تأکید رئیس مجلس بر ساماندهی بازار بورس و انرژی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 29361
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰:۴۷ |
هادی بیگی‌نژاد عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مطرح کرد:

تأکید رئیس مجلس بر ساماندهی بازار بورس و انرژی

هادی بیگی‌نژاد، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جلسه علنی دیروز مجلس با بیژن زنگنه، وزیر نفت به «رسالت» گفت: آنچه که وزیر نفت مطرح کرد این بود که ما طی  هفت سال گذشته (پس از سال ۹۲ تاکنون) در حوزه‌های پتروشیمی و سرمایه‌گذاری در بخش حفاری و گازی به‌خوبی پیشرفت داشته‌ایم.
تأکید رئیس مجلس بر ساماندهی بازار بورس و انرژی
حانیه مسجودی
هادی بیگی‌نژاد، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جلسه علنی دیروز مجلس با بیژن زنگنه، وزیر نفت به «رسالت» گفت: آنچه که وزیر نفت مطرح کرد این بود که ما طی  هفت سال گذشته (پس از سال ۹۲ تاکنون) در حوزه‌های پتروشیمی و سرمایه‌گذاری در بخش حفاری و گازی به‌خوبی پیشرفت داشته‌ایم. وزیر نفت همچنین آمار مقایسه‌ای را مطرح کرد که طی سال‌های گذشته تولیدات پتروشیمی و فرآورده‌ها افزایش‌یافته و نسبت به سال‌های گذشته موفق عمل کرده‌ایم.
وی افزود: گله نمایندگان مجلس به وزیر نفت در مورد خام فروشی هم بود. آن‌ها تأکید داشتند که وزارت نفت، خام فروشی کرده و در حوزه پتروشیمی و فرآورده‌ها باید کار بیشتری صورت می‌گرفت.
بیگی‌نژاد افزود: همچنین نمایندگان مجلس نسبت به زنگنه چند ایراد دیگر نیز گرفتند. ابتدا بحث نیروی انسانی در وزارت نفت، ایراد دوم همان بحث خام فروشی و مورد دیگر روابط با کشورهای همسایه بود که در این مدت گذشته روابط خوبی با آن‌ها برقرار نشد.
بیگی‌نژاد ادامه داد: وزیر نفت، اظهارات رئیس مجلس مبنی بر این‌که هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌های وزارت نفت متناسب با تحریم‌های اعمال‌شده آمریکا نبوده است را قبول نمی‌کند و همواره عنوان می‌کند که دولت زحمات زیادی در این زمینه کشیده است تا بتواند کشور را در مقابل تحریم‌ها بیمه کند یا دستکم در مقابله با آن‌ها اقدامی انجام دهد. وزیر نفت معتقد است که با اقدامات خود توانسته کشور را تحریم‌پذیر کند.
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: در مورد تحولات بورس و انرژی نیز در این جلسه صحبت‌هایی شد و تأکید رئیس مجلس بر این بود که این بخش رونق بگیرد اکنون دو طرف در حال پیگیری این موضوع هستند اما مشخص نیست چه نتیجه‌ای خواهد داشت.وی بابیان این‌که روند استیضاح وزیر نفت در حال پیگیری است، تأکید کرد: سؤال و تذکر از وزیر نفت آغازشده و روند استیضاح نیز درحال پیگیری است. وزیر نفت مجددا هفته آینده باید به مجلس بیاید و در صحن علنی به سؤالات نمایندگان پاسخ دهد.
بیگی‌نژاد تأکید کرد: برخی از نمایندگان استیضاح را آغاز کرده و در حال رایزنی هستند بنابراین تا زمانی که استیضاح قطعی نشده است نمی‌توان پیش‌بینی کرد که نتیجه آن چه خواهد شد. برخی مصمم به استیضاح هستند و برخی دیگر می‌خواهند مسائل و مشکلات را بدون استیضاح حل کنند. باید منتظر ماند و دید نتیجه جلسات و سؤالات از وزیر نفت در هفته آتی چه خواهد شد.
نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.