جنایت‌های رژیم جعلی در سایه سکوت مرگبار غرب - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 93004
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۶:۳۶ |
لزوم پیگیری جنایت‌های رژیم صهیونیستی از سوی جامعه بین‌المللی بررسی شد

جنایت‌های رژیم جعلی در سایه سکوت مرگبار غرب

نمایندگان مجلس شورای اسلامی  چهارشنبه ۲۶مهرماه ۱۴۰۲ در جریان نشست علنی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه اعلام کردند: همراهی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی با رژیم صهیونیستی و سکوت مرگبار جامعه جهانی و مجامع بین‌المللی مفتضحانه و ننگین است.
جنایت‌های رژیم جعلی در سایه سکوت مرگبار غرب

نمایندگان مجلس شورای اسلامی  چهارشنبه ۲۶مهرماه ۱۴۰۲ در جریان نشست علنی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه اعلام کردند: همراهی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی با رژیم صهیونیستی و سکوت مرگبار جامعه جهانی و مجامع بین‌المللی مفتضحانه و ننگین است. آن‌ها در این بیانیه عنوان کردند: جنایت رژیم کودک کش صهیونیستی در حمله عامدانه به بیمارستان المعمدانی در غزه و کشتار بیش از هزار شهروند غیرنظامی به‌ویژه زنان و کودکان بی‌پناه فلسطینی لکه ننگ دیگری در کارنامه جامعه جهانی و سازمان ملل و مدعیان دروغ صلح گذاشت. این بیانیه همچنین آورده است : این جنایت با حمایت مستقیم تسلیحاتی رژیم جنایتکار آمریکا صورت گرفت همراهی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی با این رژیم، سکوت مرگبار جامعه جهانی و مجامع بین‌المللی مفتضحانه و ننگین است. این جنایت به سرکردگی نخست‌وزیر مجرم و جنایتکار رژیم صهیونیستی پاسخی جز نابودی و یکسره کردن کار این غده سرطانی ندارد. در ادامه بیانیه اشاره‌شده است: به سازمان‌های بین‌المللی امیدی نیست همه جهان باید به پا خیزند، ملت‌های آزاده در سراسر جهان باید در کنار ملت مظلوم فلسطین و بی‌پناه قرار گیرند و فلسطینیان در محاصره و دربند را از وحوش صهیونیست نجات دهند. تنها طوفان خشم ملت‌هاست که می‌تواند بنیان این رژیم فاسد را برکند.  اين بیانیه یادآورشده است: مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت شدید این جنایت بشری و انتقاد از بی‌عملی دبیر کل سازمان ملل و مجامع بین‌المللی از پارلمان‌های کشورهای مستقل و آزادی‌خواه دنیا به‌ویژه پارلمان‌های کشورهای اسلامی می‌خواهد از هیچ اقدامی در محکومیت مقابله با جنایات صهیونیستی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین فروگذار نکنند. مجلس شورای اسلامی در این بیانیه همچنین از پارلمان‌های کشورهای اسلامی درخواست دارد تا جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جامعه بین‌المللی را پیگیری کنند، با توجه به وضعیت وخیم انسانی در غزه و قطع کامل مسیرهای امدادی ضمن ارسال کمک‌های بشردوستانه سازمان‌های مدعی بشردوستانه برای ارسال کمک‌های انسانی تحت‌فشار قرار دهند، حکومت‌های خود را به قطع کامل ارتباط دیپلماتیک تجاری و اقتصادی با رژیم صهیونیستی ترغیب کنند، شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی را تحریم کرده و قوانین تحریمی علیه این رژیم در مجالس خود وضع کنند و کمک‌های تسلیحاتی و نظامی آمریکای جنایتکار به رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و سفارتخانه‌های آمریکا را تحت‌فشار قرار دهند. در بررسی بیشتر این بیانیه و لزوم پیگیری جنایت‌های رژیم صهیونیستی از سوی جامعه بین‌المللی به گفت‌وگو با نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداختیم که در ا‌دامه می‌خوانید. 

