جلوگیری از خام فروشی در گرو بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 105061
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۲۴ |
حسنعلی محمدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

جلوگیری از خام فروشی در گرو بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا است

حسنعلی محمدی، نماینده مردم فسا و نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح لزوم عرضه اعتباری بیشتر برای صنایع پایین دستی به منظور افزایش تولید و تنوع بیشتر محصولات پرداخت.
جلوگیری از خام فروشی در گرو بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا است

حسنعلی محمدی، نماینده مردم فسا و نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح لزوم عرضه اعتباری بیشتر برای صنایع پایین دستی به منظور افزایش تولید و تنوع بیشتر محصولات پرداخت و با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی و ضرورت تنوع  در تولید گرید بیان کرد: یکی از معضلاتی که موجب شد تا خام فروشی در دستور گسترش یابد، نبود تکنولوژی روز دنیا بود. به سبب عدم دسترسی و نبود تکنولوژی روزدنیا خام فروشی افزایش یافت و نتوانستیم در حوزه تولید و تقویت صنایع پایین دستی به میزان شایسته حضور داشته باشیم. 
وی افزود: متاسفانه گاه می‌بینیم که استحصال معادن به دلیل نبود ماشین آلات کافی انجام می‌‌شود و بسیاری از منابع کشور از دست می‌رود. بی‌شک چنین روندی نامناسب است چراکه برداشت غیراصولی و از دست رفتن منابع کشور را عملیاتی می‌سازد.  نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بهره‌گیری از تکنولوژی روزدنیا تصریح کرد: جلوگیری از خام فروشی در گرو بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا است. در گام نخست ضرورت دارد تا به استقرار تکنولوژی روز دنیا بپردازیم و تحقق تنوع در تولید محصولات گرید و مطابق با استانداردها بپردازیم.   
نماینده مردم فسا در مجلس دوازدهم همچنین خاطرنشان کرد: اگر مواد خام را در داخل کشور فرآوری کنیم و سپس به محصول نهایی تبدیل سازیم، ارزش افزوده برای کشور ایجاد خواهد شد و این روند سرآغازی برای تحقق مهم تقویت تولید و کاهش نرخ تورم تولید خواهد بود. 
او متذکر شد: گاه برخی از کشورها مواد خام را از کشورهای هم‌جوار و خاورمیانه خریداری می‌کنند و سپس خود مواد خام را روی دریا به محصول نهایی تبدیل می‌کنند و به مقصد نهایی می‌رسانند. چنین روندی موجب می‌گردد تا مواد خام خارج شود و ارزش افزوده نهایی در کشور دیگری رقم بخورد.  وی یادآور شد: دولت مردان مصمم باشند تا جلوگیری از خام فروشی و عرضه اعتباری بیشتر برای صنایع پایین دستی به منظور افزایش تولید و تنوع بیش‌تر عملیاتی گردد. بی‌شک در فرآیند تحقق این مهم مجلس شورای اسلامی تعامل و همراهی لازم را خواهد داشت.
محمدی با اشاره به لزوم تنوع بخشی به محصولات بیان کرد: ضرورت دارد تا تولید یک یا دو محصول که قابلیت تولید آن با توجه به آمایش سرزمینی برای کشور مقدور است، در جهان برند شویم و افزایش سرمایه‌گذاری لازم در این حوزه را به عمل آوریم. تمرکز بر تولید یک یا دو محصول منحصر در حوزه صنعت و معدن می‌تواند به بازاریابی بین المللی منجر شود و تورم کشور را در مسیر کاهشی قرار دهد. وی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: باید صنایع کشور به ویژه صنایع دانش بنیان که ارزش افزوده قابل توجه دارند را شناسایی کنیم و با جلوگیری از خام فروشی بکوشیم تا در بخش تولیدی این محصولات حضور موثر در بازارهای جهانی به عمل آوریم.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.