تخریب زود هنگام مجلس - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 21220
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۸:۱۷ |
حجت الاسلام سید رضا تقوی از چرایی تخریب مجلس یازدهم پیش از آغاز به‌کار می‌گوید؛

تخریب زود هنگام مجلس

روزهای آغاز به کار مجلس یازدهم نزدیک است و مردم در انتظار نمایندگانی هستند که در انتخابات دوم اسفند به بهارستان راه یافتند.
تخریب زود هنگام مجلس

‌|فاطمه فلاح ‌زاده‌| 
روزهای آغاز به کار مجلس یازدهم نزدیک است و مردم در انتظار نمایندگانی هستند که در انتخابات دوم اسفند به بهارستان راه یافتند. رقابت میان منتخبان مجلس یازدهم با ادوار پیشین خود متفاوت و رویکرد آن ها با  اولویت سازندگی است. حال که کارنامه نمایندگان مجلس دهم و جریان رقیب در دسترس عموم است مردم دیگر امیدی برای رویش مجدد آن‌ها ندارند.
«رسالت» با بررسی حواشی منفی علیه مجلس یازدهم به گفت‌و‌گو با سیدرضا تقوی، نماینده منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخته است که در ادامه‌ می خوانید.
*بگذارند شروع کنیم، تخریب کنند 
تقوی، در گفت‌وگو با «رسالت» عنوان کرد: «طبیعی است که جریان رقیب از هر فرصتی برای تفرقه‌افکنی استفاده کند، اما نباید فراموش کرد در رقابت نیز باید جوانمردانه عمل کرد، چراکه مبارزات اجتماعی، سیاسی اصول و ضوابط خاص خود را دارند. بنابراین رعایت این ضوابط بر مدار جوانمردی لازم و ضروری است. چنانچه  مبنای مبارزه و رقابت، فضایی دور از جوانمردی و ضوابط اصلی باشد، دیگر رقابت نیست و دشمنی تلقی می‌شود.»
وی افزود: «مجلس یازدهم هنوز آغاز به کار نکرده بنابراین بهتر است جریان رقیب بایستد و ببیند که مجلس یازدهم چگونه شکل می‌گیرد و ارکان مدیریتی آن چطور سازماندهی می‌شود و پس از آن اگر نقدی وارد بود مطرح کنند. مجلس یازدهم نشان خواهد داد که با وحدت و یکپارچگی می‌توان کارها را به‌درستی پیش برد.»
*نقدهای عالمانه و به‌دوراز کینه‌ورزی مورد استقبال قرار می‌گیرد
منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر این باوراست که جریان رقیب بهتر است اکنون شتاب‌زده عمل نکند چراکه عملکرد آن‌ها در گذشته بر عموم مردم روشن است.
تقوی همچنین ادامه داد: «نقد‌های جریان‌ رقیب اگر عالمانه و خالصانه باشد به‌طور حتم مورد استقبال مجلس یازدهم قرار می‌گیرد چراکه نمایندگان منتخب همواره در جلسات برگزارشده بر این باور بودند که از تمامی نقطه‌نظرها برای اداره مجلس و پیشبرد قوه مقننه باید استفاده کرد. اکنون اگر جریان رقیب پیشنهاداتی مبنی بر پیشبرد قوه مقننه دارد، ارائه دهد که بی‌شک استقبال خواهیم‌ کرد اما کناره‌گیری از کینه‌ورزی بسیار حائز اهمیت است.»
او گفت: «اکنون فضای کشور با توجه به مشکلات پیش آمده در پی شیوع ویروس کرونا، دشمنی دشمنان، تحریم‌های آمریکا و مشکلات دولت کمی آشفته است. لذا باید تمامی عوامل را در نظر گرفت و با راهبردی درست حرکت کرد، چراکه جامعه کنونی دیگر کشش برخی حرکات را ندارد و این کنش‌ها تنها مردم را ناراحت‌تر از گذشته می‌کند.»
*تمامی‌ جناح‌ها باید پشت سر مقام معظم رهبری بایستند
نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: «تمامی جناح‌ها با توجه به شرایط پیش‌آمده باید پشت سر مقام معظم رهبری بایستند و مطابق توصیه‌های ایشان رفتار کنند. افراد اگر دل‌بسته‌ شهدا و نظام کشور هستند باید به‌گونه‌ای عمل کنند که کنش آن‌ها به بهبود فضای کشور کمک کند و طوری انتقاد کنند که انتقاد آن‌ها سازنده و کارساز باشد.»
وی با تأکید بر لزوم وحدت در مجلس یازدهم بیان کرد: «اکنون وحدت حرف نخست را می‌زند چراکه با وحدت می‌توان به موفقیت‌های بزرگ دست یافت اما تفرقه‌ آتشی است که اگر به جان جامعه بیفتد به‌طور حتم ریشه‌های آن را نابود خواهد کرد. تقوی در پایان تصریح کرد: «مجلس یازدهم سعی دارد در تراز نظام جمهوری اسلامی با اولویت وحدت، مدیریت خوب خود را به همگان نشان دهد.»

نویسنده : فاطمه فلاح زاده‌ |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.