جریان انقلابی در انتخابات به دنبال تحقق گام دوم است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 44149
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۶:۲۹ |
حمیدرضا ترقی، تحلیلگر مسائل سیاسی:

جریان انقلابی در انتخابات به دنبال تحقق گام دوم است

حمیدرضا ترقی، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «رسالت» بابیان این‌که جریان انقلابی یک حرکت رو به جلویی را در راستای تحقق گام دوم انقلاب دنبال می‌کند، اظهار کرد: طبیعتا گفتمان اصلی انتخابات، گفتمان کارآمدی، حل مشکلات اقتصادی مردم و مبارزه با فساد خواهد بود که در نظرسنجی‌ها و مطالبات مردم در صدر توجهات قرار دارد.
جریان انقلابی در انتخابات به دنبال تحقق گام دوم است

گروه سیاسی 
حمیدرضا ترقی، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «رسالت» بابیان این‌که جریان انقلابی یک حرکت رو به جلویی را در راستای تحقق گام دوم انقلاب دنبال می‌کند، اظهار کرد: طبیعتا گفتمان اصلی انتخابات، گفتمان کارآمدی، حل مشکلات اقتصادی مردم و مبارزه با فساد خواهد بود که در نظرسنجی‌ها و مطالبات مردم در صدر توجهات قرار دارد. دولت آینده باید شکاف بین دولت و ملت را که در اثر ناکارآمدی، سیاست‌های غلط اقتصادی و همچنین شرطی‌کردن اقتصاد و گره زدن امور به برجام، به وجود آمده است را اصلاح کند. درواقع، دولت بعدی باید فاصله و شکاف به وجود آمده بین مردم و دولت را با اعتمادسازی، تلاش برای حل مشکلات معیشتی مردم و تکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی برطرف کند.
وی همچنین درباره عملکرد حجت‌الاسلام رئیسی و نقاط مثبت کاندیداتوری ایشان در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: باتوجه به موقعیت مثبت ایشان براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته از سطح جامعه و نیز دستاوردهایی که در راه مبارزه با فساد، تحقق عدالت و مانع‌زدایی از تولید داشته‌، درحال‌حاضر نماد جریان انقلابی محسوب می‌شوند. بنابراین حضورشان در عرصه رقابت‌های انتخاباتی، زمینه را برای موفقیت احتمالی اصولگرایان فراهم می‌کند.  
این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: روی کار آمدن ایشان از این منظر اهمیت دارد که با فساد موجود در درون و بیرون دولت مبارزه می‌کند و می‌تواند دولت کارآمدی که حلال مشکلات مردم است را با استفاده از نیروهای کارآمد تشکیل دهد. 
ترقی همچنین درباره حضور دولتی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، افزود: این افراد بیشتر به‌خاطر پاسخگویی به نقدهایی که به دولت صورت می‌گیرد، به عرصه انتخابات واردشده‌اند. درواقع، این‌ها می‌خواهند در صورت تأییدیه شورای نگهبان، نقدهای متعدد بر عملکرد دولت را پاسخ دهند تا شاید بتوانند از حجم مخالفت و نارضایتی مردم از این جریان بکاهند. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.