جنون صهیونیست ها از قدرت حزب الله - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 26106
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۲۷ |
شکست رژیم جعلی در جنگ با دشمن فرضی واکاوی شد؛

جنون صهیونیست ها از قدرت حزب الله

دوشنبه 6 مردادماه، به نقل از منابع اسرائیلی اخباری مبنی بر خنثی‌سازی حمله نیروهای حزب‌الله توسط رژیم صهیونیستی منتشر شد. در شرایطی که فضای داخلی اسرائیل به دلیل تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو مشوش است٬ روز دوشنبه رژیم صهیونیستی در یک اقدام مضحک، داستانی ساختگی از پیروزی وهمی مقابل حزب‌الله خبر داد و روایت وضعیت امنیتی در مرزهای شبعا در جنوب لبنان، توجه رسانه‌های منطقه و جهان را به‌خود جلب کرد. 
جنون صهیونیست ها از قدرت حزب الله

گروه سیاسی
دوشنبه ۶ مردادماه، به نقل از منابع اسرائیلی اخباری مبنی بر خنثی‌سازی حمله نیروهای حزب‌الله توسط رژیم صهیونیستی منتشر شد. در شرایطی که فضای داخلی اسرائیل به دلیل تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو مشوش است٬ روز دوشنبه رژیم صهیونیستی در یک اقدام مضحک، داستانی ساختگی از پیروزی وهمی مقابل حزب‌الله خبر داد و روایت وضعیت امنیتی در مرزهای شبعا در جنوب لبنان، توجه رسانه‌های منطقه و جهان را به‌خود جلب کرد. 
ارتش رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد که حمله نیروهای حزب‌الله را خنثی کرده است؛ اما حزب‌الله لبنان بلافاصله با صدور بیانیه‌ای این ادعا را رد کرد.
 کارشناسان مسائل غرب آسیا معتقدند این اقدام ساختگی رژیم صهیونیستی نشان از واکنش‌های هیستیریک و عصبی آن‌ها، به‌دلیل ترس از توانایی‌های حزب‌الله لبنان است. به نظر می‌رسد این داستان خیالی به‌معنای خالی بودن دست صهیونیست‌ها از اطلاعات و توانایی نظامی حزب‌الله و باهدف تعیین کردن زمان درگیری و به میدان کشاندن نیروهای مقاومت بود.
بنابراین رژیم صهیونیستی امروز در سردرگمی سیاسی و نظامی در مرزهای لبنان به سر می‌برد. انتشار خبر دروغین مبنی‌بر حمله حزب‌الله به مرزهای لبنان و خنثی کردن عملیات آن‌ها، طعمه‌ای بود که رسانه‌های صهیونیستی را به دام انداخت. این ادعاهای دروغین،نظامیان صهیونیست را وحشت‌زده و شهرک‌نشینان را نگران کرد که این اضطراب در اظهارات متناقض آن‌ها به‌وضوح دیده می‌شود.

بیانیه حزب‌الله درباره درگیری در مرز‌ لبنان با فلسطین اشغالی
حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تمام آنچه رسانه‌‌های دشمن درارتباط با خنثی کردن عملیات نفوذ از خاک لبنان به داخل فلسطین ادعا کردند، نادرست است.اظهارات درباره شهید و زخمی شدن رزمندگان مقاومت در عملیات بمباران دراطراف مواضع اشغالگران به‌هیچ‌عنوان درست نیست. ادعاهای اشغالگران تلاشی است برای ابداع پیروزی‌های دروغین و توهم‌آمیز.
هیچ‌گونه درگیری یا آتش‌گشودنی از سوی مقاومت در حوادث اخير تا به‌این‌لحظه روی نداده است.»
درنتیجه عملیات نفوذ نیرو‌های مقاومت به داخل اراضی اشغالی ناکام مانده و اخباری مبنی بر کشته شدن نیرو‌های حزب‌الله در پی بمباران اراضی مزارع شبعا عنوان می‌کنند، کذب است و این اقدام ازسوی این رژیم درراستای ایجاد یک پیروزی تصنعی و دروغین برای خودش است.
بدین ترتیب حزب‌الله در این بیانیه‌ ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره حوادث مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی را رد و اعلام کرد که هیچ تیراندازی صورت نگرفته و ادعاهای نتانیاهو تلاشی برای خلق پیروزی وهمی است و استراتژی حزب‌الله یک سکوت معنادار و زجرآور است که رژیم اشغالگر صهیونیستی را نگران کرده و آن را به‌سوی گستاخی‌های بیشتر سوق می‌دهد.
حزب‌الله ادامه جنگ روان‌شناختی خود را پاسخی به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه که منجر به شهادت «علی کامل محسن» مجاهد حزب‌الله بود، قرار داد و استراتژی سکوت مرگبار را اتخاذ کرد. 
درهمین راستا حزب‌الله تصریح کرد که پاسخ ما به شهادت برادر مجاهدمان٬ علی کامل محسن حتمی است و صهیونیست‌ها باید در انتظار مجازات جنایت‌هایشان باشند.
«رسالت» در بررسی این رویداد با کارشناسان مسائل بین‌الملل و غرب آسیا به گفت‌وگو پرداخت.

