توپ ورزش در زمین «کادر فنی» - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 39284
  پرینتخانه » فرهنگی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۶:۵۳ |
«رسالت» یکی از برنامه‌های موفق شبکه ورزش را بررسی می‌کند

توپ ورزش در زمین «کادر فنی»

رسانه ملی به‌واسطه گستره مخاطبان خود در سراسر ایران وظیفه دارد تا در تمامی حوزه‌های موردعلاقه مردم به تولید محتوا و برنامه‌سازی بپردازد و یکی از سیاست‌های راه‌اندازی شبکه‌های مختلف تلویزیونی این بود که نیازهای مخاطبان با علایق و سلایق مختلف تأمین شود. یکی از این اتفاقات مهم و اثرگذار در راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی، حضور شبکه ورزش در قاب رسانه ملی بود که با عنایت به علاقه بسیار زیاد مردم به این مقوله و نیز با توجه به موفقیت‌های ورزش ایران در عرصه‌های داخلی و خارجی سبب شد تا به‌سرعت جایگاه خود را در بین آحاد جامعه به‌ویژه جوانان و علاقه‌مندان به حوزه ورزش بازنماید.
توپ ورزش در زمین «کادر فنی»

حسن شجاعی- دبیر گروه فرهنگی
رسانه ملی به‌واسطه گستره مخاطبان خود در سراسر ایران وظیفه دارد تا در تمامی حوزه‌های موردعلاقه مردم به تولید محتوا و برنامه‌سازی بپردازد و یکی از سیاست‌های راه‌اندازی شبکه‌های مختلف تلویزیونی این بود که نیازهای مخاطبان با علایق و سلایق مختلف تأمین شود. یکی از این اتفاقات مهم و اثرگذار در راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی، حضور شبکه ورزش در قاب رسانه ملی بود که با عنایت به علاقه بسیار زیاد مردم به این مقوله و نیز با توجه به موفقیت‌های ورزش ایران در عرصه‌های داخلی و خارجی سبب شد تا به‌سرعت جایگاه خود را در بین آحاد جامعه به‌ویژه جوانان و علاقه‌مندان به حوزه ورزش بازنماید.
از زمان راه‌اندازی این شبکه برنامه‌های متنوع و تولیدی زیادی با محورهای مختلف ساخته‌شده که هرکدام از آن‌ها مخاطبان خاص خود را داشته و سبب شده تا مردم بیش از همیشه با فضای ورزش کشور آشنا شوند.
با این که کرونا موجب شده تا طی یک سال گذشته ورزش نیز همانند سایر موضوعات اجتماعی دچار چالش و تعطیلی بسیاری از رقابت‌های داخلی و خارجی شود و حتی المپیک۲۰۲۰ توکیو به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان به تعویق بیفتد، اما رسانه ملی و شبکه ورزش در این مدت تلاش کردند تا با تولید برنامه‌های متنوع و موردعلاقه نسل جوان شرایطی را فراهم آورند تا ورزش از سبد رسانه‌ای مردم خارج نشده و همچنان بینندگان را پای جعبه جادویی نگه دارد.
این کار دشوار و سخت به همت مدیران شبکه سوم سیما و مدیریت جدید شبکه ورزش رقم خورد و در طول دوران کرونا، شاهد برنامه‌هایی کیفی و درعین‌حال چالشی از این شبکه بودیم تا فضای نقد و تحلیل رویدادهای ورزشی کشور همچنان باز باشد و با ارائه راهکار و تحلیل‌های درست از زبان کارشناسان و متخصصان ورزش کشور چراغ ورزش ایران روشن‌تر از قبل باقی بماند.
یکی از جدیدترین تولیدات شبکه ورزش برنامه پرمخاطب «کادر فنی» است. این مجله
 صبحگاهی شبکه ورزش، به بررسی مسائل روز ورزش ایران، سوژه‌ها و چالش‌های آن می‌پردازد و با حضور کارشناسان و بخش‌های متنوع، اتفاقات روز ورزش ایران را موردبررسی قرار می‌دهد.
تهیه‌کنندگی این برنامه با امیر سینا سلیمی و کارگردان آن علی خشایارفرد است و اجرای آن بر عهده شهاب قاسمی، زهرا محمودوند و سعید شهبازی قرار دارد. یکی از نکات جالب‌توجه این برنامه، اختصاص دادن بخشی درباره ورزش بانوان است که  به‌صورت روزانه اتفاقات و حواشی ورزش بانوان موردبررسی قرار می‌گیرد.
علاقه‌مندان می‌توانند شنبه تا چهارشنبه هرروز حدود ساعت ۱۰ صبح به مدت ۷۰ دقیقه بیننده این برنامه از شبکه ورزش سیما باشند.
