جنگ نرم آمریکا؛ قوی‌تر از تهدیدها و تحریم‌ها - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 23397
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۸:۱۹ |
ابراهیم رضایی ،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد:

جنگ نرم آمریکا؛ قوی‌تر از تهدیدها و تحریم‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد احیای طرح مقابله با اقدامات خصمانه و تحریم‌های اقتصادی آمریکا می‌گوید که مفاد این طرح باید با جامعیت بیشتری اصلاح و ناظر بر منافع ملی باشد.
جنگ نرم آمریکا؛ قوی‌تر از تهدیدها و تحریم‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد احیای طرح مقابله با اقدامات خصمانه و تحریم‌های اقتصادی آمریکا می‌گوید که مفاد این طرح باید با جامعیت بیشتری اصلاح و ناظر بر منافع ملی باشد. زیرا آمریکا هر بار تحریم‌ها و جنگ روانی جدیدی علیه کشورمان آغاز می‌کند. اما باید بدانیم که فشارهای روانی و جنگ نرم آمریکا قوی‌تر از تهدید و تحریم‌های همه‌جانبه آن‌هاست و اول از همه مسئولان باید به این باور برسند!
ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به لزوم اصلاح طرح مقابله با اقدامات خصمانه و تحریم‌های اقتصادی آمریکا به «رسالت» می‌گوید: «کلیت این طرح خوب و تلاش بر این است که در مجلس فعلی نیز ادامه یابد و اگر اشکالاتی داشته باشد برطرف و با جامعیت بیشتری ناظر بر منافع ملی و جلب نظر تمام نهادهای ذی‌ربط، این طرح تکمیل، تصویب و اجرا خواهد شد.»
وی ادامه می‌دهد: «کلیت طرح با هدف حمایت از تولید ملی و اقتصاد داخلی طراحی شده است، اما در سال جدید باید مؤلفه‌های جهش تولید را نیز در آن بگنجانیم. با جهش تولید می‌توانیم سطح رفاه عمومی را افزایش و در بخش تولیدات غیرنفتی اشتغال ایجاد کنیم.»
نمایندگان مجلس یازدهم مصمم هستند در مسیر اصلی مبارزه با تروریسم اقتصادی، تحریم و جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورمان حرکت و تولید را رونق بخشند. در این دوره از مجلس باید از فرصت‌ها استفاده و فرصت را برای جولان دشمن فراهم نکنیم.»عزیزی تأکید کرد: «با این رویکرد مسئله و مشکلات تحریم‌ها به‌زودی برطرف و بی‌اثر خواهد شد و مشکلات داخلی حل و تولید ناخالص ملی افزایش و درنهایت در جنگ اقتصادی با آمریکا، پیروز خواهیم شد. این طرح باید با بهترین کیفیت تقدیم و تصویب و اجرا شود.»
*فشارهای روانی و جنگ نرم آمریکا؛
 قوی‌تر از تهدید و تحریم‌های همه‌جانبه
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: «قصد آمریکا بیش از آن‌که تمرکز بر فشار اقتصادی به ملت ایران باشد که مؤثر هم نیست، فشار روانی ناشی از جنگ نرم است که همه‌جانبه و سنگین با ابزارهای مختلف علیه کشورمان انجام می‌شود. دشمنان ما در فضای مجازی صدها کانال تلویزیونی، ماهواره‌ای و رادیویی مانند بی بی سی شبانه‌روزی در حال تلاش و تولید محتوا علیه نظام هستند.»
وی یادآور شد که تمام این‌ها ابزارهای امپراطوری تبلیغات بزرگ غرب به سرکردگی آمریکا علیه ملت ماست تا اراده و ایمان مردم ما را سست و نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد نشان دهند که البته تاکنون موفق نبوده‌اند.»
وی گفت: «باید هوشیار باشیم. زیرا سرمایه‌گذاری که غربی‌ها در حوزه جنگ روانی علیه ایران انجام داده‌اند حتی از بخش نظامی‌شان هم بیشتر است و سعی دارند دل مردم را خالی و در ذهن‌هایشان ایجاد ترس کنند.»
عزیزی تصریح کرد: «برای هوشیاری و مقابله تخصصی با اقدامات خصمانه آمریکا مسئولان کشور باید به جنگ همه‌جانبه و روانی آمریکا باور داشته باشند و بدانند که سخت‌تر از جنگ نظامی است. اگر بتوانیم در این جنگ نرم پیروز شویم، شاهد پایان امپراطوری ظالمانه آمریکا خواهیم بود.»عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان گفت: «مسئولان نباید در زمین آمریکایی‌ها بازی و با برخی صحبت‌ها دل مردم را خالی کنند. باید از سخنان دشمن پسند دوری و غرور ملی را با صحبت‌های نسنجیده و بزرگ کردن آمریکا خدشه‌دار نکنند. از طرف دیگر رسانه‌ها نیز باید واقع‌بین، جامع‌نگر و هوشمند باشند. رسانه‌ها خط مقدم این جنگ محسوب و باید با هوشمندی توطئه‌های نرم آمریکا را خنثی کنند.»

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.