داستان ساختگی رژیم صهیونیستی  نشان از افزایش قدرت و توانایی حزب‌الله لبنان است
هادی برهانی، استاد دانشگاه تهران و کارشناس مسائل غرب آسیا به «رسالت» می‌گوید: بعدازاین‌که حزب‌الله اعلام کرد یکی از اعضای حزب_ علی کامل محسن_ در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است، صهیونیست‌ها نگران حمله متقابل و انتقام حزب‌الله بودند. دلیلش هم این است که حزب‌الله اعلام کرده  اگر نیروهای ما  در لبنان و سوریه هدف قرار گیرند، ما انتقام سختی خواهیم گرفت.
وی افزود: از زمانی که حزب‌الله اعلام کرد یکی از نیروهایش در سوریه به شهادت رسیده است و انتقامش را خواهیم گرفت، صهیونیست‌ها منتظر هستند که حمله‌ای ازطرف حزب‌الله لبنان صورت گیرد. بنابراین در سرزمین‌های اشغالی ترتیبات امنیتی اتخاذ و از آن زمان به بعد شرایط غیرعادی در شمال اسرائیل ایجاد شده است.
برهانی تأکید کرد: اتفاقی که روز دوشنبه رخ داد، تلاشی از طرف رژیم صهیونیستی بود برای این‌که روایت و داستانی را بسازد که بگوید انتقام و عملیاتی که حزب‌الله دنبال آن بود، انجام و تمام شد تا این اوضاع تمام و وضعیت عادی شود و این رژیم و افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی از زیر فشار عملیات انتقام، خارج شوند. اما حزب‌الله لبنان، با بیانیه خود، اجازه نداد رژیم صهیونیستی چنین کاری انجام دهد و چنین تأملی را رقم بزند.

 حزب‌الله از سال ۱۹۸۳ تاکنون باتمام فشارهای سیاسی و اقتصادی قوی‌تر شده است
این کارشناس مسائل غرب آسیا ابراز کرد: پس‌ازاین خبر جعلی، حزب‌الله اعلام کرد که ما هیچ عملیاتی نداشته‌ایم و این قصه‌پردازی رژیم صهیونیستی است و انتقام درراه است و اکنون اتفاقی نیفتاده ، لذا حزب‌الله با این بیانیه کاری کرد تا اسرائیل که یک هفته تحت‌فشار قرار دارد، همچنان ازلحاظ امنیتی تحت‌فشار بماند و حالت غیرعادی، ترس و نگرانی آن‌ها تداوم داشته باشد.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: این اقدام رژیم صهیونیستی یک‌بار دیگر قدرت حزب‌الله را در مقابله با اسرائیل نشان داد. اگر واقع‌بینانه به قضیه بنگریم مشخص می‌شود که حزب‌الله درمقابله با اسرائیل همان‌طور که پرونده‌اش نشان می‌دهد، از سال ۱۹۸۳ تاکنون بسیار خوب عمل کرده است.
برهانی درانتها تأکید کرد: بااین‌که حزب‌الله لبنان توان و قدرت خود را باتمام فشارهای اقتصادی، سیاسی دنیا و رژیم صهیونیستی حفظ کرده  ، نشان می‌دهد که همچنان قدرتمند و مصمم می باشد و ابتکار عمل در واقعیت و میدان جنگ، در دست حزب‌الله لبنان است.

