تلاش پیامبر در واقعه غدیر جریان‌سازی در جامعه اسلامی بود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 69579
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 28 تیر 1401 - 6:48 |
حجت الاسلام احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی:

تلاش پیامبر در واقعه غدیر جریان‌سازی در جامعه اسلامی بود

حجت الاسلام احد آزادی خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی درتشریح واقعه غدیرخم به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: واقعه غدیر یک نقطه عطف در تاریخ اسلام است. احکام اسلام به صورت تدریجی و یکی پس از دیگری از سوی رسول اکرم بر مسلمانان نازل و فراگیر شد. حضرت محمد (ص) در یک مرحله نماز، در یک مرحله حجاب، در مرحله‌ای دیگر حرمت شرب خمر را نازل کردند.
تلاش پیامبر در واقعه غدیر جریان‌سازی در جامعه اسلامی بود

گروه سیاسی
حجت الاسلام احد آزادی خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی درتشریح واقعه غدیرخم به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: واقعه غدیر یک نقطه عطف در تاریخ اسلام است. احکام اسلام به صورت تدریجی و یکی پس از دیگری از سوی رسول اکرم بر مسلمانان نازل و فراگیر شد. حضرت محمد (ص) در یک مرحله نماز، در یک مرحله حجاب، در مرحله‌ای دیگر حرمت شرب خمر را نازل کردند. آخرین مرحله که به نوعی مهرتایید بر تمامی احکام اسلامی تلقی می‌گردد و چنانچه وجود نداشت، هیچ یک از احکام اسلام به نتیجه نمی‌رسید، ولایت امیرالمومنین است.  وی افزود: در قرآن مجید ذکر شده است: «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينا» این آیه به خوبی بر واقعه غدیر دلالت دارد. دراین آیه بیان شده که دین موردرضای خدا، دینی ا‌ست که درآن ولایت حق امیرالمومنین باشد.  آزادی خواه تصریح کرد: نکته مهم غدیر این است که در آن واقعه تمام تلاش پیغمبر اسلام، جریان‌سازی جامعه اسلامی بود. این جریان سازی بدین معنی بود که زن، مرد، عرب، عجم، سیاه و سفید فرقی با یکدیگر ندارند و همگی می‌بایست تحت ولایت امیر مومنان، حضرت علی (ع) باشند.  نماینده مردم ملایر درمجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: چتر گسترده شده فرهنگ غدیرخم، چتر وحدت و تعامل‌گرایی است. در کلام امیرالمومنین افراط و تفریط هردو باطل است. تندروی و کندروی، هردو باطل است. امام علی (ع) در خطبه ۱۶ نهج البلاغه مردم را به پیمودن راه راست و دورى گزیدن از طرق انحرافى، ضمن بیان نشانه هاى آنها دعوت مى کند و می‌فرماید:«اَلَیمینُ وَ الشَّمالُ مَضَلَّة» بدین معنا که انحراف به راست و چپ سبب گمراهى و ضلالت است. 
  فرهنگ سرخ شهادت، فرهنگ سبز علوی و فرهنگ سپید مهدوی نجات بخش انسان است
او ادامه داد: مقام معظم رهبری در یکی از بیانات خود فرمودند که امروز عمر اصولگرایی و اصلاح‌طلبی به سر آمده است چراکه هر دو نادرست است. آنچه که امروز اهمیت دارد، نگاه انقلاب‌گرایی است. امیر مومنان، حضرت علی (ع) فرمودند: «وَ الطَّریقُ الْوُسْطى هِىَ الْجادَّةُ» راه میانه و مستقیم، جاده وسیع الهى است. نگاه انقلاب گرایی در فرهنگ غدیر بدین شکل است و نگاه افراط و تفریط ممنوع است. میانه‌روی و اعتدال در چتر ولایت امروز یک ضرورت و حرکت در مسیر درست برای نجات انسان است.  وی متذکر شد: درس غدیر، وحدت میان مذاهب اسلامی است. برخی از گذشته تاکنون درصدد ایجاد اختلاف میان جهان اسلام بوده‌اند. مذاهب مختلف اسلامی هرکدام خطبه غدیر را در کتاب‌های خود آورده‌اند. این به معنای وحدت مشترک جهان اسلام است. 
آزادی خواه در خاتمه سخنان خود گفت: غدیر زمانی تبلور دارد که از دل این واقعه انتظار مهدوی بیرون آید. پایان درس غدیر، آغاز درس مهدویت بود. در سلسله طیبه عاشورا، غدیر و انتظار مهدوی می‌توانیم تمدن اسلامی را بسازیم. تمدن اسلامی از سه ضلع عاشورا، غدیر و فرج امام زمان تشکیل شده است. فرهنگ سرخ شهادت، فرهنگ سبز علوی و فرهنگ سپید مهدوی می‌تواند انسانیت را نجات دهد.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای تلاش پیامبر در واقعه غدیر جریان‌سازی در جامعه اسلامی بود بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.