بین‌المللی شدن بورس تهران ورود سرمایه‌گذاران خارجی را رقم خواهد زد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 89389
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۵:۲۲ |
احمد اشتیاقی کارشناس بازار سرمایه:

بین‌المللی شدن بورس تهران ورود سرمایه‌گذاران خارجی را رقم خواهد زد

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: وضعیت حال حاضر بازار سرمایه در ارتباط باسیاست‌های دولت می‌باشد. بنابراین اگر سیاست‌های دولت تثبیت گردد و در برنامه‌ای پنج‌ساله عنوان گردد، نتایج قابل‌توجهی خواهد شد.
بین‌المللی شدن بورس تهران ورود سرمایه‌گذاران خارجی را رقم خواهد زد

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: وضعیت حال حاضر بازار سرمایه در ارتباط باسیاست‌های دولت می‌باشد. بنابراین اگر سیاست‌های دولت تثبیت گردد و در برنامه‌ای پنج‌ساله عنوان گردد، نتایج قابل‌توجهی خواهد شد. منطقی این است که برنامه‌های دولت در یکایک حوزه‌ها ازجمله حامل‌های انرژی، نرخ گاز و خوراک پتروشیمی محصولات در درازمدت مطرح شود. 

وی بابیان اینکه باید برنامه‌های بورسی برای حداقل مدت ۵ ساله مدون و مطرح گردد، افزود: بی‌شک شرح این‌که برنامه‌های نرخ ارز و نرخ ارز به چه شکلی مدیریت می‌گردد، اثر مطلوب بر بازار سرمایه خواهد داشت.  قابلیت پیش‌بینی متغیر کلان اقتصادی که بر وضعیت سودآوری شرکت‌ها اثرگذار است، شرایط تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاران را تسهیل خواهد کرد و بر روند کنونی بازار اثر مثبت اعمال خواهد کرد. 
اشتیاقی با تأکید بر تزریق منابع مالی به صندوق تثبیت و توسعه تصریح کرد: پس از مخابره نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به بازار، بی‌اعتمادی نسبت به بازار بورس و تصمیمات دولت شکل گرفت. دراین میان می‌توان عنوان کرد که هر راهکار کمک‌کننده، مفید خواهد بود و نتایج خوبی را رقم خواهد زد؛ خواه این اخبار درخصوص عوامل بنیادی باشد، خواه درارتباط با بین‌المللی شدن بازار بورس باشد. چنانچه موضوعات مرتبط با تزریق منابع مالی به صندوق تثبیت و توسعه حل شود و خریداران حاضر شوند نیز اثرگذاری خوبی حادث خواهد شد. 

وی درخصوص بین‌المللی شدن بازار بورس عنوان کرد: ورود منابع نقدینگی جدید به بازار بورس کمک خواهد کرد؛ علی‌رغم تصمیماتی که دولت در حوزه خوراک پتروشیمی و نرخ گاز صنایع گرفته اما قیمت‌ها جذاب می‌باشند؛ مطابق گزارش سه‌ماهه صنایع P/E زیر ۶ واحد قرارگرفته و این امری مؤثر بر سودآوری می‌باشد. 
کارشناس بازار سرمایه در خصوص ارزندگی قیمت‌های حال حاضر همچنین خاطرنشان کرد: قیمت‌های جایگزینی بیش از ارزش قیمت حال حاضر بازار می‌باشد. بنابراین اگر فضای بین‌المللی شدن بورس مهیا شود و سرمایه‌گذاران خارجی ورود پیدا کنند، قیمت‌ها برایشان ارزنده خواهد بود و منابع نقدینگی جدید به بازار وارد خواهد شد. 

او با اشاره به ورود سرمایه‌گذاران خارجی متذکر شد: ورود نقدینگی جدید و سرمایه‌گذاران خارجی خبر مثبتی برای بازار تلقی می‌گردد و انتظار بهبود وضعیت را ایجاد می‌کند. وی در پایان این گفت‌وگو به تشریح چشم‌انداز آتی بازار بورس پرداخت و دراین‌باره عنوان کرد: اگر اخبار جدیدی به بازار محاوره نشود و مسائل حال حاضر باری دیگر موجب تنش نگردد و موجب زیان صنایع نگردد، رشد بازار و ورود سرمایه اتفاق خواهد افتاد. متأسفانه در مقطع زمانی حال حاضر بازار دچار نوعی از بی‌اعتمادی می‌باشد و نقدینگی کافی برای نجات بازار و روند صعودی وجود ندارد.  

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.