تصمیمات اقتصادی بر مبنای کاهش تورم و بهبود معیشت باشد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 90875
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه, ویژه تاریخ انتشار : ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۶:۱۸ |
احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی:

تصمیمات اقتصادی بر مبنای کاهش تورم و بهبود معیشت باشد

احسان ارکانی، نماینده مردم نیشابور و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تأکیدات‌ ایشان نسبت به لزوم کاهش تورم عنوان کرد: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضاء هیئت دولت سیزدهم توأم با نکات کلیدی بود که هریک قابل‌توجه است.
تصمیمات اقتصادی بر مبنای کاهش تورم و بهبود معیشت باشد

احسان ارکانی، نماینده مردم نیشابور و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تأکیدات‌ ایشان نسبت به لزوم کاهش تورم عنوان کرد: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضاء هیئت دولت سیزدهم توأم با نکات کلیدی بود که هریک قابل‌توجه است. رهبر انقلاب همواره رویکرد حمایت و تمجید از دولت‌ها را داشته‌اند و در جریان نشست روز چهارشنبه نیز فرمودند:عملکرد دوساله این دولت، موجب تقدیر و تمجید است اما متأسفانه به علت نارسایی در زبان رسانه‌ای دولت، فعالیت‌های خوب آن، به‌اندازه لازم و شایسته به اذهان مردم منعکس نشده است.

ایشان تمجید از عملکرد دولت را عنوان کردند و در کنار آن گوشزدهایی را مطرح نمودند که نیازمند توجه است و می‌بایست به جد در دستورکار مسئولان و دولتمردان قرار گیرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بابیان اینکه کار باید با نیت خدمت به مردم باشد، نسبت به کسب رضایت مردم و مبرهن شدن خروجی کارها تأکید کردند. وی افزود: مقام معظم رهبری نسبت به ثمرات تصمیمات اقتصادی بر معیشت مردم تأکید داشتند و کاهش نرخ تورم را موضوعی جدی خواندند. دراین راستا ضرورت دارد تا تصمیمات اقتصادی بر مبنای کاهش نرخ تورم و بهبود معیشت مردم و مطابق با بیانات مقام معظم رهبری مطرح شوند و در دستورکار قرار بگیرند.

ارکانی با اشاره به موضوع حذف ارز ترجیحی تصریح کرد: حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی یک تصمیم کلان اقتصادی بود که تبعات بزرگ و قابل‌توجهی را بر سفره مردم اعمال کرد. متأسفانه به سبب این تصمیم، جهش تورمی در کشور شکل گرفت و معیشت مردم به‌ویژه دامداران، روستائیان و طبقات پایین جامعه با افت همراه شد. علی‌رغم اقدامات بهبودی اما همواره اثر حذف ارز ترجیحی بر سفره مردم دیده می‌شود و نتایج آن قابل‌مشاهده می‌باشد. عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: مطابق بیانات مقام معظم رهبری ضرورت دارد تا موضوع معیشت مردم را بیش‌ازپیش موردتوجه قرار دهیم.

نمایندگان مجلس یازدهم همواره درصدد بهبود معیشت مردم وکاهش نرخ تورم بوده و حال نیز می‌کوشند تا تأکیدات مقام معظم در سال جاری که سال مهارتورم و رشد تولید نیز نامگذاری شده است، محقق شود.نماینده مردم نیشابور در مجلس یازدهم متذکر شد: ضرورت دارد تا دولت در سال جاری اقدامات اقتصادی را که با سفره مردم ارتباط مستقیم دارند، موردتوجه جدی قرار دهد و سرفصل تمامی تصمیمات خود را مهار تورم لحاظ کند. او با اشاره به لزوم برنامه جامع برای کاهش نرخ تورم یادآور شد: اگرچه موضوعات مرتبط با مهار تورم طی ۶ ماه گذشته دردستورکار قرارگرفته اما به‌صورت مطلوب و موفقیت‌آمیز نبوده است.

حال مطالبه‌مان این است که در نیمه دوم سال جاری، برنامه‌ای جامع برای کنترل تورم و بهبود معیشت مردم از سوی دولت ارائه گردد. ارکانی با تأکید بر لزوم تثبیت قیمت محصولات اساسی و موردنیاز مردم در نیمه دوم سال جاری در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: انتظارمان این است که خدمات دولتی و تمامی بخش‌هایی که مرتبط با تولید محصول موردنیاز مردم می‌باشند، در نیمه دوم سال جاری با افزایش قیمت روبه‌رو نشوند و نرخ تورم نیز در ماه‌های باقی‌مانده از سال ۱۴۰۲ صعودی نگردد. تحقق این امر در دست دولت سیزدهم و وابسته به تصمیمات اقتصادی تیم دولت می‌باشد. امیدواریم با اقدامات اساسی و برنامه‌ریزی مدون و جامع، کاهش نرخ تورم و فاصله طبقاتی مقرر شود و فرمایشات مقام معظم رهبری را تحقق ببخشد و به انتظارات ایشان جامه عمل بپوشاند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.