جاده سنگلاخ کاخ سفید - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 31963
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹ |

جاده سنگلاخ کاخ سفید

رئیس جمهور دونالد ترامپ در حال حاضر در نظرسنجی‌ها با کسری زیادی روبه‌رو است. اگر انتخابات امروز برگزار می شد، به احتمال زیاد او شکست می خورد.
جاده سنگلاخ کاخ سفید

گروه بین الملل – ملیکا کلهر
رئیس جمهور دونالد ترامپ در حال حاضر در نظرسنجی‌ها با کسری زیادی روبه‌رو است. اگر انتخابات امروز برگزار می شد، به احتمال زیاد او شکست می خورد.
  اما اگر ترامپ بخواهد یک پیروزی غافلگیرکننده به‌دست آورد، چگونه این کار را انجام خواهد داد؟
نگاهی به نقشه انتخاباتی نشان می دهد که در این مرحله راه های نجات بخش ترامپ محدود است. آنچه اکنون ترامپ احتمالا به آن احتیاج دارد یک تغییر اساسی در سراسر هیئت اجرایی است تا محیط را به سمت خود سوق دهد.
این را می توانید ابتدا با دادن ایالاتی که چهار سال پیش با ۲/۱ امتیاز یا بیشتر، برنده شد، مشاهده کنید. این شامل تعدادی از ایالت هایی می‌شود که ترامپ در حال حاضر در آن‌ها از نظر میانگین رأی گیری کمی عقب تر است، مانند آیووا و جورجیا، و همچنین به ترامپ ایالاتی مانند آریزونا ، فلوریدا  و کارولینای شمالی را می دهد که چهار سال پیش با   کمتر از ۵ امتیاز در آن‌ها به پیروزی رسید ولی حالا و در این مرحله، ۳ تا ۴ امتیاز در نظرسنجی های آن‌ها عقب است. اگر جو بایدن در هر یک از این ایالت ها پیروز شود، شانس ترامپ به سرعت   کاهش می يابد. اما حتی اگر ترامپ همه این ایالت ها را از آن خود کند، باز هم تنها ۲۶۰ رأی انتخاباتی خواهد داشت. ترامپ باید به نحوی رأی بیشتری پیدا کند.
یک مسیر بالقوه برای ترامپ، به دست آوردن حداقل یکی از مناطق نبرد «راست بلت» است که در سال ۲۰۱۶ با کمتر از یک امتیاز در آن‌ها پیروز شد؛ یعنی پیروزی در یکی از ایالت های میشیگان (۱۶ رأی انتخاباتی)، پنسیلوانیا (۲۰ رأی انتخاباتی)، یا ویسکانسین (۱۰ رأی انتخاباتی). پیروزی در هر یک از این ایالت ها وی را به حداقل ۲۷۰ رأی انتخاباتی می رساند.
مشکل اینجاست؛ او در حال حاضر در همه این ایالت ها ضرر زیادی کرده است. ترامپ در همه آن‌ها ۷ تا ۸ امتیاز از بایدن عقب تر است. یک راه جایگزین ممکن است تلاش برای کسب برخی از آرای انتخاباتی باشد که در سال ۲۰۱۶ به هیلاری کلینتون رسیده بود که به احتمال زیاد نوادا و نیوهمپشایر هستند. کلینتون دفعه قبل حدود  دو امتیاز یا کمتر در آن‌ها به پیروزی رسید و ترامپ هزینه تبلیغاتی زیادی در هر دو ایالت خرج کرده است.
باز هم مسئله اینجاست که وضعیت ترامپ در هر دوی آن‌ها بهتر از وضعیت موجود در ایالت های گریت لیک نیست. بایدن در نوادا ۷ امتیاز جلو بوده و در نیوهمپشایر نیز رشدی دو رقمی دارد.
در واقع، در هیچ یک از ایالت های برنده شدن کلینتون در سال ۲۰۱۶، برتری بایدن کمتر از ۷ امتیاز نیست.مشکلات نقشه انتخاباتی ترامپ به این واقعیت برمی گردد که تقریبا برای یک نامزد که در سطح ملی ۱۰ امتیاز عقب باشد، برنده شدن بسیار غیرممکن است.برای این‌که ترامپ یک شانس نهایی برای پیروزی داشته باشد، کسری او در آرای ملی باید در نتیجه نهایی حداقل به نصف کاهش یابد. به احتمال زیاد، ترامپ  می تواند ۳ یا ۴ امتیاز در سراسر کشور از دست بدهد تا بتواند تقسیم رأی / تقسیم کالج انتخاباتی که در سال ۲۰۱۶ انجام داد را تکرار کند. به عبارت دیگر، او احتما لا باید ۶ تا ۷ امتیاز در سطح ملی بهتر از آن چیزی که الان هست، باشد.
جای تعجب نیست ، اگر ترامپ در میشیگان ، پنسیلوانیا و ویسکانسین ۶ تا ۷ امتیاز بهتر از آنچه که در حال حاضر است کسب کند، پس این ایالت ها تقریبا مساوی هستند.به یاد داشته باشید ، ترامپ در سال ۲۰۱۶ پیروز شد، علی رغم این‌که در نظرسنجی های نهایی میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین حدود ۴ تا ۵ امتیاز پایین بود.
CNN

نویسنده : گروه بین الملل – ملیکا کلهر |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.