ترمز فرش چیست؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 99946
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹ |

ترمز فرش چیست؟

یکی از پراستفاده‌ترین زیراندازها در سراسر جهان، فرش‌ها هستند. که استفاده از آن‌ها برای دکوراسیون منازل می‌تواند زیبایی منحصر به فردی به فضای منزلتان بدهد. به همین علت امروزه فرش‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف و همچنین انواع مختلف تولید شده‌اند که افراد می‌توانند با توجه به سلیقه‌ی خود از آن‌ها استفاده کنند.
ترمز فرش چیست؟

ترمز فرش چیست؟

یکی از پراستفاده‌ترین زیراندازها در سراسر جهان، فرش‌ها هستند. که استفاده از آن‌ها برای دکوراسیون منازل می‌تواند زیبایی منحصر به فردی به فضای منزلتان بدهد. به همین علت امروزه فرش‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف و همچنین انواع مختلف تولید شده‌اند که افراد می‌توانند با توجه به سلیقه‌ی خود از آن‌ها استفاده کنند. اگر در ورامین ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی در قم را دارید، برای اینکه بتوانید معتبرترین مرکز قالیشویی را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به فضای وب بزنید . با انجام این کار می‌توانید لیستی از معتبرترین مراکز شهر خود در اختیار داشته و درنهایت به دلخواه از خدمات یکی از مراکز استفاده کنید.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند، سر خوردن فرش بر روی کفپوش منزلشان است. اگر کفپوش منزل شما هم از جنس سرامیک و سنگ استف احتمال سر خوردن فرش بر روی آن‌ها زیاد است. این موضوع می‌تواند مشکلات مختلفی را برای افراد منزل به خصوص برای سالمندان و همچنین کودکان ایجاد کند. به همین دلیل باید به فکر چاره‌ای برای آن باشید تا بتوانید از سر خوردن فرش خود جلوگیری کنید. راحت ترین کار استفاده از ترمز گیر فرش است. ما قصد داریم در ادامه مقاله در ارتباط با ترمز فرش توضیحاتی را برایتان بیان کرده و همچنین مزایای استفاده از ترمز فرش را نیز برایتان بیان کنیم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

ترمز فرش

درواقع ترمز فرش وسیله‌ای است که با استفاده از آن می‌توانید از سرخوردن فرش خود جلوگیری کنید. که خود ترمز فرش نواع مختلفی دارد که در ادامه به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت. معمولا ترمز فرش‌ها از جنس لاستیکی و یا سیلیکونی هستند و حالت ژله‌ای و چسبان دارند. شما باید بعد از تهیه این نوع وسیله، آن را بر چهار گوشه‌ی فرش خود بچسبانید تا از سر خوردن فرش جلوگیری کند. البته ترمز فرش‌ها به گونه‌ای هستند که می‌توانید آن‌ها را از روی فرش خود نیز جدا کنید. حتی جالب است بدانید، ترمز فرش‌ها برای چسباندن قاب و تزئینات دیواری منزلتان نیز کارایی دارد.

اگر در بندرعباس ساکن هستید و قصد استفاده از مراکز قالیشویی در گرگان را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به فضای وب بزنید. با انجام این کار می‌توانید لیستی از معتبرترین مراکز قالیشویی شهر خود در اختیار داشته و درنهایت به دلخواه خود از خدمات یکی از مراکز موجود استفاده کنید.

C:\Users\Center\Pictures\ترمز فرش چیست؟_files\images_1709932012_65eb7decc57dc.jpg

مزایای استفاده از ترمز فرش

اگر در ارومیه ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی در یزد را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بتوانید معتبرترین مرکز قالیشویی ارومیه را جهت این کار انتخاب کنید، سری به فضای وب بزنید. با انجام این کار می‌توانید لیستی از مراکز معتبر شهر خود را در اختیار داشته و درنهایت به دلخواه خود از هرکدام از مراکز موجود جهت استفاده از خدماتشان بهره ببرید.

