تعرفه واردات خودرو کاهش یابد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 80447
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۶:۳۲ |
حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی :

تعرفه واردات خودرو کاهش یابد

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا، نماینده مردم سنقر و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» بیان کرد: مجلس و کمیسیون صنایع همواره به دنبال آن بودند که واردات خودروبر مبنای اصول صورت بگیرد و فضای رقابت با تولیدکننده داخلی را رقم بزند چراکه به‌موجب افزایش رقابت با تولیدکنندگان داخلی کیفیت افزایش و قیمت خودروها کاهش پیدا می‌کرد
تعرفه واردات خودرو کاهش یابد

گروه سیاسی 
حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا، نماینده مردم سنقر و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» بیان کرد: مجلس و کمیسیون صنایع همواره به دنبال آن بودند که واردات خودروبر مبنای اصول صورت بگیرد و فضای رقابت با تولیدکننده داخلی را رقم بزند چراکه به‌موجب افزایش رقابت با تولیدکنندگان داخلی کیفیت افزایش و قیمت خودروها کاهش پیدا می‌کرد. وی بااشاره به‌ضرورت برابری میزان عرضه و تقاضا افزود: واردات خودروهایی که قیمت بسیار بالایی دارند، فضای رقابت و کاهش قیمت را رقم نخواهندزد. شایان‌ذکر است تا بگوییم که ازجمله مبنای مهم بازار خودرو، عرضه و تقاضا است. تعداد متقاضیان بازار خودرو بسیار قابل‌توجه است به‌طوری‌که تولید کشور به ۹۰۰ هزار خودرو می‌رسد اما تقاضا عددی حدود  یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر کاهش تعرفه واردات خودرو همچنین خاطرنشان کرد: متأسفانه میزان عرضه و تقاضای کشور همخوان نیست و تقاضا همواره بر عرضه پیشی می‌گیرد. در شرایط حال حاضر ضرورت دارد که تولید داخل را افزایش دهیم و تعرفه واردات را تا حدودی کاهش دهیم. افزون بر این قیمت‌ خودروها نیز باید کمی کاهش پیدا کند. 
نماینده مردم سنقر تصریح کرد: دولت باید تعرفه واردات خودرو راکمی کاهش دهد تا خودروها وارد کشور شوند و با ورودشان فضای رقابتی برای خودروسازان داخلی کشور ایجاد شود. افزایش واردات خودرو موجب گسترش رقابت نزدیک با گروه‌های خودروسازی خواهد شد. 
وی در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: به طورحتم فضای رقابتی، خودروسازان را به سمت‌وسوی افزایش کیفیت تولید هدایت خواهد کرد. بنابراین ضرورت دارد که فضای رقابتی بازار خودرو به سبب واردات انجام شود. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.