توزیع عادلانه یارانه‌ها امنیت غذایی را تضمین می‌کند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 92469
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۶:۰۶ |
علیرضا نظری، سخنگوی کمیسیون کشاورزی‌ مجلس شورای اسلامی:

توزیع عادلانه یارانه‌ها امنیت غذایی را تضمین می‌کند

علیرضا نظری، نماینده مردم خمین و سخنگوی کمیسیون کشاورزی‌ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار‌«رسالت» به تشریح افزایش قابل‌توجه خرید تضمینی گندم درسال جاری پرداخت و دراین‌باره اظهار داشت: طی چهارسال‌گذشته‌ اتفاقات خوبی در حوزه‌های مختلف کشاورزی رقم خورده است؛ خوشبختانه در حوزه تولید و خرید گندم روبه‌جلو حرکت کرده‌ و به موفقیت‌‌های بزرگی نیز دست‌یافته‌ایم.
توزیع عادلانه یارانه‌ها امنیت غذایی را تضمین می‌کند

علیرضا نظری، نماینده مردم خمین و سخنگوی کمیسیون کشاورزی‌ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار‌«رسالت» به تشریح افزایش قابل‌توجه خرید تضمینی گندم درسال جاری پرداخت و دراین‌باره اظهار داشت: طی چهارسال‌گذشته‌ اتفاقات خوبی در حوزه‌های مختلف کشاورزی رقم خورده است؛ خوشبختانه در حوزه تولید و خرید گندم روبه‌جلو حرکت کرده‌ و به موفقیت‌‌های بزرگی نیز دست‌یافته‌ایم. افزون براین با اصلاح دو تبصره از قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی توانستیم قیمت‌‌هایی را که دولت با عنوان خرید تضمینی اعلام می‌دارد، حقیقی کنیم و موجب رضایت‌مندی مردم به‌ویژه کشاورزان شویم.

وی‌ با اشاره به فروش محصولات کشاورزی تولیدکنندگان به دولت افزود: رضایت تولیدکنندگان موجب تعامل بیش‌تر آن‌ها در حوزه فروش محصولاتشان به دولت شد. فروش محصول تولیدی کشاورزان به دولت موجب شد تا خرید تضمینی گندم به میزان ۷/۵ میلیون تن در سال ۱۴۰۱ به ۱۰ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۹۱۴ تن در سال ۱۴۰۲ افزایش یابد. نظری با تأکید بر بهبود جایگاه ایران در بازارهای جهانی تصریح کرد: افزایش خرید تضمینی گندم یک اقدام مثبت ارزیابی می‌گردد که به‌واسطه اصلاح دو تبصره از سوی مجلس یازدهم عملیاتی شده و حال موجب افزایش تولید گندم و بهبود جایگاه ایران در بازارهای جهانی شده است. 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی‌ مجلس شورای اسلامی با اشاره به مردمی سازی یارانه ها همچنین خاطرنشان کرد: طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها  یکی از اصلاحات مؤثر اقتصادی بود که موجب تحکیم پایه‌های امنیت غذایی شد. به‌موجب این امر گام بلندی در توسعه سیاست‌های حمایتی از بخش کشاورزی برداشته شد.او در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر لزوم استمرار افزایش خرید تضمینی و خودکفایی در تولید محصولات اساسی متذکر شد: امیدوارم به سبب اقدامات صورت گرفته، ارز کشور به‌سوی تولیدات داخلی هدایت شود و آینده خوبی در حوزه تأمین و صادرات کالاهای استراتژیک که قوت غالب مردم کشور است، رقم بخورد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.