در این قسمت از مقاله نیز قصد داریم در ارتباط با مزایای استفاده از ترمز فرش توضیحاتی را برایتان بیان کنیم، در ادامه با ما همراه باشید. این مزایا عبارت است از:

  • استفاده از ترمزگیرها باعث بهبود کارایی و کارکرد فرش‌‌ها می‌شود.
  • ترمزگیرها باعث می‌شوند که فرش‌ها روی کفپوش منزلتان سر نخورده و جمع نشوند. همچنین از ساییده شدن پشت فرش جلوگیری می‌کند.
  • استفاده از ترمزگیرها می‌تواند نظافت و جاروکشیدن فرش را برایتان آسان‌تر کرده و درنتیجه مدت زمانی که برای این کار صرف خواهید کرد را برایتان کمتر می‌کند.
  • ترمزگیرها باعث می‌شوند که راه رفتن بر روی فرش برایتان راحت‌تر شود.
  • باعث افزایش طول عمر فرش شده و همچنین از بروز خسارت‌ها و آسیب‌های متعدد جلوگیری می‌کند.

C:\Users\Center\Pictures\ترمز فرش چیست؟_files\images_1709932012_65eb7decca6a6.jpg

ترمز فرش چه انواعی دارد؟

ترمز فرش‌ها نیز انواع متفاوتی دارند. رایج‌ترین انواع آن‌ها شامل ترمزگیرهای فلزی، ترمزگیرهای پلاستیکی و سیلیکونی هستند. همچنین از نظر ظاهر و شکل، این وسیله در مدل‌های مختلفی تولید شده است. یکی از رایج‌ترین انواع این ترمزگیرها، ترمزگیرهای سه گوشه هستند. همچنین ترمزگیرها می‌توانند به صورت تکه‌ای و یا متری باشند و بسته به تهیه هرکدام کارکردشان نیز برایتان متفاوت خواهد بود.

برای مثال ترمزگیرهای تکه‌ای دارای قابلیت چسبندگی بالایی هستند. این در حالی است که ترمزگیرهای متری قابلیت چسبندگی کمتری داشته و درعوض قطر آنان بیشتر است. البته حواستان باشد که ترمزگیرهای متری می‌توانند، باعث ایجاد برآمدگی در سطح فرش و یا موکت منزلتان شوند و همین می‌تواند ظاهر نامطلوبی برای موکت و فرش ایجاد کند.

بهترین راه برای نصب ترمزگیر فرش کدام است؟

به طور کلی اگر بخواهیم بیان کنیم، نصب ترمزگیرها فرایند ساده‌ای دارد و می‌توانید آن‌ها را به راحتی نصب کرده و از آن‌ها استفاده کنید، اما مراحلی که باید برای نصب آن‌ها طی کنید شامل:

مرحله اول: شما باید ابتدا باتوجه به نوع فرش و همچنین نوع کفپوش منزلتان، مناسب‌ترین نوع ترمزگیر را تهیه کنید.

مرحله دوم: در این مرحله شما باید از یک دستمال مرطوب کمک بگیرید و با آن کف سرامیک، سنگ، پارکت و … را به خوبی تمیز کنید و هرگونه ذرات آلودگی و گردوغبار را از روی آن‌ها پاک کنید. همچنین باید منتظر بمانید تا کفپوش منزلتان به خوبی خشک شود و بعد ترمزگیرها را نصب کنید، زیرا وجود رطوبت، چسبندگی ترمزگیرها را کاهش می‌دهد.

مرحله سوم: شما باید باتوجه به اندازه، وزن، تراکم و … تعداد مشخص شده‌ای از ترمزگیرها را به پشت فرش خود بچسبانید. برای انجام این کار شما باید فقط لایه‌ی ژله‌ای که روی ترمزگیر است را از آن جدا کنید.

مرحله چهارم: بعد از آنکه ترمزگیرها را چسباندید، باید فرش را به آرامی بر روی کف منزل قرار دهید و برای آنکه ترمزگیر به خوبی به فرشتان بچسبد، می‌توانید یک وسیله‌ی سنگین روی آن قرار دهید. این کار کمک می‌کند تا هوای بین فرش، ترمز و کف سرامیکی تا حد زیادی گرفته شده و ترمزگیر به خوبی به فرش بچسبد.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با ترمزگیرها توضیحاتی را برایتان بیان کنیم. در آخر امیدواریم تمام آنچه بیان کردیم برایتان مفید بوده و از آن استفاده کرده باشید.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.