برای آشنایی هرچه بیشتر با این برنامه پای صحبت‌های علی خشایارفرد کارگردان و امیرسینا سلیمی تهیه‌کننده این برنامه نشستیم تا از منظر آن‌ها در خصوص  «کادر فنی» بیشتر بشنویم.
امیرسینا سلیمی تهیه‌کننده این برنامه در ابتدا با بیان اهداف این برنامه و این‌که برنامه کادر فنی در تلاش است تا ورزش ایران را از زوایای مختلف رصد کرده و اتفاقات و مسائل روز را در راستای اعتلای ورزش کشور بررسی کند گفت:«کادر فنی از ۵ بخش تشکیل‌شده است. بخش اول برنامه به بررسی و تحلیل اخبار روز ورزش کشور می‌پردازد و در تلاش است تا اتفاقات ورزشی را در لحظه و با بررسی دقیق به مخاطب منتقل نماید.»
وی ادامه داد:«بخش دوم برنامه به‌عنوان پرونده هفته است که موضوعات اساسی و کلان ورزش کشور که نیازمند تحلیل و بررسی دقیق هستند را پوشش می‌دهد تا از این طریق بتوان نواقص بخش‌های مختلف کشور را شناخت و با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان و نخبگان ورزش کشور راه‌حل مناسب برای رفع آن را پیدا کرد. هر هفته برنامه کادر فنی یک موضوع ویژه برای بخش پرونده دارد که از شنبه تا چهارشنبه به آن پرداخته و درنهایت آن را تحلیل و از آن نتیجه‌گیری می‌کند.»
تهیه‌کننده «کادر فنی» بابیان این‌که یکی از بخش‌های مهم و خلأهای اساسی در ورزش کشور حوزه ورزش بانوان است که باید با جدیت به آن پرداخته شو، تصریح کرد:« در برنامه «کادر فنی» بانوان ورزشکار جایگاه ویژه‌ای دارند و هرروز با چهره‌های جدید ورزشکاران حوزه بانوان آشنا می‌شویم و از دغدغه‌ها و مشکلاتشان می‌گوییم و از مسئولان امر برای رفع این مشکلات کمک می‌گیریم. این بخش یکی از پرمخاطب‌ترین بخش‌های «کادر فنی» است که باعلاقه از سوی بانوان کشورمان پیگیری می‌شود.»
علی خشایارفرد کارگردان «کادر فنی» نیز در گفت‌وگو با «رسالت» در خصوص سایر بخش‌های این برنامه گفت: «بخش پیگیری موضوعات ورزشی یکی دیگر از آیتم‌های برنامه «کادر فنی» است که به دنبال تأثیرگذاری در زمینه توسعه زیرساخت‌های ورزش کشور است. در این بخش مخاطبان اتفاقات خوب و یا مشکلات و معضلات خود را با برنامه به اشتراک می‌گذارند و ما در برنامه از مسئولان مربوطه آن را پیگیری می‌کنیم تا بحث‌های زیرساختی ورزش کشور به‌ویژه در شهرستان‌ها و نقاط کم برخوردار با سرعت بیشتری حل‌وفصل شوند.»
وی در ادامه در خصوص بخش پایانی «کادر فنی» نیز گفت: « قسمت پایانی برنامه هم به مهمان‌های حضوری اختصاص دارد که بر اساس موضوعات یا رخدادهای روز ورزشی از اهالی ورزش اعم از ورزشکاران، مربیان و مدیران دعوت می‌شود تا در برنامه حاضر شوند و درباره موضوعات مختلف ورزشی اظهارنظر کنند. در دو هفته اول برنامه، مهمانان متفاوتی ازجمله صالحی امیری، محمود خسروی وفا ،منصور برزگر، محمدرضا طالقانی، مهدی علی نژاد، کیکاووس سعیدی، احسان قائم‌مقامی، حسین اجاقی، حسین طیبی، یوسف کرمی، فرشاد عربی، فریده شجاعی و … در برنامه حضور پیدا کردند. در موارد مختلف هم به‌صورت تصویری و یا تلفنی افرادی مانند سید مصطفی  هاشمی طبا، حمید سجادی و  بهنام محمودی در «کادر فنی» حضور پیدا کردند و در خصوص مسائل مختلف به ارائه نظرات کارشناسی پرداختند.
کارگردان «کادر فنی» در پایان گفت:« در ۱۰ قسمت آغازین برنامه که مصادف با دهه فجر انقلاب اسلامی بود در بخش پرونده به بررسی سیر 
پیشرفت ورزش ایران پس از انقلاب اسلامی پرداخته شد و کارشناسانی نظیر هاشمی‌طبا، حمید سجادی و بهنام محمودی در «کادر‌فنی» حاضر شدند و در این رابطه اظهارنظر کردند.» 

نویسنده : حسن شجاعی - دبیر گروه فرهنگی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.