ترامپ به معاون خود حمله کرد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 56529
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۶:۲۲ |
ترجمه و تحلیل؛

ترامپ به معاون خود حمله کرد

این روزها رئیس جمهور سابق آمریکا به هر یک از مقامات این کشور که تصور می کند رقیب بالقوه وی درانتخابات ریاست جمهوری سال 2024 محسوب می شود، حمله می کند. در یکی از تازه ترین این موارد، حملات ترامپ رسما متوجه معاونش مایک پنس شده است.
ترامپ به معاون خود حمله کرد

گروه  بین الملل
این روزها رئیس جمهور سابق آمریکا به هر یک از مقامات این کشور که تصور می کند رقیب بالقوه وی درانتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ محسوب می شود، حمله می کند. در یکی از تازه ترین این موارد، حملات ترامپ رسما متوجه معاونش مایک پنس شده است. بر اساس گزارش ایندیپندنت،دونالد ترامپ مدعی شده است  وجهه مایک پنس، معاون سابقش در دوران ریاست جمهوری‌ به علت تایید نتایج انتخابات ۲۰۲۰ در حزب جمهوری‌خواه به‌شدت لطمه دیده‌ است.ترامپ  همچنان بر اعتقادش مبنی بر نامشروع بودن نتایج آن انتخابات باوجود همه شواهد ضد آن پافشاری می‌کند. او حالا مدعی شده است پنس به علت رفتاری که در روز ششم ژانویه (۱۶ دی ۹۸) کرد در جلب حمایت اعضای حزب جمهوری‌خواه دچار مشکل خواهد شد.
ترامپ این سخنان را در اولین مرحله برنامه «گشتی در تاریخ» مطرح کرد که با همکاری مجری سابق و بدنام شبکه فاکس بیل اوریلی برگزار می‌شود.این گشت آخرهفته پیش در سانرایز فلوریدا آغاز شد و ترامپ سخنان مذکور را همان اول برنامه درباره آقای پنس مطرح کرد. حاضران در این رویداد در فلوریدا بلافاصله این سخنان او را در رسانه‌های اجتماعی پخش کردند، سخنانی که بار دیگر حاوی انتقاد بسیار شدید این سیاستمدار ۷۵ ساله به همکار سابقش بود.
ترامپ  در جمع مخاطبان گفت: «فقط در یک مورد سرخورده شدم که مورد خیلی مهمی هم بود. مایک( پنس)  باید آن رای‌های مشکل‌دار را برای قانون‌گذاران پس می‌فرستاد. در آن صورت، به نظرم نتایج انتخابات عوض می‌شد.»
 اخیرا شایعه شده است که پنس در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد؛ اما هنوز هیچ اعلام رسمی در این مورد نشده است. در چند روز اخیر این صحبت‌ها شدت گرفته است و معاون سابق رئیس‌جمهوری برگزاری سفر کارزار مانندی در ایالت حساس نیوهمپشایر را آغاز کرده است، ایالتی که معمولا رای‌های لب ‌مرزی دارد. ترامپ افزود: «به نظر من اتفاقات روز ۶ ژانویه به مایک ضربه شدیدی زد. به گمانم او شدیدا لطمه دید. رک و راست بگویم، شاهد واکنش‌های مردم نسبت به او هستم.»
ریشه این شکاف بین این دو نفر به‌روز ششم ژانویه برمی‌گردد، روزی که ترامپ و برخی از یاران جمهوری‌خواه وی از پنس بابت این‌که تصمیم گرفت جو بایدن را چهل و ششمین رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده اعلام کند عصبانی شدند. «آلیسا فرح» مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید گفت که معتقد است «مایک پنس» معاون دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در صورت اعلام حضور هر دو نفر در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۴ این کشور، با رئیس سابقش رقابت خواهد کرد.این مقام سابق آمریکایی به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت که پنس «موقعیت منحصربه‌فردی دارد» و می‌تواند رقابتی سهمگین را انجام دهد.
مایک پنس سعی دارد با حضور خود در انتخابات، علاوه بر رای بخشی از طرفداران دولت ترامپ، رای جمهوری خواهان مخالف ترامپ را نیز به خود اختصاص دهد. معاون ترامپ در جریان تایید نتایج انتخابات، همراهی مستمر و مطلقی با سیاست های کلی حزب جمهوری خواه داشت. با این حال، ترامپ وی را متهم به بزدلی و تسلیم در برابر تقلب نموده و در نهایت، ارتباطات خود را با معاونش قطع کرد. در هر حال، گروهی از حامیان ترامپ با پنس مخالف خواهند بود .آنها در حمله به کنگره آمریکا در ششم ژانویه امسال،  شعار «مایک را حلق‌آویز کنید» سر دادند. مایک پنس در آن زمان حاضر نشد ادعای ترامپ در خصوص تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را تایید کند و در نهایت، بایدن را پیروز رقابت انتخابات دانست. بر اساس آنچه برخی جمهوری خواهان می گویند، مایک پنس  قادر است شکاف بین کسانی که از ترامپ حمایت کردند اما در عین حال عقلانیت می‌خواهند را پر کند! با این حال به نظر می رسد برخی دیگر ، این فرضیه را قبول ندارند. 
ایندیپندنت

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.