تبانی کووید۱۹ با بمب‌های آمریکایی - سعودی! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 24588
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۲۰ |
کشتار گسترده یمنی‌ها در بحبوحه شیوع کرونا؛

تبانی کووید۱۹ با بمب‌های آمریکایی – سعودی!

 کشتار یمنی‌ها در سایه سکوت وقیحانه و البته هدفمند سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای مدعی حقوق بشر، به‌وضوح بیانگر ظلم و جنایتی است که در حق این ملت صورت می‌گیرد. جنایتی که هنوز ابعاد آن به‌صورت واقعی و کامل برای افکار عمومی دنیا افشا نشده است.
تبانی کووید۱۹ با بمب‌های آمریکایی – سعودی!

‌|  گروه بین‌الملل‌|
 کشتار یمنی‌ها در سایه سکوت وقیحانه و البته هدفمند سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای مدعی حقوق بشر، به‌وضوح بیانگر ظلم و جنایتی است که در حق این ملت صورت می‌گیرد. جنایتی که هنوز ابعاد آن به‌صورت واقعی و کامل برای افکار عمومی دنیا افشا نشده است. طی روزهای اخیر، یمنی‌ها نه‌تنها از بحران شیوع کرونا و عدم وجود امکانات درمانی ابتدایی رنج می‌برند، بلکه شاهد بمباران مناطق مسکونی خود توسط جنگنده‌های سعودی هستند. آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و دیگر متحدان واشنگتن نیز کماکان به حمایت‌های تسلیحاتی خود از رژیم قاتل و کودک کش سعودی ادامه می‌دهند. 
حملاتی که در دوران شیوع کرونا ادامه دارد 
جنگنده‌های متجاوز سعودی – آمریکایی تنها  طی ۴۸ ساعت اخیر  در ۳۷ نوبت استان‌های مأرب و البیضاء را موردهدف قرار دادند و نیرو‌های متجاوز نیز ۵۹ مورد توافقنامه آتش‌بس در الحدیده را نقض کردند.در استان مأرب رژیم متجاوز سعودی با جنگنده‌های خود ۳۰ بار ناحیه مجزر را هدف قرار دادند و در ۶ نوبت نیز ناحیه‌های العبدیه و مهلیه را بمباران کردند. در استان البیضاء نیز جنگنده‌های متجاوز سعود‌ی ناحیه السوادیه را بمباران کردند.از سوی دیگر در استان الحدیده نیز، یک منبع در اتاق افسران ارتباط و هماهنگی نیز از ۵۹ مورد نقض توافقنامه سوئد درباره آتش‌بس الحدیده خبر داد.نه‌تنها اشغالگران یمن ، کمترین تعهدی نسبت به برقراری آتش‌بس در این کشور ( حداقل در دوران شیوع کرونا) ندارند، بلکه سعی دارند از شیوع ویروس کرونا به‌عنوان حربه‌ای برای انتقام‌جویی از ملت یمن و تحمیل هزینه‌های سخت به ارتش و گروه‌های مردمی در این کشور استفاده کنند. 
اعتراف سناتور آمریکایی به جنایت  در یمن
یک سناتور دموکرات آمریکایی با اشاره به مرگ‌ومیر تعداد زیادی از یمنی‌های مبتلا به ویروس کرونا گفت که در این بحبوحه، آمریکا نیز در حال بمباران آن‌هاست.«کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت کانکتیکت در پیامی در تويیتر به تعداد زیاد مرگ‌ومیر در میان مبتلایان به ویروس کرونا در یمن اشاره کرد.
وی در این پیام تويیتری نوشت احتمالا ۲۷ درصد یمنی‌هایی که به ویروس کووید۱۹ مبتلا شده‌اند فوت کرده‌اند.مورفی در ادامه این پیام تويیتری نوشت: «(در مقابل) آمریکا در حال انجام چکاری است؟ ما در حال بمباران آن‌ها هستیم.»
اظهارات کریس مورفی در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا ۴۵۰  نیروی آمریکایی و انگلیسی برای اجرای مأموریت مشترک به‌منظور اعزام سه هزار نیرو به مناطق مهم، راهبردی و نفت‌خیز استان‌های جنوبی یمن، وارد شهر بندری عدن در جنوب این کشور شده‌اند.بر اساس این گزارش، نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی با تجهیزات گسترده شامل ۱۰هواپیمای بلک هاوک، ۳۰ خودروی زرهی، ۴ سامانه پدافند هوایی پاتریوت، دو کشتی نظامی آمریکایی و همچنین به همراه اتاق عملیات کامل در منطقه نفت‌خیز ساحل بلحاف مستقر شده‌اند.بنا بر اعلام منابع آگاه، امارات با کمک گروه موسوم به شورای انتقالی، دخالت نظامی آمریکا و ایجاد پایگاه‌های نظامی را در یمن تسهیل کرده است.