محمد رشیدی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس:
تشدید حملات اسرائیل  موضع محور مقاومت را جدی‌تر خواهد کرد

محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» بیان کرد: اتفاقاتی که امروز در غزه رخ می‌دهد، فراتر از مسائل مذهبی و دینی است. امر‌وز جنایات رژیم صهیونیستی ابعاد ضدبشری و ضد انسانی پیداکرده است. بر این اساس هر انسان آگاه و علاقه‌مند به حقوق بشر می‌بایست موضع بگیرد و اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم سازد. به طورکل بیمارستان، نقطه امن تلقی می‌گردد و در این روزهای غزه، بیمارستان به نقطه پناه زنان و کودکان فلسطینی مبدل شد. بنابراین آماج حمله به بیمارستان و به شهادت رساندن شمار بسیاری از زنان و کودکان امری غیرانسانی و اقدامی ضدبشری است. امروز جوامع بین‌المللی می‌بایست پیگیری ویژه داشته باشند و غرب‌ نیز باید تکلیف خود را مشخص کند. غربی‌هایی که ادعای حقوق بشر دارند، امروز کدام طرف می‌ایستند؟ آیا در مقابل این جنایات قرار می‌گیرند یا در کنار این جنایات می‌ایستند و دیگر مدعی حقوق بشر نمی‌شوند؟ سنخیت هرکدام از کشورهای غربی با اسرائیل، امروز مشخص می‌گردد. افزون براین مواضع سازمان‌های بین‌المللی و شورای امنیت بدین واسطه مبرهن می‌گردد؛ در این برهه زمانی است که می‌توان نقش‌ و ارتباط کشورها با رژیم جعلی اسرائیل را تشخیص داد. وی افزود: اتفاقات اخیر خط‌ فصلی در مناسبات بین‌المللی ایجاد خواهد کرد. امروز دنیا به دودسته تقسیم می‌گردد؛ همراهان رژیم صهیونیستی و دسته‌ دیگری که مقابل این رژیم می‌ایستند. نمی‌توان مدعی حقوق بود و کنار رژیم صهیونیستی ایستاد به‌ویژه اکنون‌که کلیه جنایت‌های اخیر بی‌سابقه و وحشیانه بوده است. 
رشیدی بابیان اینکه اتحاد جهان اسلام‌ امری حائز اهمیت است، تصریح کرد: اتفاقات اخیر فلسطین هرچند بسیار تلخ اما موجب شکل‌گیری فرصت برای اتحاد تمام‌عیار جهان اسلام است. تمام مذاهب اسلامی، ملل و دولت‌های اسلامی می‌بایست یکصدا‌ در‌کنار‌ هم بایستند و مقابله با رژیم صهیونیستی تا روز نابودی رژیم جعلی و آزادی فلسطین را فریاد بزنند.عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: در پشت پرده جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی، آمریکا‌ ایستا‌ده است و این امری انکارناپذیر است. ورود بایدن به سرزمین‌های اشغالی و حمایت از اسرائیل، حمایت تمام‌عیار آمریکا از اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را آشکار‌ می‌سازد. او متذکر شد: امروز موضع واحد امت اسلامی، مقابله با جریان خبیث آمریکایی و جنایت‌های رژیم صهیونیستی است. اسرائیلی‌ها آگاه باشند، هرآن قدر که برای عمق دادن جنایت‌های خود تلاش کنند، به همان میزان در آستانه فروپاشی قرار خواهند گرفت و هیچ‌گاه شکستشان فراموش نخواهد شد. وی در پایان این گفت‌وگو بابیان آنکه حامیان اسرائیل، در جنایت‌های این رژیم شریک‌اند، اظهار داشت: تشدید حملات اسرائیل، مقابله محور مقاومت را افزایش خواهد داد و موجب مواضع جدی‌تر خواهد شد. وظیفه تمام مردم دنیا ازجمله ملت‌های اسلامی حمایت‌های مادی و معنوی از مردم بی‌پناه و مظلوم فلسطین است. 

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها موجب تنفر و انزجار جهانیان شده است

