ترامپ مهم‌ترین قمار زندگی خود را باخت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 32910
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۷:۴۵ |

ترامپ مهم‌ترین قمار زندگی خود را باخت

رئیس‌جمهور آمریکا در بحران سختی به سر می‌برد! او عملا در انتخابات ریاست جمهوری 2020 شکست‌خورده است. چنانكه شبکه دویچه وله گزارش داده است، درحالی‌که هواداران بایدن از هم‌اکنون جشن پیروزی را آغاز کرده‌اند، حامیان ترامپ این ادعا را دنبال می‌کنند که رأی آن‌ها «به سرقت رفته است» و خواستار توقف شمارش آرا شده‌اند.
ترامپ مهم‌ترین قمار زندگی خود را باخت

گروه بین‌الملل 
رئیس‌جمهور آمریکا در بحران سختی به سر می‌برد! او عملا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شکست‌خورده است. چنانكه شبکه دویچه وله گزارش داده است، درحالی‌که هواداران بایدن از هم‌اکنون جشن پیروزی را آغاز کرده‌اند، حامیان ترامپ این ادعا را دنبال می‌کنند که رأی آن‌ها «به سرقت رفته است» و خواستار توقف شمارش آرا شده‌اند.
در شبکه‌های اجتماعی با هشتك «سرقت را متوقف کنید» طرفداران دونالد ترامپ شهروندان آمریکا را برای روز شنبه ۷ نوامبر (۱۷ آبان) به شرکت در اجتماعات اعتراضی در ۶۰ شهر در ۶  ایالتی فراخوانده‌اند که در آن‌ها شمارش آرا در جریان است و آرای دو رقیب انتخاباتی شانه‌به‌شانه هم افزایش می‌یابند، از جمله ایالت‌های میشیگان و ویسکانسين که بایدن در آن‌ها پیروز شده است.برخی کارکنان حوزه‌های اخذ رأی و شمارش آرا نسبت به امنیت جانی خود ابراز نگرانی کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند جرئت بیرون رفتن از محل کار خود را ندارند، زیرا هواداران ترامپ در مقابل محل شمارش آرا تجمع کرده‌اند و خشمگینانه شعار می‌دهند و برخی از آن‌ها مسلح هستند.انتقاد ترامپ پیش از هر چیز متوجه رأی‌گیری پستی است و این‌که بسیاری از  شهروندان آمریکا پیش از روز رأی‌گیری آرای خود را تحویل داده بودند.بر اساس نظرسنجی‌ها، بیشتر طرفداران دموکرات‌ها بوده‌اند که از امکان رأی‌گیری پستی و تحویل پیش از موعد آرا استفاده کرده‌اند. همین امر توجيه‌كننده آن است که چرا در ایالت پنسیلوانیا آرای ترامپ در روز انتخابات از بایدن پیشی گرفت، اما در روزهای بعد، پس از شمارش آرای پستی، بایدن جلو افتاد. زیرا طرفداران ترامپ مستقیما در روز رأی‌گیری آرای خود را تحویل داده بودند و شمارش آن سریع‌تر صورت گرفته بود.حال ترامپ و وکلای او این امر را یک تقلب به شمار می‌آورند و موجی از شکایت به راه انداخته‌اند. بااین‌حال شماری از دادگاه‌ها این شکایت‌ها را رد کرده‌اند.کارشناسان امور قضائی نیز شانسی برای موفقیت این استراتژی ترامپ نمی‌بینند. بااین‌حال، کمیته ملی جمهوری‌خواهان قصد دارد به‌منظور پیشبرد اقدامات قضائی مبلغی بالغ‌بر ۶۰ میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری کند. اما در حاشیه این درخواست آمده است که نیمی از این مبلغ قرار است برای پرداخت بدهی‌های کارزار انتخاباتی هزینه شود.
    تحلیلی بر گزارش دویچه وله 
رئیس‌جمهور آمریکا بدترین قمار زندگی خود را باخته است! ترامپ قمارباز، با توجه به گزارش‌هایی که از ایالاتی حساس مانند فلوریدا، اوهایو، تگزاس و …دریافت کرده بود، اطمینان داشت که در این ایالات پیروز می‌شود. او تصور می‌کرد در ایالات جورجیا، آریزونا ، میشیگان و پنسیلوانیا نیز بر رقیب خود پیروز می‌شود. در این صورت شکست ترامپ در ایالاتی مانند ویسکانسین و نوادا، تأثیری در جلوگیری از شکست بایدن و دموکرات‌ها نداشت. اما اکنون بازی تغییر کرده است! 
رئیس‌جمهور آمریکا که پیروزی یا شکست در انتخابات ریاست جمهوری  برایش حکم زندگی یا مرگ را داشت و از آن به‌عنوان سخت‌ترین و مهم‌ترین قمار زندگی خود یاد می‌کرد، به بدترین نحو   این بازی را باخته است! او پس از برگزاری انتخابات، با شرایطی مواجه شده است که هرگز تصور آن را نمی‌کرد! بسیاری از اطرافیان و نزدیکان ترامپ زیر پای وی را خالی کرده‌اند! برخی سناتورهای جمهوری‌خواه از وی خواسته‌اند تا از تحمیل هزینه‌های بیشتر به حزب جمهوری‌خواه دست برداشته و شکست نهایی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ از جو بایدن را بپذیرد.
دویچه وله 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.