تجارت آزاد با اوراسیا یک ظرفیت بزرگ ضدتحریمی برای کشور است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 95644
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۶:۴۱ |
اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تجارت آزاد با اوراسیا یک ظرفیت بزرگ ضدتحریمی برای کشور است

اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به موافقت نامه تجارت آزاد با اوراسیا پرداخت و دراین‌باره اظهارکرد: اکنون دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل‌شده و دیگر یک کشور به‌تنهایی قادر به تأمین نیازهای خود و حل مشکلات نخواهد بود.
تجارت آزاد با اوراسیا یک ظرفیت بزرگ ضدتحریمی برای کشور است

اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به موافقت نامه تجارت آزاد با اوراسیا پرداخت و دراین‌باره اظهارکرد: اکنون دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل‌شده و دیگر یک کشور به‌تنهایی قادر به تأمین نیازهای خود و حل مشکلات نخواهد بود. ازاین‌رو ضرورت دارد تا تعاملات سازنده، هم‌فکری و تبادل با کشورهای دیگر و قدرت‌های اقتصادی داشته باشد.
وی افزود: به سبب آنکه آمریکا و هم‌پیمانانشان همواره به دنبال منزوی ساختن ایران در جامعه جهانی می‌باشند، به نظر می‌رسد موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا فرصتی بسیار ارزنده باشد و خنثی‌سازی دائمی و بی‌اثرسازی تحریم‌های ظالمانه آمریکا را رقم بزند.
سلیمی تصریح کرد: آمریکا همواره به دنبال آن است که حلقه‌های تحریمی را علیه جمهوری اسلامی ایران تنگ سازد. دراین راستا ضرورت داشت تا تعاملات و تبادلات خود را با جامعه جهانی بیش‌ازپیش تقویت کنیم. بی‌شک عضویت در گروه‌های اقتصادی یکی از مثمرثمرترین راهکارهاست و حال به سبب عضویت در پیمان بریکس، شانگهای و همچنین تجارت آزاد با اوراسیا می‌توانیم نسبت به حل مشکلات و خنثی‌سازی توطئه‌های آمریکا و هم‌پیمانانشان اقدام کنیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در یک موقعیت استراتژیک می‌باشد و در مسیر ترانزیت کالا‌ها قرار دارد. افزون براین از مسیر شمال‌ و جنوب دارای ارتباطات راهی و ریلی قوی می‌باشیم که خود فرصتی ارزنده برای تبادلات کالا به شمار می‌رود.
او در پایان این گفت‌وگو متذکر شد: به سبب ارتباطاتی که جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اوراسیا دارد، به نظر می‌رسد عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمپین‌های اقتصادی می‌تواند بسیار راهگشا باشد و گامی روبه‌جلو برای تقویت موضوعات اقتصادی را رقم بزند. مواقفت نامه تجارت آزاد با اوراسیا می‌تواند موضوعات اقتصادی، حوزه انرژی، صنایع تبدیلی، کشاورزی و همچنین معادن را توسعه دهد و ظرفیت‌های کشور را بین‌المللی سازد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.