جنون صهیونیست‌ها - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 57709
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۶:۱۱ |
تل‌آویو بار دیگر نوار غزه را هدف قرار داد

جنون صهیونیست‌ها

 استیصال رژیم اشغالگر قدس در مقابل حماس و جبهه مقاومت به نقطه اوج خود رسیده است. این ناتوانی در حالی تقویت می‌شود که در جریان نبرد اخیر حماس و صهیونیست‌ها نیز تل‌آویو   یکی از بدترین شکست‌های خود را در برابر مقاومت فلسطین تجربه کرد. اکنون نیز بسیاری از ژنرال‌های صهیونیست از ورود دوباره به صحنه نبرد با حماس هراس دارند. 
جنون صهیونیست‌ها

گروه بین‌الملل
 استیصال رژیم اشغالگر قدس در مقابل حماس و جبهه مقاومت به نقطه اوج خود رسیده است. این ناتوانی در حالی تقویت می‌شود که در جریان نبرد اخیر حماس و صهیونیست‌ها نیز تل‌آویو   یکی از بدترین شکست‌های خود را در برابر مقاومت فلسطین تجربه کرد. اکنون نیز بسیاری از ژنرال‌های صهیونیست از ورود دوباره به صحنه نبرد با حماس هراس دارند. 

رسانه‌های عربی بامداد   از شنیده‌شدن صدای انفجار مهیب در شمال نوار غزه خبر دادند.خبرگزاری «صفا» و شبکه «المیادین» گزارش دادند که خبرهای اولیه حاکی از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در شمال غزه است.کانال تلگرامی «صابرین‌ نیوز» نیز به نقل از منابع محلی نوشت: «بالگردهای آپاچی اسرائیلی، به سمت شمال نوار غزه موشک پرتاب کرده‌اند. این حملات، یک نقطه دیده‌بانی حماس در شرق جبالیا را هدف قرار داده است».
 روایت اولیه از ماجرا
دیگر رسانه‌های عربی نیز می‌گویند بالگردهای تهاجمی رژیم کودک‌کش و جنایتکار صهیونیستی، حداقل سه فروند موشک به ساختمان‌هایی در شمال نوار غزه شلیک کرده‌اند.دقایقی بعد اما خبرنگار شبکه «المیادین» از نوار غزه گزارش داد که علت شنیده‌شدن صدای انفجار، شلیک منور به آسمان شمال غزه توسط نظامیان اشغالگر صهیونیستی است.با افزایش چرخش خبرها مبنی بر حمله به شمال نوار غزه در رسانه‌های اجتماعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به این مسئله اعلام کرد که صدای انفجار بر اثر حمله اسرائیلی به این منطقه نبوده است.خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز گزارش داد که این منور توسط بالگردهای نظامی اسرائیلی در شمال نوار غزه شلیک شده و هم‌اکنون حجم پرواز بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین این رژیم در منطقه افزایش یافته است.

دقایقی بعد اما خبرگزاری فلسطینی «شهاب» خبر داد که صدای انفجار این‌بار در جنوب نوار غزه و در غرب شهر «خان‌یونس» شنیده شده است.صابرین‌نیوز نیز سپس نوشت که بالگردهای رژیم صهیونیستی پایگاه «القادسیه» متعلق به گردان‌های القسام در غرب خان‌یونس را هدف قراردادند.المیادین نیز گزارش داد که هواگردهای نظامی اسرائیلی در حال حمله به چند پایگاه متعلق به گروه‌های مقاومت در جنوب غزه هستند.شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: «نیروی هوایی در حال بمباران اهدافی در نوار غزه، در واکنش به شلیک‌شدن راکت به ساحل تل‌آویو است».
 شلیک موشک‌های تل‌آویو به خان یونس
شبکه «العربیه» می‌گوید گزارش‌های اولیه حاکی از شلیک‌شدن حداقل ۱۲ فروند موشک توسط نیروی هوایی صهیونیست‌ها به پایگاه القادسیه در غرب خان‌یونس است.به نوشته رسانه‌های فلسطینی، یگان‌های ضد هوایی مقاومت فلسطین نیز با شلیک به سمت هواپیماهای اشغالگران صهیونیست، مقابله با این حملات را آغاز کردند.

