تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهانش در تهران - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 100924
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۹ |
با حضور پرشکوه مردم برگزار شد؛

تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهانش در تهران

مردم قدرشناس تهران از ساعات قبل از اعلام آغاز رسمی مراسم برای وداع با پیکر پاک «سیدالشهدای خدمت» شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش در اطراف دانشگاه تهران حضور یافتند.
تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهانش در تهران

مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانش از ساعات ابتدایی صبح امروز در تهران آغاز شد. آغاز این مراسم ساعت ۰۷:۳۰ صبح اعلام شده بود اما مردم از قبل از ساعت شش صبح در خیابان انقلاب حضور داشتند.

تصاویر اولیه‌ای که قبل از شروع مراسم مخابره شد، نشان می‌داد جمعیت زیادی به سمت میدان انقلاب و دانشگاه تهران در حال حرکت هستند تا شهیدان آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی (رئیس‌جمهور)، حسین امیرعبداللهیان (وزیر خارجه)، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم (امام جمعه تبریز)، مالک رحمتی (استاندار آذربایجان شرقی)، سردار سیدمهدی موسوی (فرمانده یگان حفاظت نهاد ریاست‌جمهوری)، سیدطاهر مصطفوی (خلبان اصلی پرواز)، محسن دریانوش (کمک خلبان پرواز) و سرهنگ بهروز قدیمی (از کادر فنی پرواز) را به سمت خانه ابدی بدرقه‌ کنند.

در حالیکه اعلام شده بود رهبر انقلاب ساعت ۹ صبح نماز را بر پیکر شهدا اقامه خواهند کرد، ازدحام جمعیت در دانشگاه تهران در همان دقایق اولیه شروع مراسم به حدی زیاد بود که ظرفیت داخل دانشگاه تهران تقریبا تکمیل شد و مردم برای اقامه نماز به خیابان‌های اطراف هدایت شدند.

طبق برنامه اعلام شده، رهبر معظم انقلاب راس ساعت ۹ صبح در دانشگاه تهران حضور پیدا کردند و بر پیکر مطهر رئیس‌جمهور شهید کشورمان آیت‌الله رئیسی و همراهانش نماز اقامه کردند. رهبر انقلاب سپس، با پایان یافتن نماز، بر بالای تابوت شهدا حضور یافتند و در میان گریه حاضران، با آنها وداع کردند.

 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.