تلاش مشترک واشنگتن، تل آویو و اعراب برای احیای داعش - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 33275
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۷:۲۶ |
تروریست های تکفیری دوباره کوک می شوند؛

تلاش مشترک واشنگتن، تل آویو و اعراب برای احیای داعش

اقدامات مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی جهت احیای تروریسم تکفیری در منطقه ادامه دارد. در این مسیر، مهره های مزدور واشنگتن و رژیم صهیونیستی در منطقه نقش بسزایی ایفا می کنند.
تلاش مشترک واشنگتن، تل آویو و اعراب برای احیای داعش

گروه بین الملل 
اقدامات مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی جهت احیای تروریسم تکفیری در منطقه ادامه دارد. در این مسیر، مهره های مزدور واشنگتن و رژیم صهیونیستی در منطقه نقش بسزایی ایفا می کنند. ضمن آنکه دستگاه‌های امنیتی کشورهای اروپایی و در رأس آن‌ها انگلیس، به مانند همیشه از پروسه ناامن سازی منطقه و جهان اسلام حمایت می کنند. در این میان، غرب از احیای داعش به‌عنوان بهانه‌ای برای استمرار حضور نظامی-امنیتی  خود در منطقه غرب آسیا یاد می‌کند.
 تلاش ابوظبی و تل آویو برای احیای داعش
برخی منابع امنیتی گزارش دادند که امارات با همکاری رژیم صهیونیستی در تلاش است تا یک تشکیلات نظامی به نام مخالفان سوری تحت حمایت امارات، ایجاد کند.وبگاه «الخلیج اونلاین» به نقل از این منابع نوشت که این تلاش‌های امارات در راستای استراتژی ابوظبی برای تأسیس کانتون‌های نظامی به منظور مقابله با نفوذ ترکیه در سوریه صورت می‌گیرد.به گفته این منابع، ابوظبی برای اجرای این طرح خود به تعدادی از رهبران سابق گروه‌های مخالف سوریه از جمله «عماد ابو زریق» فرمانده نظامی گروه موسوم به «جیش الثورة» متشکل از گروه‌های المعتز، الیرموک، المهاجرین و الأنصار که ارتباط تنگاتنگی با دستگاه اطلاعات امارات داشتند، اتکا کرده است.      این تحرکات امارات همچنین در راستای طرح ابوظبی برای مقابله با ایران در استان‌های درعا، القنیطره و السویداء و نیز مقابله با ترکیه در سوریه صورت می‌گیرد.امارات و بحرین ۱۵ سپتامبر گذشته توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند، امری که با محکومیت گروه‌های فلسطینی مواجه شد و آن‌ها این توافق را «خنجر از پشت به آرمان فلسطین» دانستند.
 نقشه ای که در غرب ریخته شده است 
بازگشت داعش به عراق و عملیات گسترده تروریست‌های تکفیری در نقاط مختلف این کشور، نگرانی‌های زیادی را در میان شهروندان عراقی و کل ملت‌های منطقه برانگیخته است!
به حرکت افتادن دوباره تروریست‌های کوکی توسط واشنگتن، تل‌آویو و ریاض ، قطعا خبر خوبی برای جهان اسلام محسوب نمی‌شود، خصوصا آنکه ایالات‌متحده همچنان بر استراتژی بلندمدت خود مبنی بر «تزریق بحران‌های مزمن امنیتی» در منطقه اصرار می‌ورزد. آمریکا و متحدانش  خلق و هدایت  همزمان بحران‌های سیاسی  و  امنیتی در منطقه  را در دستور کار خود قرار داده  اند.
در این مسیر، کاخ سفید از بقایای داعش و ظرفیت‌های مخرب و تروریستی آن‌ها استفاده می‌کند. بقایای داعش که پس از سرنگونی خلافت این گروه متوحش و تروریستی در نقاط مرزی عراق و سوریه ساکن بوده‌اند طی سه سال اخیر آموزش‌های لازم را جهت ایجاد موج دوم تروریسم تکفیری در منطقه  ( با هدایت حامیان غربی عربی و عبری خود ) دریافت کرده‌اند.
 زندانیان داعشی آماده اقدامات تروریستی هستند 
