جلسات ایران در نیویورک از موضع قدرت است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 51383
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۱۵ |
همایون سامه یح نماینده کلیمیان در مجلس:

جلسات ایران در نیویورک از موضع قدرت است

همایون سامه یح، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به روند مذاکرات و سفر اخیر وزیرامورخارجه کشور به نیویورک بیان کرد: ارتباط با دنیا باید باشد و حتی ما باید با دشمنانمان هم‌صحبت کنیم اما نه به هر قیمتی.
جلسات ایران در نیویورک از موضع قدرت است
حانیه مسجودی
همایون سامه یح، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به روند مذاکرات و سفر اخیر وزیرامورخارجه کشور به نیویورک بیان کرد: ارتباط با دنیا باید باشد و حتی ما باید با دشمنانمان هم‌صحبت کنیم اما نه به هر قیمتی.  وی گفت: حتی مذاکره با دشمن نیز سودمند خواهد بود چراکه نقطه نظرات نظام و دولت ما به سمع و نظرشان خواهد رسید و متوجه مواضع جمهوری اسلامی خواهند شد. حال اگر موافقت و تعاملی پیش آمد، بهتر و اگر تعاملی هم پیش نیامد ما با مذاکره کردن چیزی را از دست نداده‌ایم.
سامه یح عنوان کرد: وزیر امورخارجه کشورمان نیز در سفر خود به نیویورک بسیار مثبت عمل کرد و با وزیرامورخارجه انگلیس و سایر کشورها دیدار کرد. مذاکرات و جلساتی از موضع قدرت انجام شد و این نکته بسیار مثبتی است.
 عزت و منافع ایران باید در ارتباط با تمام کشورها رعایت شود
این نماینده مجلس اظهارکرد: امیدوار هستیم آمریکا و کشورهای ۱+۵ با عدالت و از روی واقع‌نگری رفتار کنند تا مذاکرات انجام شود و اگر قرار است تعاملی ایجاد شود و توافقی نوشته شود باید از موضع قدرت با جمهوری اسلامی برخورد شود. طبق منویات مقام معظم رهبری عزت و منافع ایران باید موردتوجه قرارگیرد.وی اظهارکرد: از زمانی که آمریکا از قدرت‌طلبی خودش دست بردارد و واقع‌نگر باشد مذاکرات وین از سر گرفته می‌شود. جمهوری اسلامی ایران حرف خلاف قوانین و خارج از برجام نمی‌زند. کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا باید به تعهدات خود عمل کنند و ما نیز درمقابل به تعهداتمان عمل خواهیم کرد.سامه یح گفت: دولت سیزدهم خواهان ارتباط با تمام کشورهای دنیا است و رئیس‌جمهور و وزرای مختلف بارها به این مسئله اشاره‌کرده‌اند. بنابراین تازمانی که در ارتباطات مختلف منافع و مواضع جمهوری اسلامی ایران موردتوجه قرارگیرد و کشورهای غربی نیز ادعاهای خلاف واقع علیه ما انجام ندهند، با آن‌ها نیز ارتباط خواهیم داشت.
نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.