توجه به توان داخلی رونق اقتصادی و بی‌نیازی نسبت به واردات را رقم‌خواهد‌زد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 86397
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۶:۵۲ |
حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی:

توجه به توان داخلی رونق اقتصادی و بی‌نیازی نسبت به واردات را رقم‌خواهد‌زد

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» به تشریح لزوم اتکا به توان و تولید داخل پرداخت و عنوان کرد: نوسانات بازارهای جهانی طی سال‌های اخیر به ویژه در دوران پساکرونا افزایش پیدا کرده است. دراین راستا ضرورت دارد که به تقویت تولید و توان داخلی کشور بپردازیم.
توجه به توان داخلی رونق اقتصادی و بی‌نیازی نسبت به واردات را رقم‌خواهد‌زد
حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» به تشریح لزوم اتکا به توان و تولید داخل پرداخت و عنوان کرد: نوسانات بازارهای جهانی طی سال‌های اخیر به ویژه در دوران پساکرونا افزایش پیدا کرده است. دراین راستا ضرورت دارد که به تقویت تولید و توان داخلی کشور بپردازیم.وی افزود: نیاز به تولید و تقویت آن از دیرباز تاکنون وجود داشته است و هیچ‌گاه قابل انکار نبوده است. امروز بیش از هر زمان دیگری لزوم اتکا به توان داخلی و تقویت تولید مشهود شده است چراکه طی بازه زمانی کوتاه مدت، نرخ کالاهای اساسی در بازارهای جهانی به ویژه نرخ کالاهایی همچون نهاده‌های دامی، گندم، برنج و ذرت افزایش پیداکرده و همواره در حال شتاب قیمتی و گاه نوسان کاهشی می‌باشد. 
حجت الاسلام نقدعلی تصریح کرد: ضرورت دارد تا تولید داخل به ویژه در بخش کالاهای اساسی را افزایش دهیم. توأم با افزایش تولید کالاهای اساسی می‌بایست به سایر بخش‌های اقتصادی کشور همچون لوازم خانگی و قطعات صنایع اهتمام ویژه داشته باشیم. نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم همچنین خاطرنشان کرد: امروز گرانی قطعات صنایع شرایط تولید را دشوار ساخته است. از طرفی دیگر گرانی قطعات موردنیاز موجب می‌گردد تا در تکانه‌های اقتصادی کشور با مشکل مواجه شویم. بنابراین تولید، توجه به نیاز و توان داخلی کشور و همچنین تولید قطعات موردنیاز صنایع موجب جلوگیری از سکته اقتصادی کشور در شرایط بحرانی می‌گردد و رونق اقتصادی را رقم خواهد زد. 
او با توجه به مسائل موجود در بخش کشاورزی متذکر شد: در بحث کشاورزی با کشت فراسرزمینی و تولید فرآورده‌های دامی  رو به رو هستیم. خوشبختانه در بررسی این نوع از موضوعات به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود بسیار خوبی دست پیدا کرده‌ایم. به طورحتم این ظرفیت‌ها موجب گسترش کشت فراسرزمینی خواهند شد و روند تولید نهاده‌ها را افزایشی خواهند کرد. وی در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: به منظور کنترل و عدم تاثیرپذیری از افزایش قیمت‌ کالاهای اساسی در بازار جهانی می‌توانیم کشت فراسرزمینی را رونق ببخشیم. بی‌شک رونق کشت فراسرزمینی گامی در جهت افزایش تولید داخل و اتکا به ظرفیت‌های داخلی خواهد بود.
|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.