توسعه اشتغال و بهبود اقتصاد درگرو اجرای دقیق سیاست‌های کلی و برنامه هفتم است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 104569
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۱۳ |
عباس صوفی عضو کمیسیون عمران مجلس:

توسعه اشتغال و بهبود اقتصاد درگرو اجرای دقیق سیاست‌های کلی و برنامه هفتم است

عباس صوفی، نماینده مردم همدان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» بیان کرد: به طورحتم اجرای دقیق سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه هفتم پیشرفت اهمیت فراوانی دارد و موجب رقم خوردن تغییرات مثبت اقتصادی خواهد شد.
توسعه اشتغال و بهبود اقتصاد درگرو اجرای دقیق سیاست‌های کلی و برنامه هفتم است

عباس صوفی، نماینده مردم همدان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» بیان کرد: به طورحتم اجرای دقیق سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه هفتم پیشرفت اهمیت فراوانی دارد و موجب رقم خوردن تغییرات مثبت اقتصادی خواهد شد. شعار رئیس‌جمهور نیز از ابتدای امر بر همین اساس بوده و رویکرد مجلس شورای اسلامی نیز حرکت در مسیر قانون برنامه هفتم پیشرفت و سیاست‌های کلی ابلاغی است. وی افزود: عمل به قانون و اسناد بالادستی نتایج قابل‌توجه فراوانی دارد و ازاین‌رو می‌بایست باقوت در دستورکار قرار گیرد. خوشبختانه رئیس‌جمهور به‌صورت رسمی به وزرای دولت چهاردهم، اجرای برنامه هفتم پیشرفت و حرکت در مسیر سیاست‌های کلی ابلاغی را تأکید کرده و بیان داشته است که ملاک اجرای دقیق اسناد بالادستی است.

صوفی با تأکید بر لزوم تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد تصریح کرد: به‌منظور تحقق رشد ۸ درصدی باید درصدد اجرای دقیق برنامه هفتم پیشرفت بود چراکه در قانون مذکور مؤلفه‌های موردنیاز برای تحقق این رشد درنظر گرفته‌شده است. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به گفتمان‌های شکل‌گرفته میان مجلس شورای اسلامی و وزرای دولت چهاردهم می‌توان امید داشت که حرکت در مسیر برنامه هفتم پیشرفت و سیاست‌های کلی به‌خوبی رقم بخورد چراکه ملاک وزرای دولت چهاردهم اجرای دقیق سیاست‌های کلی ابلاغ‌شده از سوی مقام معظم رهبری است. نماینده مردم همدان متذکر شد: وزرای دولت چهاردهم خود بر اجرای برنامه هفتم پیشرفت تأکید داشته و اینک با اعلام و اهتمام رئیس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی می‌توان امید به تحقق این مهم داشت.  با اجرای دقیق سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و همچنین عملیاتی شدن دقیق قانون برنامه هفتم پیشرفت شاهد تغییرات مثبت اقتصادی خواهیم بود. او یادآور شد: قانون برنامه هفتم پیشرفت بسیار جامع و کامل است و برای تمامی حوزه‌ها تدابیر لازم اندیشیده شده است. براین اساس می‌توان اظهارداشت که عملیاتی شدن دقیق قانون برنامه هفتم پیشرفت، تولید و اشتغال رونق قابل‌توجهی پیدا خواهند کرد و در حوزه سرمایه‌گذاری نیز رشد چشم‌گیری عملیاتی خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: مجلس شورای اسلامی وقت بسیاری را برای تدوین و تکمیل برنامه هفتم پیشرفت صرف کرده و احکام بسیار خوبی در این برنامه حاکم شده است. براین اساس توسعه اشتغال و بهبود اقتصاد درگرو اجرای دقیق این برنامه خواهد بود. وی در پایان این گفت‌وگو ضمن بیان اینکه شعار وفاق ملی باهمت دولت و مجلس تکمیل و اجرایی شده است، اظهار کرد: وزرای دولت چهاردهم طی جلسات صورت گرفته و حضور در مجلس بر اجرای سیاست‌های کلی و برنامه هفتم تأکید ویژه داشته‌اند و براین اساس امید داریم که این مهم با موفقیت انجام شود. گفتنی است که اجرای برنامه‌ها نیازمند هماهنگی قوا است و مجلس شورای اسلامی آمادگی لازم برای همکاری با دولت را دارد و در فرآیند انتخاب وزرا این همکاری و هم‌افزایی را مبرهن کرده است.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.