تعاونی‌های بخش کشاورزی موجب تعامل بیشتر کشاورزان و مصرف‌کنندگان خواهد شد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 98411
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۶:۱۱ |
علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس:

تعاونی‌های بخش کشاورزی موجب تعامل بیشتر کشاورزان و مصرف‌کنندگان خواهد شد

علیرضا نظری، سخنگوی کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار‌«رسالت» اظهارکرد: درحوزه کشاورزی می‌بایست حق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را درنظرگرفت چراکه مردم جامعه مصرف کنندگان اصلی تولیدات داخلی هستند و سفره‌شان به سبب این محصولات رنگین می‌شود.
تعاونی‌های بخش کشاورزی موجب تعامل بیشتر کشاورزان و مصرف‌کنندگان خواهد شد

علیرضا نظری، سخنگوی کمیسیون کشاورزی و  نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار‌«رسالت» اظهارکرد: درحوزه کشاورزی می‌بایست حق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را درنظرگرفت چراکه مردم جامعه مصرف کنندگان اصلی تولیدات داخلی هستند و سفره‌شان به سبب این محصولات رنگین می‌شود. بنابراین مادامی که واسطه و دلالان حضور داشته باشند، افزون بر کشاورزان مردم نیز متضرر خواهند شد. 

وی افزود: حضور واسطه‌گران آسیب بسیاری به کشاورزان و مردم خواهد زد چراکه در برخی موارد با اعمال افزایش قیمت نامتعارف سودی بیش‌تر از کشاورز و هزینه تولید نصیب‌شان خواهد شد و مردم نیز ناچار خواهند بود تا محصول موردنیازخود را با قیمت بالا تهیه و خریداری کنند. نظری با بیان اینکه دنیا در حال حرکت به سوی بازارهای دیجیتال است، تصریح کرد: ایجاد پلتفرم‌ها گام مناسبی برای حذف دلالان است. دراین فرآیند می‌بایست مهم به روزرسانی پلتفرم‌ها را درنظر گرفت تا تولید و عرضه بدون خلل ارائه شود و مصرف کننده نیز با قیمت واقعی محصول مور‌دنیاز خود را خریداری کند. 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس یاز‌دهم همچنین خاطرنشان کرد: ایجاد تعاونی‌ها یکی دیگر از راه‌های کاهش حضور دلالان می‌باشد. به گونه‌ای که واسطه میان تولیدکننده و مصرف کننده باشند و در موعد مناسب پول تولیدکنندگان را پرداخت کنند. به این موجب تولیدکننده محصول خود را با قیمت مناسب عرضه خواهد کرد و نگرانی نسبت به شیوه نگهداری محصول، زمان عرضه و زمان واریز پول خود نخواهد داشت.

او متذکر شد: حضور تعاونی‌ها مشکلات مرتبط با کاهش و کمبود محصول در بازار مصرفی را کاهش می‌دهد و موجب برقراری تعادل و توازن در بازار عرضه و تقاضا خواهند شد. به بیان دیگر نقش تعاونی‌ها در توزیع پررنگ است ‌و اثرات حائز اهمیتی دارد. وی در پایان این گفت‌وگو یادآورشد: به کارگیری پلتفرم‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌ها می‌تواند حذف واسطه‌ها یا منطقی شدن واسطه‌ها را رقم بزند تا چنانچه سودی از قبل واسطه‌گری‌ کسب می‌شود، به نفع بخش کشاورزی باشد. 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.