در این میان، اصرار برخی مقامات عراقی مبنی بر حفظ و نگهداری زندانیان داعشی( و عدم اعدام آن‌ها) جای بسی تعجب دارد. «محمد اللکاش» نماینده سابق پارلمان عراق درباره زمزمه برخی شخصیت‌های سیاسی از جمله «برهم صالح» رئیس‌جمهور این کشور درباره ضرورت آزادی زندانیان به بهانه شیوع ویروس کرونا هشدار داده بود.وی گفت: ما از شنیدن چنین درخواست‌هایی چه از مقامات مسئول در دولت و پارلمان یا حتی برخی سازمان‌ها و اصناف و شبکه‌های مزدور که نقش بارز و آشکاری در ایجاد هرج و مرج در کشور دارند، تعجب نمی‌کنیم.
این نماینده سابق پارلمان عراق در ادامه برهم صالح را خطاب قرار داد و از او پرسید که آیا نمی‌توانستید پیش از این‌که از نخست‌وزیر بخواهید که برخی از زندانیان تروریست را مشمول عفو کند، حکم‌های اعدام برخی از آن‌ها را امضا کنید؟
وی افزود: هزاران مجرم محکوم به اعدام به دلیل داشتن پرونده‌های تروریستی در زندان به سر می‌برند و حکم آن‌ها نهایی و قطعی شده است اما مدت‌هاست که این احکام امضا نشده‌ است. از سوی دیگر، زندان‌ها و بازداشتگاه‌های عراق تاکنون شاهد ابتلای فردی به ویروس کرونا نبوده است.آنچه مسلم است این‌که ایالات متحده و متحدان آن در صددند به هر نحو ممکن زندانیان داعشی را زنده نگه دارند تا در آینده، بتوانند از آن‌ها برای اقدامات تروریستی تازه بهره بگیرند. 
 حکایت غرب از تروریست‌های تکفیری اروپایی
پس از شکست سنگین داعش در عراق و سوریه  که مرهون جان فشانی رزمندگان مقاومت بود، این بار غربی ها سعی دارند به صورت غیر مستقیم، تضمین هایی را به تروریست های تکفیری ساکن اروپا (جهت امکان بازگشت آن ها به کشورهایشان پس از ارتکاب جرائم تروریستی) فراهم سازند.در این پروژه، شاهد هم افزایی معنادار آمریکا و اروپا با یکدیگر هستیم؛ واشنگتن و لندن و البته برخی کشور های اروپایی دیگر در صدد بازتعریف داعش به سود اهداف تروریستی خود در منطقه بوده و موضوع مبارزه با داعش اساسا اصالتی ندارد.در این میان رویکرد دولت آمریکا، انگلیس و متحدان آن ها از جمله عربستان سعودی باید مورد تحلیل جدی قرار گیرد.
اخیرا دستگاه قضائی انگلیس  اعلام کرده است که تروریست‌های داعشی حاضر در سوریه و عراق که دارای تابعیت این کشور بوده و تابعیت آن‌ها( به دلیل عضویت در داعش) سلب شده است، حق دارند به خاک انگلیس بازگشته و بار دیگر، تقاضای احیای تابعیت خود را بدهند! بسیاری از رسانه های غربی، در یک عملیات تبلیغاتی گسترده، سعی در عادی سازی پروژه بازگشت عده ای از عناصر تروریستی و تکفیری داعش به کشورهایشان را دارند.این رسانه ها که در مقابل جنایات وقیحانه، ضد انسانی و غیرقابل توصیف داعش در سوریه و عراق سکوت کرده اندلغو تابعیت عناصر داعش را مغایر با حقوق شهروندی می دانند.
 جبهه مقاومت آماده است 
دولت ترامپ در طول سال‌های اخیر تلاش زیادی کرد تا  مقاومت تضعیف‌شده و  داعش تقویت‌شده را دوباره در مقابل یکدیگر قرار دهد، اما محاسبات وی نادرست از آب درآمده است.بایدن نیز در این مسیر قطعا شکست خواهد خورد.  امروز مقاومت اسلامی عراق به برکت خون شهدایی مانند سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ، توان خود را در مواجهه با تحرکات نظامی دشمنان شدیدا تقویت کرده است.حتی بازی تبلیغاتی و روانی سال‌ها و ماه‌های اخیر دشمنان، امنیت منطقه  علیه حشد الشعبی، نجبا، مصائب اهل الحق، کتاب حزب‌الله  و … نیز نتوانسته است ذره‌ای در انگیزه و توان فرزندان فداکار مقاومت خدشه‌ای وارد کنند. این غیورمردان آماده‌اند تا تروریسم تکفیری غنی‌شده از سوی آمریکا و متحدان آن را در هم بشکنند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.