فداحسین مالکی، نماینده مردم زاهدان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تشریح بیانیه نمایندگان در راستای بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه پرداخت و با اشاره به لزوم پیگیری جنایت‌های رژیم صهیونیستی از سوی جامعه بین‌المللی به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای بمباران وحشیانه بیمارستان المعمدانی در غزه مظلوم را محکوم کردند و به منظور‌حمایت از ملت مظلوم فلسطین به‌صورت نمادین راهپیمایی انجام دادند. این اقدامات بیانگر محکومیت اقدامات کوردلانه اسرائیلی‌ها نسبت به مر‌دم بی‌دفاع غزه بود. 
وی یادآور شد: مورخ ۲۵ مهرماه، رژیم صهیونیستی اقدامی جنایتکارانه انجام داد و بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کرد. به‌موجب این بمباران شمار زيادی از مردم فلسطین به‌ویژه زنان و کودکان به شهادت رسیدند و جان خود را از دست دادند. نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم بابیان اینکه جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در طول ادوار گذشته بی‌سابقه بوده است، افزود: امروز افکارعمومی نسبت به اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی بی‌توجه نخواهد بود و بی‌شک جوامع بین‌المللی در راستای محکومیت این اقدامات حرکت خواهد کرد. مالکی با اشاره به وظیفه خطیر جامعه بین‌المللی نسبت به محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی تصریح کرد: پس از بمباران بیمارستا‌ن المعمدانی در غزه بسیاری از کشورها و ملت‌ها تنفر خود را نسبت به رژیم صهیونیستی ابزار کردند و این اقدام جنایتکارانه را محکوم کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این گفت‌وگو ضمن محکومیت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه همچنین خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای عمل شود که محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به گوش دنیا برسد. صهیونیست‌ها باید بدانند که اینک موجب تنفر و انزجار‌ جهانیان شده‌اند و عقایدشان تا به همیشه محکوم است. 

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی، نماینده مردم بروجن در مجلس:
مدعیان حقوق بشر  پاسخگوی افکارعمومی‌ باشند

 حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در  گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» ضمن محکوم کردن بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه عنوان کرد: امروز تمام وجدان‌های بیدار، آزادگان دنیا و کلیه کسانی که قدرت تأمل و اندیشه دارند چه‌بسا ایمان نداشته باشند، جنایات غزه را محکوم می‌کنند. وی افزود: اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین نوعی نسل‌کشی‌ است و مایه شرمساری تمامی دستگاه‌های حقوق بشر و مدعیان دروغین دفاع از حقوق انسانی می‌باشد. حجت‌الاسلام جعفری بروجنی تصریح کرد: امروز تمامی مردم دنیا و چه‌بسا مدعیان حقوق بشر نیز در مقابل کودک‌کشی شرمسار‌ند. اقدام اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه قتل‌عام ملت فلسطین بود. این اقدام کوردلانه و جنایتکارانه نشان داد که اسرائیل به هیچ حدومرزی پایبند نیست و تابع هیچ قانونی نمی‌باشد. نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی نشان داد که همواره درصدد جنایت جنگی‌است. در این راستا ضرورت دارد تا تمامی مردم دنیا این اقدامات وحشیانه را محکوم کنند. حامیان علنی و غیرعلنی رژیم کودک کش صهیونیستی می‌بایست پاسخگوی افکارعمومی دنیا باشند و عنوان کنند که چرا و چگونه از چنین رژیم جنایتکاری حمایت می‌کنند. او بابیان اینکه مدعیان دروغین حقوق بشر و حامیان علنی و غیرعلنی رژیم صهیونیستی باید به چالش کشیده شوند و پاسخگو باشند، متذکر شد: مادامی‌که یک رژیم دست به چنین اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه‌ای می‌زند، یعنی دیگر امید به ماندگاری ندارد. امروز رژیم صهیونیستی دیگر امیدی برای بقا ندارد و خود می‌داند روزهای آخر حکومت‌ را سپری می‌کند. در روایت آمده است: «الغریق یتشبث بکل حشیش» آنکه در حال غرق شدن است به هر چوب خشکیده‌ای چنگ می‌زند. او در پایان این گفت‌‌وگو بابیان اینکه رژیم صهیونیستی از‌تمام خطوط انسانی و حقوق بشری عبور کرده است و این به معنای به آخر خط رسیدن این رژیم است، همچنین یادآور شد: چیزی تا پایان روزهای حکومت اشغالگر اسرائیل نمانده است و امروز نوید حرکت‌های نو در جهان اسلام برای جهانیان درصحنه‌های بین‌المللی به گوش‌ می‌رسد. جنایات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی نشان از استیصال و عدم چاره این رژیم است و فراموش نکنیم که ظلم هیچ‌گاه پایدار نخواهند ماند؛ رژیمی که در ریختن خون هزاران فلسطینی نقش دا‌شته، به‌زودی سرنگون خواهد شد. 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.