تاکتیک تطهیر شیطان در جنگ غزه - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 103824
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۶:۱۵ |
دستور کار جدید رسانه‌های غربی

تاکتیک تطهیر شیطان در جنگ غزه

 رژیم اشغالگر قدس پس از ترور ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس شدیدا در لاک دفاعی فرو رفته و نسبت به آینده تاریک و سختی که در انتظار تل‌آویو خواهد بود ، نگران و وحشت‌زده است.
تاکتیک تطهیر شیطان در جنگ غزه
 رژیم اشغالگر قدس پس از ترور ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس شدیدا در لاک دفاعی فرو رفته و نسبت به آینده تاریک و سختی که در انتظار تل‌آویو خواهد بود ، نگران و وحشت‌زده است. در این میان، مقامات کاخ سفید از یک‌سو نمی‌توانند خود را نسبت به وضعیت سخت و خطرناکی که خود و تل‌آویو در آن به سر می‌برند بی‌تفاوت نشان دهند و از سوی دیگر، اتصال راهبردی، امنیتی و تاکتیکی واشنگتن-تل‌آویو جایی برای فرار آمریکا از مجازات باقی نمی‌گذارد. در این میان، رسانه‌های غربی یک تاکتیک مشخص در پیش‌گرفته‌اند و آن، تطهیر آمریکا در جنگ غزه است. به عبارت بهتر، رسانه‌های آمریکایی ( اعم از دموکرات و جمهوری‌خواه) به‌گونه‌ای صحنه را مدیریت می‌کنند که گویا نتانیاهو مظهر جنگ و بایدن مظهر صلح و عقلانیت در متن و فرامتن جنگ غزه محسوب می‌شوند!بدون شک بایدن در کنار نتانیاهو، جلاد غزه بوده و در آینده نیز بابت مشارکت مستقیم در نسل‌کشی فلسطینیان باید به‌مثابه یک جنایتکار جنگی مورد محاکمه ومتعاقبا مجازات قرار گیرد. در چنین شرایطی باید مراقب آدرس رسانه‌های غربی مبنی بر تفکیک نتانیاهو و بایدن از یکدیگر بود.
 از آکسیوس تا یورونیوز
به‌مانند همیشه، رسانه‌های اروپایی نیز در این معادله، تبدیل به مهره‌های بازی تاکتیکی کاخ سفید شده‌اند.  در تازه‌ترین اخبار منتشرشده در رسانه‌های غربی ازجمله آکسیوس و یورونیوز، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در یک مکالمه تلفنی به‌صورت صریح به بنیامین نتانیاهو گفته است که جنگ در غزه باید پایان یابد و آتش‌بس برقرار شود.نوع گزارشی که آکسیوس در این خصوص نوشته بسی جای تأمل دارد: “این دو رهبر ( نتانیاهو و ترامپ) که روابطشان در ماه‌های اخیر تیره شده روز یکم اوت و بعد از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، با یکدیگر گفت وگو کردند. درحالی‌که بایدن متعهد شده از اسرائيل در برابر تهدیدات مجدد ایران و شبه‌نظامیان متحدش مانند حزب‌الله حمایت کند، اما بر اساس گزارش منابع آگاه در این تماس تلفنی با صراحت از نتانیاهو خواسته هرچه سریع‌تر توافق آتش‌بس را بپذیرد.” همچنین اکسیوس گزارش داده که بایدن در این گفت وگو با نتانیاهو درباره عواقب تشدید تنش در جنگی که تقریبا ۱۰ ماه از آغاز آن می‌گذرد هشدار داده است. ترور هنیه کار برای مذاکرات آتش‌بس را پیچیده‌تر کرده چراکه او عموما از سوی حماس به‌عنوان یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد در گفت وگوها شرکت می‌کرد.
 جلاد آمریکایی غزه 
جوبایدن، جلاد آمریکایی جنگ غزه نام دارد زیرا در دوران ریاست جمهوری او، ارسال تجهیزات و تسلیحات آمریکایی به اراضی اشغالی با هدف بمباران مناطق غیرنظامی غزه به نقطه اوج خود رسید. فراتر از آن، رژیم اشغالگر قدس از حمایت مطلق منطقه‌ای، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا ( خصوصا پنتاگون و سنتکام) در طول این جنگ نابرابر بهره‌مند شد. حتی آمریکا تااندازه‌ای در حمایت از رژیم اشغالگر قدس هزینه داد که حاضر شد برخلاف خواست و اراده جامعه جهانی، چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر آتش‌بس دائمی در غزه را وتو کند.در چنین شرایطی ژست ضد جنگ بایدن ، صرفا نوعی فرار روبه‌جلو و آدرس وارونه به افکار عمومی دنیا محسوب می‌شود و اصالتی ندارد. حضور هزاران تفنگدار آمریکایی در سواحل غزه و صدها نظامی ارشد پنتاگون در اتاق عملیات جنگ غزه بیانگر نقش پررنگ و محوری آمریکا در نسل‌کشی غزه بوده است. به عبارت بهتر، در اینجا نه‌تنها شاهد ادغام توان نظامی آمریکا و اسرائیل ، بلکه شاهد تسلط مدیریت میدانی ایالات‌متحده بر صحنه رقت‌بار نسل‌کشی و جنایت در غزه بودیم.محاسبه بایدن و همراهانش نیز به‌مانند محاسبات محیطی و میدانی صهیونیست‌ها، بر مبنای نابودی سریع حماس و اشغال کامل غزه شکل‌گرفته بود. واشنگتن و تل‌آویو هرگز تصور فرسایشی شدن نبرد و عدم رسیدن به اهداف اعلامی خود در جنگ غزه را نمی‌کردند اما این اتفاق به‌واسطه مقاومت قهرمانانه و هوشمندانه ساکنان غزه و رزمندگان حماس رخ داد. بااین‌حال رئیس‌جمهور آمریکا نیز مانند نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس در این مسیر با شکستی مطلق و غیرقابل‌جبران مواجه شده است. نمایش اخیر صلح از سوی جلاد آمریکایی غزه ( جوبایدن) در همین راستا قابل‌تجزیه و تحلیل است. 
 شکست مشترک کاخ سفید و تل‌آویو
 صهیونیست‌ها به بایدن هشدار داده‌اند که علی‌رغم شکست سنگین مشترک آمریکا و اسرائیل در نوار غزه، هرگونه عقب‌نشینی کاخ سفید از رویکرد کنونی، منجر به افشای حقایقی ازجمله نحوه میدان‌داری بایدن و همراهانش در جنگ غزه و پرده‌برداری از مشاوره‌های پرهزینه و غلط پنتاگون و سنتکام به صهیونیست‌ها خواهد شد. بدیهی است که این اسناد قرار نیست تا زمانی طولانی پنهان بمانند و به‌زودی تبدیل به شواهد و مصادیق شکست مطلق مشترک واشنگتن و تل‌آویو در نوار غزه خواهد شد. تزویر آمریکا در صحنه مذاکرات نیز قابل رصد و تحلیل است. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در پشت پرده تلاش مضاعفی را در راستای تحمیل آتش‌بس یک‌طرفه به حماس انجام دادند.
|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.