توسعه خطوط ریلی موجب پیشرفت اقتصادی خواهد شد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 104091
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۶:۰۳ |
علی حدادی، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

توسعه خطوط ریلی موجب پیشرفت اقتصادی خواهد شد

علی حدادی، عضو هیئت ‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به اهمیت توسعه خطوط ریلی کشور پرداخت و دراین‌باره اظهارکرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه و پیشرفت کشور در حوزه اقتصادی، تکمیل و توسعه خطوط ریلی است.
توسعه خطوط ریلی موجب پیشرفت اقتصادی خواهد شد

علی حدادی، عضو هیئت ‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به اهمیت توسعه خطوط ریلی کشور پرداخت و دراین‌باره اظهارکرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه و پیشرفت کشور در حوزه اقتصادی، تکمیل و توسعه خطوط ریلی است.
 به طورکل موضوع تقویت دسترسی‌ها و حمل‌‌ونقل کشور می‌تواند اثرگذاری بسیاری را رقم بزند و موجب رونق اقتصاد کشور شود. کریدور شمال به جنوب یکی از مهم‌ترین خطوط ریلی است که می‌تواند دسترسی به آب‌های آزاد را رقم بزند.
 خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های آبی و ریلی قابل‌توجهی دارد و با امکان دسترسی به اوراسیا از موقعیت منحصر جغرافیایی برخوردار شده است. 
وی با تأکید بر لزوم تقویت دسترسی به آب‌های آزاد افزود: تکمیل کریدورها و توسعه خطوط ریلی چه در شمال به جنوب و چه کریدور غرب به شرق اهمیت فراوانی دارد به‌ویژه اگر دسترسی به ظرفیت‌های آبی و دریاها را رقم بزند. 
حدادی با اشاره به لزوم بسترسازی برای تحقق اقتصاد دریامحور تصریح کرد: دسترسی به دریاها می‌تواند رونق اقتصادی را بر کشور حاکم کند. بنابراین درتکمیل و به‌منظور تحقق این مهم نیاز است تا زیرساخت‌های موردنیاز را فراهم‌سازیم. توسعه اقتصاد دریامحور ازجمله موضوعات مهمی است که مقام معظم رهبری درسیاست‌های کلی ابلاغی به آن اشاره فرموده‌اند. 
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت استمرار تکمیل کریدورهای ریلی و شبکه حمل‌ونقل همچنین خاطرنشان کرد: توسعه اقتصاد دریامحور و تکمیل خطوط ریلی در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم موردتوجه قرارگرفت و برخی از موضوعات مطرح در قالب قانون مصوب گشت. همواره نیازمند اجرایی طرح‌های توسعه‌ای می‌باشیم که منجر به رونق خطوط ریلی و اقتصاد دریامحور شود. 
او بابیان اینکه افزایش دسترسی به موقعیت‌های دریایی و توسعه خطوط ریلی از موضوعات مهم و پیشران اقتصادی است، متذکر شد: اگر بخش‌ مهم زیرساخت‌ها را فراهم‌سازیم و دسترسی به آب‌ها را که می‌تواند ظرفیت‌ساز عظیم اقتصادی در کشور باشد، موردتوجه قراردهیم در شمال، جنوب، شرق و غرب کشور بسترسازی مؤثر خواهیم کرد. 
خوشبختانه این مهم در برنامه هفتم توسعه نیز مورد تأکید و توجه قرارگرفته است و امیدواریم با اهتمام دولت چهاردهم تکمیل کریدورها به قوت اجرایی شود و به سرانجام برسد. 
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در پایان این گفت‌وگو با اشاره به اثرات توسعه ریلی در رونق صادرات بیان کرد: با تکمیل کریدورها، دسترسی‌ها در حوزه مهم حمل‌ونقل افزایش پیدا خواهد کرد و بستر رونق صادرات نیز فراهم خواهد گشت. بی‌شک به‌موجب رونق صادرات، توسعه و‌پیشرفت اقتصادی بیش‌ازپیش رقم خواهد خورد. 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.