این در حالی است که منابع رژیم صهیونیستی ، شورای انتقالی را متحد پنهانی خود خواندند. استقبال شورای انتقالی تحت حمایت امارات از اظهارات منابع اسرائیلی نشان‌دهنده واقعیت تجاوزگری ضد یمن با حمایت آمریکا و اسرائیل است.
حمایت سازمان ملل از نسل‌کشی در یمن 
نقش سازمان ملل متحد در تشدید نسل‌کشی و کشتار یمنی‌ها غیرقابل‌انکار است. به عبارت بهتر، نه‌تنها این سازمان اقدامی در راستای پایان دادن به جنگ و تجاوز غیرقانونی سعودی‌ها و حامیان غربی و صهیونیستی آن‌ها به یمن صورت نمی‌دهد، بلکه مسیر تداوم این جنایات را هموار می‌سازد. ائتلاف متجاوز سعودی با حمایت و پشتیبانی آمریکا و کشورهای غربی، از سال ۲۰۱۵ حملات مرگبار و گسترده خود را علیه مردم یمن آغاز کرده است.اوضاع بغرنج مردم یمن که بیش از ۵ سال با بمب‌ها و حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی مواجه هستند با شیوع ویروس کرونا در این کشور نیز وخیم‌تر شده است.
یکی از تازه‌ترین اقدامات سازمان ملل متحد علیه ملت یمن، جلوگیری این سازمان از ارسال سوخت به این کشور است. ائتلاف عربستان سعودی با توقیف کشتی‌های حامل سوخت در دریای‌سرخ مانع از ورود این کشتی‌ها به بندر الحدیده می‌شوند و سازمان ملل نیز این اقدام را قانونی تلقی می‌کند! ائتلاف متجاوز سعودی تنها  به یمن ۲۲ کشتی حامل سوخت و مشتقات نفتی را متوقف کرده و تنها به دو کشتی اجازه پهلو گرفتن در بندر مذکور را داده است.
این در حالی است که مقدار بنزین و گازوئیل وارد شده به بندر الحدیده، فقط کفاف ۵ روز را می‌دهد و مخازن و ایستگاه‌های سوخت خالی شده است. وضعیت سوخت در یمن به دلیل کارشکنی ائتلاف متجاوز سعودی و سازمان ملل ، وارد مرحله اضطراری شده است و این در حالی است که هزینه سوخت و حمل ۲۰ کشتی توقیف‌شده از قبل پرداخت شده و به بانک‌های امارات واریز شده است.
سازمان ملل رسما مانع از ارسال سوخت به یمن می‌شود 
بر اساس آنچه مقامات یمنی اعلام کرده‌اند، کمیته‌های نظارتی سازمان ملل در جیبوتی یکی از موانع اصلی ارسال سوخت به یمن هستند؛ چراکه عمدا در این فرآیند تأخیر می‌کنند و برخی مواقع، این تأخیر هفت الی نه روز طول می‌کشد و هزینه تأخیر نیز متوجه بازرگانان می‌شود.
بندر الحدیده از دسامبر ۲۰۱۹ طی توافق استکهلم بین دولت نجات ملی یمن و دولت مستعفی به سازمان ملل واگذار شد تا ضمن نظارت بر ورود و خروج در این بندر، بهانه‌های ائتلاف سعودی مبنی بر ارسال سلاح از این بندر برداشته شود و سازمان‌ملل بر این بندر یمنی که ۷۰ درصد واردات به یمن از طریق آن انجام می‌شود، نظارت داشته باشد.به‌رغم این توافق، ائتلاف متجاوز به مفاد آن پایبند نبوده و با سنگ‌اندازی در مسیر حمل‌ونقل در این بندر، فشار را بر دولت نجات ملی بیشتر کند تا آنچه را که در طول بیش از پنج سال و سه ماه لشکرکشی به دست نیاورده، با تحریم و محاصره بدست بیاورد.بااین‌حال ارتش و نیروهای مردمی در یمن، باصلابت و قدرت در برابر دشمنان سعودی ، اماراتی و حامیان غربی و صهیونیستی آن‌ها ایستاده‌اند. 

نویسنده : گروه بین الملل |
برچسب ها
, ,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.