 سربازهای اسرائیلی در عملیات ساخته‌شده خودشان غش کرده‌اند!
در ادامه نیز جعفر قناد باشی، تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با« رسالت» بیان کرد: تعجبی نیست که اسرائیلی‌ها چنین تحرکات احمقانه‌ای انجام دهند، چراکه در یک شرایط وانفسا و بسیار دشوار قرار گرفتند. اسرائیلی‌ها تمام طرح‌هایی که تصور می‌کردند در دوران ریاست جمهوری ترامپ می‌توانند اجرا و کشورهای محور مقاومت را ضعیف و موازنه نظامی منطقه را به نفع خودشان تغییر دهند، با شکست روبه‌رو شدند.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در طرح‌های جنگ‌افروزی میان ایران و برخی کشورهای منطقه، کشاندن پای آمریکا به جنگ با ایران، احیای داعش و تبدیل دوباره سوریه به قربانگاه نیروهای حزب‌الله و ایران و سوریه که اکنون قوی‌ترین نیروها هستند، به آشوب کشاندن لبنان برای خلع سلاح حزب‌الله و حذف آن‌ها از صحنه سیاسی این کشور، جلوگیری مقاومت و حرکت‌های حماس و خلع سلاح آن‌ها، جلوگیری از تمایل کرانه باختری به مسلح شدن، شکست خورده است.
این تحلیلگر مسائل غرب آسیا تأکید کرد: اسرائیلی‌ها در چنین شرایط سخت و دشواری ناگزیر هستند طی مدت دوماهه تا اوج‌گیری انتخابات آمریکا با طرح‌ها و توطئه‌ها، ابتکار عمل و زمان درگیری را خودشان انتخاب کنند. 
وی اظهار کرد: حزب‌الله اما در زمین رژیم صهیونیستی نیفتاد و بسیار هوشمندانه عمل کرد و اجازه نداد که این رژیم غاصب از شرایط استفاده کند و در زمان انتقام شهادت اعضای خود صبر کرد تا خودش در مناسب‌ترین زمان این عملیات را اجرا کند.
قنادباشی افزود: این توطئه اسرائیلی‌ها و جنجال به پا شده، نوعی اعتراف به ضعف و ناتوانی است. به‌ویژه که آن‌ها به‌سرعت و طی  دو  الی سه ساعت چندین اطلاعیه متفاوت راجع به این درگیری منتشر کردند.
این کارشناس گفت: واکنش سریع نتانیاهو و مقامات اسرائیلی مشخص کردند که این صحنه‌ها از پیش طراحی شده تا حزب‌الله را به صحنه درگیری بکشاند، چراکه کسی در جنگ‌های نظامی برنده و ابتکار عمل دارد که زمان را او انتخاب کرده باشد. اما  سيدحسن نصرالله اجازه نداد آن‌ها زمان را انتخاب کنند و این تجربه در گذشته نیز رخ داده است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف اسرائیلی‌ها این بود که تحرکات حزب‌الله را رصد کنند که در کدام نقاط دفاع آن‌ها آغاز می‌شود. به‌طور مثال پهپادها و ماهواره‌ها را در منطقه متمرکز کردند تا کوچک‌ترین تحرکات حزب‌الله را برای کسب اطلاعات ضبط کنند. این نشان می‌دهد که به این اطلاعات نیاز دارند و با این اقدام اعتراف کردند که ما آرایش نظامی و اطلاعات شمارا در دسترس نداریم اما سیدحسن نصرالله حواسش به این موارد هست.
قنادباشی خاطرنشان کرد: اسرائیلی‌ها مشوش و نگران هستند و نمی‌دانند باید چه‌کار کنند و این کار اثبات آسیب‌پذیری آن‌هاست که در مقابل، روحیه نیروهای حزب‌الله را افزایش می‌دهد.
این کارشناس مسائل غرب آسیا در انتها تأکید کرد: حتی تصاویری رسیده است که برخی سربازهای اسرائیلی در عملیات ساخته‌شده خودشان غش کرده‌اند!

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.