توحش غربی با زبان هنر ابتذالی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 32246
  پرینتخانه » فرهنگی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۰۱ |
«رسالت» دلایل بی‌حرمتی دنیای غرب به ساحت پیامبر اسلام (ص) را بررسی می‌کند؛

توحش غربی با زبان هنر ابتذالی

به دنبال اظهارات موهن امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز برخی رسانه‌های این کشور علیه پیامبر اسلام صل‌الله‌علیه‌وآله، کشورهای عربی و اسلامی خواستار تحریم‌ کالاهای فرانسوی شدند. در پی این اقدام، ماکرون در حساب توییتر خود اظهار کرد:«ما هرگز تسلیم نخواهیم شد. ما با روحیه صلح به تمامی تفاوت‌ها احترام می‌گذاریم. ما اظهاراتی از روی انزجار و تنفر را نمی‌پذیریم و از گفت‌وگویی منطقی دفاع می‌کنیم و همواره در سمت کرامت انسانی و ارزش‌های جهانی خواهیم بود.»
توحش غربی با زبان هنر ابتذالی

 گروه فرهنگی
به دنبال اظهارات موهن امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز برخی رسانه‌های این کشور علیه پیامبر اسلام صل‌الله‌علیه‌وآله، کشورهای عربی و اسلامی خواستار تحریم‌ کالاهای فرانسوی شدند. در پی این اقدام، ماکرون در حساب توییتر خود اظهار کرد:«ما هرگز تسلیم نخواهیم شد. ما با روحیه صلح به تمامی تفاوت‌ها احترام می‌گذاریم. ما اظهاراتی از روی انزجار و تنفر را نمی‌پذیریم و از گفت‌وگویی منطقی دفاع می‌کنیم و همواره در سمت کرامت انسانی و ارزش‌های جهانی خواهیم بود.»
او توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم صل‌الله‌علیه‌وآله را آزادی بیان خواند و این اقدام را در زمره آن دانست. همین امر موجب شد تا رئیس‌جمهور راست‌گرای برزیل، تصویر همسر امانوئل ماکرون  را در کنار تصویر یک میمون برگرفته از فیلم آیبیس قرار دهد و بیان کند که این نیز آزادی بیان است. علی‌رغم ادعای موهوم دنیای غرب بر آزادی بیان اما این اقدام موجب خشم ماکرون شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز پیش از این در پیامی در این زمینه فرمودند: «اهانت به پیامبر اسلام(ص) برای منصرف کردن اذهان از نقشه‌های آمریکا برای منطقه است.» 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر فرزانه انقلاب همچنین خاطرنشان کردند: «سیاست‌های عمیقا ضداسلامی صهیونیست‌ها و دولت‌های استکباری عامل این‌گونه حرکت‌های دشمنانه است که هرچند یک‌بار بروز می‌یابد. این حرکت در این برهه‌ زمانی می‌تواند، به انگیزه‌ منصرف کردن ذهن ملت‌ها و دولت‌های غرب آسیا از نقشه‌های شومی باشد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند.»
رئیس قوه قضائیه نیز در موضع‌گیری نسبت به این موضوع بیان کرد: « اهانت به پیامبر اسلام‌(ص)، یک خشونت نرم علیه آزادی بیان و علیه عقلانیت بشر محسوب می‌شود.»
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در بیانیه‌ای با محکومیت شدید اقدام رئیس‌جمهور فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر اسلام صل‌الله‌علیه‌وآله اسلام‌ستیزی را پروژه شکست‌خورده، اما شتاب‌دهنده به افول گریزناپذیر آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست.
برای بررسی دلایل و تبعات این موضوع «رسالت» با حجت‌الاسلام سید حسین خادمیان نوش‌آبادی گفت‌وگویی ترتیب داده که در  ادامه می‌خوانید؛
 دنیای غرب با زبان هنر، توحش خود را‌ آشکار می‌کند