نهایتا حوالی ساعت ۲ بامداد به‌وقت‌تهران، منابع محلی از خروج هواپیماهای نظامی رژیم صهیونیستی از آسمان نوار غزه خبر دادند.بااین‌حال چند دقیقه از عقب‌نشینی هواگردهای اسرائیلی از آسمان جنوب غزه نگذشته بود که رسانه‌های فلسطینی از وقوع حملاتی به شمال نوار غزه خبر دادند.
خبرگزاری «شهاب» گزارش داد که توپخانه ارتش اشغالگر در حال شلیک به مناطقی در شمال نوار غزه است و یک پست دیده‌بانی در منطقه «الغول» در شمال بیت لاهیا هدف حمله قرار گرفته است.
خبرنگار المیادین اما از اتفاق مهمی در میانه حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه خبر داد و آن شلیک هشدار دو فروند موشک توسط مقاومت فلسطین از ساحل این منطقه به سمت دریا بود.شبکه «الاقصی» نیز گزارش داد که گروه‌های مقاومت فلسطینی با استفاده از دو فروند موشک ضد هوایی «سام ۷»، هواپیماهای مهاجم رژیم صهیونیستی را در غرب نوار غزه هدف گرفتند.
  بیانیه حماس در محکومیت حملات صهیونیست‌ها
«حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس»، هدف قرار گرفتن برخی نقاط و اراضی زراعی در نوار غزه، تجاوزی است که بر کارنامه جنایات دشمن صهیونیست علیه مردم فلسطین افزوده است.

وی افزود: مقاومت به وظایف خود برای دفاع از مردم و آزادسازی سرزمین فلسطین و اماکن مقدس ادامه خواهد داد و دشمن صهیونیست و شهرک‌نشینان جز ناامیدی و شکست، چیز دیگری به دست نخواهند آورد. به اهالی مقاومت که با موشک و ضدهوایی خود، حملات دشمن را خنثی می‌کنند و همچنین به مردم غیور فلسطین که در خط مقدم در برابر دشمن ایستاده‌اند، درود می‌فرستیم.
 تمجید از قهرمانان تونل آزادی
درست در بحبوحه تحولات اخیر در فلسطین و جنایات جدید رژیم اشغالگر قدس، شاهد اقدامی بودیم که منجر به خشم و سردرگمی بیشتر تل‌آویو شده است. شبکه خبری المیادین در ادامه حمایت از محور مقاومت،۶ اسیر فلسطینی که موفق شدند از زندان امنیتی جلبوع رژیم صهیونیستی فرار کنند، شخصیت سال ۲۰۲۱ معرفی کرد. این شبکه بابیان این‌که سالانه یک شخصیت سال چه عربی چه غیرعربی را برمی‌گزیند، اعلام کرد، انتخاب شخصیت سال، به‌نوبه خود یک پیام است که در خود آن سیاست‌هایی دارد که شبکه بر اساس آن تأسیس شده است. 

بنابر اعلام این شبکه لبنانی، سال ۲۰۲۱ همچنان‌که مملو از جنگ، تهدید، محاصره و چالش است در مقابل، سرشار از دستاورد، پیروزی و ابتکار نیز هست اما چه کسی شایسته است، چه کسی لایق الهام‌گرفتن و نوآوری در مسیر آزادی و اراده زندگی است؟این شبکه در بیانیه خود افزود، المیادین امسال را به دلیل «خیزش قدس» سال فلسطین می‌داند. نبرد سیف القدس و مسئله اُسرای فلسطینی که به شکلی بی‌سابقه واکنش‌ها را برانگیخت. از همین رو مهم‌ترین اتفاق بارز و مهم و جامع در عرصه فلسطین، قهرمانان تونل آزادی در زیر زندان جلبوع هستند و آنان را شخصیت سال ۲۰۲۱ اعلام می‌کنیم. آن‌ها کسانی هستند که زنجیر زندان‌بانان اسرائیلی را با عزم و اراده خود شکستند و اشغالگران را به بن‌بست کشاندند و سیستم امنیتی آنان را وارد شوک کردند و نهادهای سیاسی و نظامی آنان را سرگردان کردند. 
المیادین بابیان این‌که «قهرمانان تونل آزادی» در زندان جلبوع شایسته الهام‌گیری در راه آزادی هستند، گفت، محمود العارضه، زکریا الزبیدی، یعقوب قادری، محمد العارضه، ایهم کممجی و مناضل نفیعات۶ اسیری هستند که به دلیل ابتکار و دستاوردشان و درس خلاقانه‌شان در زندگی آزادانه و عزتمندانه، شایسته الهام‌گیری هستند. در زمانه‌ی فلسطین، در دوره قهرمانان تونل آزادی، در بحبوحه پیروزی اُسرا و شکست اشغالگران، آرمان [فلسطین] زنده است و معادله محکم‌تر و ملت‌ها متعهدتر می‌شوند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.