ترامپ و کابوس ماه نوامبر - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 24069
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۹ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۳۷ |
ترجمه و تحلیل

ترامپ و کابوس ماه نوامبر

اوضاع در آمریکا فعلا به سود ترامپ پیش نمی‌رود! اگرچه رئیس‌جمهور آمریکا تصور می‌کرد که با گذشت زمان، می‌تواند از شدت  و سرعت کاهش آرای خود در برخی ایالات حساس و سرنوشت‌ساز جلوگیری کند، اما اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ نه‌تنها به این هدف دست نیافته، بلکه شاهد استمرار این روند کاهشی در نظرسنجی‌هاست. آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته در آمریکا، نشان‌دهنده برتری بایدن بر ترامپ در 6 ایالت حساس و کلیدی است؛
ترامپ و کابوس ماه نوامبر

‌|   گروه بین‌الملل‌|   
اوضاع در آمریکا فعلا به سود ترامپ پیش نمی‌رود! اگرچه رئیس‌جمهور آمریکا تصور می‌کرد که با گذشت زمان، می‌تواند از شدت  و سرعت کاهش آرای خود در برخی ایالات حساس و سرنوشت‌ساز جلوگیری کند، اما اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ نه‌تنها به این هدف دست نیافته، بلکه شاهد استمرار این روند کاهشی در نظرسنجی‌هاست. آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته در آمریکا، نشان‌دهنده برتری بایدن بر ترامپ در ۶ ایالت حساس و کلیدی است؛ ضمن آنکه در برخی ایالات دیگر مانند تگزاس ، آیووا و اوهایو نیز ترامپ وضعیت خوبی ندارد و با اختلافی اندک از بایدن عقب افتاده است. 
در نظرسنجی نیویورک تایمز، تأکید شده است که اختلاف آرای بایدن  و ترامپ در سه ایالت میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین دو رقمی شده است. به این ترتیب، در میشیگان بایدن با اختلاف  ۱۱ درصد، در ویسکانسین با اختلاف ۱۱ درصد و در پنسیلوانیا با اختلاف ۱۰ درصد از ترامپ پیشی گرفته است. به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور آمریکا برای جبران اختلاف امتیاز خود با جو بایدن، مسیر بسیار سختی را در پیش دارد.
ماجرا به این نقطه ختم نمی‌شود. مطابق همین نظرسنجی،  بایدن در ایالت فلوریدا با ۶ درصد، در ایالت آریزونا با ۷ درصد و در ایالت کارولینای شمالی با ۹ درصد از ترامپ جلوتر است. وجه مشترک هر ۶ ایالت این است که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، آرای الکترال آن‌ها را تصاحب کرده بود. حال تصور کنید که اگر این«ایالات قرمز» در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، به «ایالات آبی» تبدیل شوند و آرای خود را به سود بایدن و حزب دموکرات به گردش در آورند، چه اتفاقی رخ خواهد داد! شبکهCNN به این سؤال پاسخ داده است :«اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همین امروز برگزار شود و ترامپ مطابق نظرسنجی‌ها، نتیجه را در ۶ ایالت میشیگان، پنسیلوانیا، ویسکانسین، کارولینای شمالی ، آریزونا و فلوریدا به رقیب دموکرات خود جو بایدن واگذار کند، در آن صورت بایدن ۳۳۳ رأی الکترال و ترامپ ۲۰۵ رأی را کسب خواهد کرد. با این حال ممکن است بازی در این نقطه تمام نشود و فاجعه بدتری در انتظار ترامپ باشد!»
با این شرايط ترامپ طی حدود ۴ ماه و نیم باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سعی دارد معادله موجود را به سود خود تغییر دهد، هر چند که این مسئله تا حدودی دشوار به نظر می‌رسد! فراتر از آن، به نظر می‌رسد اتحاد به وجود آمده در حزب دموکرات آمریکا برای شکست ترامپ، نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی ( که در آن شاهد بروز اختلافاتی جدی میان طرفداران کلینتون و سندرز بودیم) بیشتر است. در این میان، اکثر سالمندان، رأی‌دهندگان مستقل و رنگین‌پوستان نیز سیاست‌های ترامپ را ناامید کننده دانسته و قصد دارند در انتخابات آینده، آرای خود را به سود رقیب ترامپ یعنی بایدن واریز کنند. با این حال، هنوز مشخص نیست که ترامپ برای جبران این وضعیت، چه اقدام یا تاکتیکی را در پیش خواهد گرفت. استمرار شیوع کرونا در آمریکا و عدم امکان بازسازی اقتصادی این کشور طی مدت‌زمان باقیمانده تا انتخابات، امیدهای ترامپ و جمهوری‌خواهان را برای تغییر معادلات انتخاباتی فعلی ناکام گذاشته است. ضمن آنکه انتشار کتاب خاطرات جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا نیز منجر به رویگردانی بخشی از نومحافظه‌کاران از کاخ سفید شده است. 
نیویورک تایمز

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.