حجت‌الاسلام سید حسین خادمیان نوش‌آبادی در پی توهین غرب به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) به «رسالت» بیان کرد: «مردم دنیای وحشی غرب هنوز از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی محروم و سبقه آنان مایه شرم است. همگان می‌‌دانند که حمام کردن در دنیای غرب قریب به ۳۰۰ سال است رواج یافته و پیش از آن، مردمانشان از بهداشت نیز برخوردار نبودند.»وی افزود: «دنیای غرب امروز همواره در ریل سقوط اخلاقیات و روابط انسانی قرار دارد. آن‌ها نتوانستند در نقاب زروزیورها پنهان 
بمانند اگرچه غول‌های رسانه‌ای‌شان همواره درصدد پوشش وحشی‌گری آنان بودند.»
حجت‌الاسلام خادمیان همچنین تصریح کرد: «این‌که امروز به تعبیر خود، با زبان هنر و ادبیات توحش خود را آشکار و برآنند تا ذهن عوام را منحرف کنند، تنها به دلیل این است که توان موضع‌گیری رسمی را ندارند، زیرا موضع‌گیری رسمی برخلاف ادعای پوچ آزادی بیان آن‌ها خواهد بود.»این استاد حوزه و دانشگاه براین باوراست که دنیای غرب همواره با تکیه بر عبارت آزادی بیان، عنوان می‌کند که به عقاید و مذاهب احترام می‌گذارد درصورتی که هیچ‌گاه به این موضوع معتقد نبوده و عمل نیز نکرده‌اند. 
 هم‌پیمانی مسلمانان و خشم غربی‌ها
وی خاطرنشان کرد: «اگر امروز توان موضع‌گیری رسمی را ندارند تنها به خاطر این است که تناقض رفتاری‌شان آشکار می‌گردد. بنابراین برای بیان اهداف شوم خود ناچار به استفاده از کاریکاتور و فریب هنر می‌شوند.»خادمیان در ادامه این گفت‌وگو اضافه کرد: «فریب هنر و توهین آنان با دو رویکرد صورت می‌گیرد؛ نخست این‌که چقدر مخاطب جذب شده و چقدر با این موضوع مقابله می‌شود. غربی‌ها به بهانه آزادی عقیده ناچار هستند تا مقاصد خود را در قالب کاریکاتور و هنر به‌کارگیرند.»
او عنوان کرد: «به‌طورحتم آن‌ها آگاهند که توهین‌های مذهبی‌شان نتوانسته بشریت را جذب کند. با تمام هجمه‌های رسانه‌ای، فرهنگی، اقتصادی و حتی نظامی قادر نشدند اهداف خود را پیش ببرند و تنها حقیقت اسلام همانند خورشید، پراکنده شد. بارها در مجالس خود از خطر اسلام‌گرایی  سخن گفته و با ترس درصدد راهکار برآمدند. آن‌ها عنوان کردند که اگر به این‌گونه پیش برود در پنجاه سال آینده دیگر مسیحی و یهودی نخواهد بود.» وی معتقد است که اعتقاد عقیدتی و هم‌پیمانی مسلمانان همواره موجب تعجب و خشم دنیای غرب است.
مرید رسول‌الله هستیم و توهین نمی‌کنیم
حجت‌الاسلام حسین خادمیان درباره نحوه توهین غربی‌ها‌ می‌گوید: «تمسخر امروز دنیای غرب تنها مختص امروز نیست. قرآن می‌گوید که مشرکین و ابوجهل در آغاز اسلام به تمسخر پیامبر اسلام(ص) می‌‌پرداختند. آن‌ها افرادی را استخدام می‌‌کردند تا هنگامی‌که حضرت محمد صل‌الله‌علیه‌وآله راه می‌روند پشت سر ایشان به سخره بپردازند و نظر مردم را به خود جلب کنند.»
او در پاسخ به این پرسش که در برابر توحش غربی با توجه به این‌که دین اسلام، دین عطوفت و مهربانی است، چه باید کرد؟ بیان کرد:«ما مرید پیغمبری هستیم که وقتی به او توهین می‌شد هیچ نمی‌گفت. بنابراین اکنون نمی‌توانیم در مقابل این توهین‌ها، ناسزا بگوییم بلکه تلاش می‌کنیم تا با آگاه‌سازی جامعه بشری، احترام به ادیان الهی را به آن‌ها یادآوری نماییم. من اعتقاد دارم به همان اندازه که رفتار غربی‌ها نادرست است، انتشار و رواج عکس همسر ماکرون در کنار صورت یک حیوان نیز نادرست و دور از انسانیت است.»وی در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: «کرامت پیغمبر اسلام را در جهان معرفی کنیم تا همگان او را بشناسند و بدانند اگر کسی به او توهین می‌کند تنها ذات بد خود را آشکارکرده است.»

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.