تولیدکنندگان لوازم خانگی در سال جاری از مرز تولید ۱۶ میلیون دستگاه عبور خواهند کرد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 59748
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۵:۵۸ |
عباس ابهری مدیرعامل شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران:

تولیدکنندگان لوازم خانگی در سال جاری از مرز تولید ۱۶ میلیون دستگاه عبور خواهند کرد

عباس ابهری، مدیرعامل شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران که در حوزه صنعت لوازم خانگی قدمتی 50 ساله دارد، گفت: اثر تحریم ها بر صنعت لوازم خانگی در دیدار با مقام معظم رهبری طی گزارشی ارائه شد. تولیدکنندگان لوازم خانگی بعد از عبور از اوج تحریم ها از مرز تولید 16 میلیون دستگاه در سال جاری گذر خواهند کرد.  در سال 98 و 99 نیز از تولید 8 میلیون دستگاه به تولید 15 میلیون دستگاه رسیده است. 
تولیدکنندگان لوازم خانگی در سال جاری از مرز تولید ۱۶ میلیون دستگاه عبور خواهند کرد

عباس ابهری، مدیرعامل شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران که در حوزه صنعت لوازم خانگی قدمتی ۵۰ ساله دارد، گفت: اثر تحریم ها بر صنعت لوازم خانگی در دیدار با مقام معظم رهبری طی گزارشی ارائه شد. تولیدکنندگان لوازم خانگی بعد از عبور از اوج تحریم ها از مرز تولید ۱۶ میلیون دستگاه در سال جاری گذر خواهند کرد.  در سال ۹۸ و ۹۹ نیز از تولید ۸ میلیون دستگاه به تولید ۱۵ میلیون دستگاه رسیده است. 
این صنعت ارتقای کیفی و تولیدی را در محصولات ایجاد کرده و همه آنها مرهون تلاش تولیدکنندگان داخلی و توانمندی های جوانان کشور است. اکنون نگرانی صنعت به علت مشکلات در پساتحریم است که موتورمحرکه این صنعت و سرمایه گذاری و رشد تولید با حضور برندهای خارجی تحت الشعاع قرار بگیرد. 
این صنعت در چند سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار شغل پایدار ایجاد کرده و این یکی از دستاوردهای بزرگ در این صنعت است. بنابراین امیدواریم در دوران پساتحریم در دوره ۳ تا ۵ ساله واردات کالاهای ساخته شده ممنوع بماند تا شرکت های داخلی خود را به استانداردهای بین المللی نزدیک کنند تا در بازارهای صادراتی حضور پیدا نمایند. 
امیدواریم مبارزه جدی تری در مبارزه با قاچاق کالا انجام بگیرد نه به عنوان علت بروز مشکل بلکه به عنوان معلول تصمیماتی که گرفته می شود. قاچاق در عمل، صنعت لوازم خانگی را به حاشیه می برد و برندهای خارجی تقلبی محصولات داخلی با کیفیت را زیر سؤال می برند. 
استفاده از تسهیلات کم بهره کمک به افزایش سرمایه در گردش صنعت می گذارد. مهم‌تر اینکه در دوران پساتحریم شرکت های خارجی که به کشور وارد می شوند باید ملزم به استفاده از شریک تولیدکننده داخلی برای انتقال تکنولوژی و دانش فنی شوند. باید بخشی از محصولاتی که با مشارکت شرکت ها تولید می شود از کشور صادر گردد. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.