب‌الله در مقابل رژیم صهیونیستی دست برتر دارد

گروه سیاسی
سعدالله زارعی، کارشناس مسائل منطقه با اشاره به تحولات اخیر لبنان به در گفت‌وگو با «رسالت» گفت: رژیم صهیونیستی یقین داشت که حزب‌الله لبنان در تلافی شهادت «کامل محسن» دست به اقدام نظامی می‌زند، به همین دلیل در وضعیتی آماده‌باش به‌سر می‌برد، اما آن‌ها دقیقا نمی‌دانستند حزب‌الله به کجا و به چه شکل واکنش نشان می‌دهد و در چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد.
وی افزود: به همین دلیل ارتش اسراییل به گمان این‌که می‌تواند حزب‌الله را تحریک کند آشفته بازاری را ترتیب داد تا بتواند بدون تلفات ماجرای انتقام حزب‌الله را از سر بگذراند.
در واقع اسراییل‌‌ها بر آن شدند که نقطه و زمان درگیری را خودشان تعیین کرده و حزب‌الله را تحریک کنند که با نگاه به نقطه ضعف این رژیم به این منطقه حمله‌ور شوند تا در نهایت ارتش رژیم صهیونیستی نه تنها
در عمق و نقاط حساس بلکه در نقطه‌ای کم ضرر و بی‌ضرر این ماجرا را خاتمه دهد.
این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: اسراییلی‌ها در مواجهه با حزب‌الله و به طور کلی مقاومت استراتژی خویشتن‌دارانه را اتخاذ کرده و هم‌اکنون در حالت تهاجم به سر
 نمی‌برند. درعین حال، برای این که بتوانند محیط پیرامون خود را رصد کنند، دست به سلسه اقدامات این چنینی
می‌زنند. همانطورکه حدود ۲هفته پیش به نقطه‌ای در جنوب دمشق حمله و یک نفر از نیروهای حزب‌الله را نیز به شهادت رساندند.
زارعی تصریح کرد: با این حال مشاهده کردیم اسراییلی‌ها بلافاصله از طریق سازمان‌ملل وارد شدند تا به حزب‌الله بگویند ما هیچ تعمدی برای حمله نداشته‌ایم و اگر مطلع بودیم که نیروی متعلق به حزب‌الله در آن نقطه وجود دارد، به آن جا حمله نمی‌کردیم. در نتیجه این نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در حال حاضر استراتژی خویشتن‌داری درپیش گرفته و فقط می‌خواهد مطمئن شود که حمله‌ای ازسوی حزب‌الله آن‌ها را تهدید نمی‌کند.
وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی سیاست تهاجمی و در عین حال استراتژی دراز مدتی در اختیار ندارد و نمی‌تواند حزب‌الله را کنترل کند. به همین دلیل می‌‌خواهند با این اقدامات به نوعی در مدیریت رفتار حزب‌الله موفق شوند، اما بعد از اینکه فاش شد اسراییلی‌ها نتوانستند حزب‌الله را فریب دهند و آن‌ها را وادار به درگیری در منطقه شبعا یا روستای قجر کنند، با سؤالاتی روبه‌رو شوند مبنی براینکه این صحنه‌آرایی، گرد و خاک و تیراندازی‌هایی که ارتش اسراییل صورت داد، برای چه بود،لذا اکنون نیز طنزی در اسراییل به راه افتاده است که با ارتش اشباح مواجه است.
زارعی افزود: پاسخی که به این سؤال دادند آن بود که این آشفتگی در نقطه خاص اسراییل بوده است و این اقدام را به گردن سرباز   یگان ارتش خود انداخته و عنوان کردند که او اشتباه و خارج از دستور عمل کرده است.
وی در واکنش به اینکه آیا شیوع فراگیر ویروس کرونا در ارتش اسراییل دلیل دستور عقب‌نشینی آن‌ها به عمق
 ۴ الی ۶ کیلومتری بوده است، گفت: این ارتباطی با کرونا ندارد. اسراییلی‌ها نگرانی‌هایی دارند که در همین صحنه شبعا نیز آن را بروز دادند. نگرانی آن‌ها این بود که ناخواسته در این منطقه درگیری اتفاق بیفتد، مانند اقدام حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ که به روستای عیت‌الشعب در مرز حمله کرد و تعدادی از صهیونیست‌ها را به هلاکت رساندند.
این تحلیلگر مسائل منطقه تأکید کرد: اسراییل از اقدام حزب‌الله برای تلافی شهادت« کامل محسن» مشوش بوده  که ممکن است حزب‌الله به همین دلیل آرایش نظامی بگیرد و نیروهای اسراییل نیز تحریک و همین امر آغاز درگیری شود.به همین دلیل صهیونیست‌ها درطول یک یا دوماه اخیر به قدری تسلیحات جنگی به مرزهای شمالی گسیل کرده‌اند که به گفته خودشان این مقدار از تسلیحات از سال ۲۰۰۶ ( از جنگ ۳۳ روزه تاکنون) بی‌سابقه بوده است.
وی با اشاره به اختلافات حزبی و داخلی شدید دولت نتانیاهو و نفرت مردم از اشغالگری این رژیم بیان کرد: ارتش اسراییل جمع‌بندی روشنی از قضایای منطقه ندارد و دقیقا نمی‌داند که فردا در سوریه و لبنان چه اتفاقی رخ می‌دهد و تنها همین قدر می‌داند که زمان استفاده از تهدید و نشان دادن جنگ افزارهای مدرن به سر آمده است و با جنگنده‌ها نمی‌توان جنگ را رقم زد چراکه حزب الله لبنان معادل با جنگنده‌های آن‌ها امکان شلیک موشک بدون جنگنده را دارد.
این کارشناس می گوید: موشک‌های حزب‌الله معادله قدیمی ارتش اسراییل را که با نشان دادن ظرفیت نیروی هوایی تأکید می‌کرد که ما دست برتر داریم، کنار زده است و ازطرف دیگر در مقایسه با حزب‌الله لبنان از وضعیت غیر آماده‌تری برخوردار است.
زارعی در انتها خاطرنشان کرد: در مقابل اسراییل اکنون حزب‌اللهی قرار دارد که همین یکسال پیش از جنگ سنگین رو در روی با داعش پیروز شده است. بنابراین حزب الله در عمل و میدان جنگ دست برتر دارد که این موضوع رعب زیادی را در ارتش رژیم اسراییل ایجاد کرده است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.