تکیه به توان داخلی مشکلات را حل خواهد کرد و موجب توسعه اقتصاد کشور خواهد شد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 102369
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۶:۳۲ |
علی‌اکبر علیزاده برمی نماینده مردم دامغان در مجلس:

تکیه به توان داخلی مشکلات را حل خواهد کرد و موجب توسعه اقتصاد کشور خواهد شد

علی‌اکبر علیزاده برمی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار‌ «رسالت» به اهمیت بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی اشاره کرد و بابیان اینکه باید همواره به شعار "ما‌ می‌توانیم" امیدوار باشیم.
تکیه به توان داخلی مشکلات را حل خواهد کرد و موجب توسعه اقتصاد کشور خواهد شد

علی‌اکبر علیزاده برمی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار‌ «رسالت» به اهمیت بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی اشاره کرد و بابیان اینکه باید همواره به شعار “ما‌ می‌توانیم” امیدوار باشیم، اظهارداشت: امام خمینی (ره) شعاری بسیار ارزنده و زیبا تحت عنوان ما می‌توانیم به ملت هدیه کرد که نتایج عظیم و شگرفی داشت. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به‌صورت علنی در صحن مجلس اعلام می‌گشت که کشور قادر به صادر هیچ محصولی نیست و چه‌بسا نمی‌تواند صنعت نفت را ملی کند. در آن دوران خودباختگی چشم‌گیری وجود داشت و به توانایی داخلی توجه نمی‌گشت اما با پیروزی انقلاب اسلامی باور نمی‌توانیم و نمی‌شود، به پایان رسید و خودباوری شکل گرفت. به‌موجب توصیه‌های امام خمینی (ره) خودباوری در روح و جان ملت نشست و کوشیدند تا از ظرفیت‌های داخلی بهره کسب کنند و به توانایی علمی خود تکیه کنند. در آن زمان دانش کشور رونق یافت و نهضت نرم‌افزاری علم آرام‌آرام شروع شد تا جایی که جمهوری اسلامی ایران ۱۱ برابر دیگر کشورها به‌سرعت علمی دست‌یافت. پیشرفت عملی کشور موجب تعجب جهانیان شد و کشور به رده ۱۶ جایگاه علمی دست پیدا کرد.  
وی افزود: دانش و توانایی علمی همواره امری موردتاکید بوده است و از سال‌های گذشته تا به امر‌وز همواره ضرورت داشته است. آنچه که امروز اهمیت دارد، دانش‌بنیان شدن توان علمی و صنعت کشور است. با توجه به خودباوری و دانش‌های موجود باید به سمت دانش‌بنیان شدن و حداکثر بهره‌وری حرکت کنیم تا حداقل هزینه تولید رقم بخورد و بازاریابی مطمئن ایجاد شود. خوشبختانه این مهم در دولت سیزدهم موردتوجه قرار گرفت و اقدامات عملی نیز به‌منظور تحقق آن، در دستورکار قرار داده شد. در دولت سیزدهم و به‌موجب اهتمام شهید آیت‌الله رئیسی، شرکت‌های دانش‌بنیان از تعداد ۵ هزار شرکت به ۱۲ هزار ارتقاء یافت. همچنین به‌موجب تکیه‌بر توانمندی داخلی فاز ۱۶ پارس جنوبی تکمیل شد که پیش‌تر دیگر کشورها به‌منظور تکمیل آن آمده بودند اما نتوانستند و توانایی علمی کافی را نداشتند. پروژه تکمیل فاز ۱۶ پارس جنوبی به‌صورت ۱۰۰ درصدی با توان متخصصان ایرانی تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید به‌گونه‌ای که دیگر کشورها متعجب شدند و از این ظرفیت علمی حیرت کردند. 
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانش ایرانی و توانایی‌های داخلی به حدی است که در دیدار با سایر کشورها، میکروسکوپ لیزری و ربات ارمغان داده می‌شود. بنابراین توجه مستمر به ظرفیت‌های برای دستیابی به قله‌های موفقیت همچنان اهمیت دارد و می‌بایست با اتکاء به توان داخلی در مسیر پیشرفت اقتصادی حرکت کرد.
علیزاده بیان داشت: امام علی (ع) فرمودند: العِلمُ سُلطانٌ، مَن وَجَدَهُ صالَ بِهِ، ومَن لَم يَجِدهُ صيلَ عَلَيهِ؛ دانش، سلطنت و قدرت است، هر كه آن را بيابد، با آن يورش برد و هر كه آن را از دست بدهد، بر او يورش برند. بیان این شرح‏ نهج البلاغه خود اهمیت اتکاء به توان داخلی و ظرفیت‌های موجود را مبرهن می‌سازد. 
او همچنین ادامه داد: دولت سیزدهم مسیر تکیه به توان داخلی را هموار ساخت و تخصص نیروهای جوان کشور را به صنعت گره زد. به‌موجب این امر بهره‌وری افزایش و هزینه تولید نیز کاهش یافت. ضرورت دارد تا دولت آینده نیز این مهم را در دستورکار خود قرار دهد تا بهره‌وری افزایش مستمر یافته و صادرات نیز تقویت گردد. وی در‌ پایان این گفت‌‌وگو بیان کرد: تکیه به توان داخلی مشکلات را حل خواهد کرد و موجب توسعه اقتصاد کشور می‌شود. آن‌سوی مرز‌ها درصدد حل مشکلاتمان نیستند و رویکردی خبیث دارند. پیش‌تر در برجام مشاهده کردیم که غرب خواهان توسعه کشور ایران نیست و به دنبال افزایش مشکلاتمان می‌باشد. بنابراین باید بر مبنای توانایی و ظرفیت‌های داخلی خود حرکت کنیم و شعار “ما می‌توانیم” را در مفاهیم مختلف و متعدد، تحقق ببخشیم.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.