بیت کوین در آستانه فتح قله‌های جدید - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 49430
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه, ویژه تاریخ انتشار : ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۰۹ |
بازار ارزهای دیجیتال در مسیر صعودی قرار دارند

بیت کوین در آستانه فتح قله‌های جدید

بیت‌ کوین پس از ریزش‌های گذشته و درحالی‌که قیمت آن از 62 هزار دلار ریزش یک‌باره‌ای را تجربه کرد، مجددا در مدار صعودی قرارگرفته است. بیت کوین دیروز مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد.
بیت کوین در آستانه فتح قله‌های جدید
گروه اقتصادی
بیت‌ کوین پس از ریزش‌های گذشته و درحالی‌که قیمت آن از ۶۲ هزار دلار ریزش یک‌باره‌ای را تجربه کرد، مجددا در مدار صعودی قرارگرفته است. بیت کوین دیروز مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. بیت کوین که دو روز قبل تا ۴۹ هزار و ۶۳۵ دلار رسیده بود، دیروز با رشد ۲۹ درصدی به ۴۹ هزار و ۷۸۰ دلار رسید.
ارزش این ارز دیجیتال در ماه اخیر حدود۲۰ درصد افزایش پیداکرده است. اگرچه بیت ‌کوین در حال حاضر در حال جدال بر سر فتح کانال ۵۰ هزار دلاری قرار دارد، اما شاخص‌ها به‌ویژه شاخص‌های میانگین متحرک حاوی خبر‌های خوشی برای بیت‌ کوین در روز‌های آینده هستند.
به گزارش کوین تلگراف، تحلیل تکنیکال چارت بیت کوین نشان می‌دهد که شاخص مک دی از محدوده قرمز وارد محدوده سبز شده و بیت‌کوین این قابلیت را دارد تا با افزایشی ۵/۵ برابری مواجه شود. بر اساس این گزارش آخرین باری که شاخص مک دی
چنین وضعیتی پیداکرده بود، ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ بود که ارزش بیت‌کوین از قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ دلاری حدودا ۵/۵ برابر شد. اگر تاریخ تکرار شود، احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۲ شاهد عبور قیمت بیت‌کوین از سطح ۲۲۰ هزار دلار خواهیم بود.
بازار ارزهای دیجیتال طی چند ماه گذشته نوسان‌های زیادی را پیدا کرد. بعد از توییت جنجالی ایلان ماسک و افزایش قیمت
 بیت کوین، اقدام کشور چین به ‌دنبال اعمال محدودیت‌ها  در استفاده از رمزارزها در معاملات، ارزش بیت ‌کوین را به زیر ۴۰ هزار دلار رساند و باعث ترس در بازار شد.
اکنون‌که اقتصاد جهانی به‌تدریج به حرکت درآمده و فعالیت خود را از سر گرفته است، ریزش در رمزارزها جای خود را به افزایش قیمت داده و در این میان بیت کوین که شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال در میان مردم و در جهان است، توانسته نوسانات شدید قیمتی را پشت سر بگذارد و دوباره به سرمایه‌گذاری امن برای مردم تبدیل شود. 
 احتمال اصلاح قیمت بیت کوین
مهرداد دهقانی،کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با «رسالت» درباره وضعیت بازار این روزهای رمزارزها گفت: بعد از رکودی که در بازار ارزهای دیجیتال به وجود آمد، بیت کوین
سعی داشت محدوده قیمت ۳۰ هزار دلار را بشکند اما این اتفاق برای آن نیفتاد. اگر بیت کوین از این محدوده عبور می‌کرد امکان دیدن اعداد پایین‌تر حتی تا ۲۰ و ۱۸ هزار دلار را داشت، اما با توجه به حمایت‌هایی که از ارزهای دیجیتال صورت گرفت، بیت کوین روند صعودی خود را آغاز کرده و از روز گذشته به رقم ۵۰ هزار دلار رسیده است. 
وی ادامه داد: احتمال دارد رسیدن به رقم ۵۰ هزار دلار اصلاح قیمتی را در پی داشته باشد و اگر اخبار خاصی به بازار مخابره نشود پیش‌بینی می‌شود بیت کوین به ۶۰ هزار دلار برسد و حتی قله ۶۵ هزار دلاری را که پیش‌ازاین به آن نقطه رسیده بود را دوباره فتح کند. 
دهقانی بابیان اینکه ازنظر تکنیکالی امکان اصلاح قیمت در بازار رمزارزها تا مرز ۴۸ هزار دلار وجود دارد، افزود: بیت کوین به محدوده ۵۰ هزار دلار رسیده است و انتظار می‌رود بعد از ریزش ۲ تا ۳ هزار دلاری مجددا خریداران به بازار وارد می‌شوند و قیمت به سمت بالا حرکت کند.
این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: اگر بیت کوین به محدوده ۶۵ هزار دلاری برسد امکان ورود فروشنده‌ها به این محدوده وجود دارد و باعث می‌شود قیمت‌ها به سمت پایین هدایت شوند ولی اگر قیمت بالای ۵۰ هزار دلار برسد رسیدن به محدوده ۶۵ هزار دلار دور از انتظار نیست.
وی با اشاره به اینکه دو دیدگاه نسبت به رمزارزها در بازار وجود دارد، گفت: افرادی که نسبت به آن خوش‌بین نیستند و از طرفی افرادی که نسبت به آن خوش‌بین هستند و آن را آینده بازار می‌دانند و از آن حمایت می‌کنند مانند ایلان ماسک و جف بزوس. 
دهقانی با اشاره به اینکه بعد از بیت کوین، اتریوم دومین رمز ارز مورد استقبال در دنیاست، افزود: اتریوم بعد از بیت کوین پرچمدار خرید در بازار است. در کشور ما افرادی با ارقام بالا اقدام به خرید رمزارز کرده‌اند و اکنون منتظر هستند قیمت‌ها به ارقام قبلی بازگردد. عده‌ای دیگر هم در ارقام پایین‌تر واردشده‌اند و درزمانی که بیت کوینبه ۳۰ هزار دلار رسید از آن محدوده وارد شدند. 
وی با اشاره به اینکه جهش دوباره ویروس کرونا تأثیری بر بازار رمزارزها نخواهد گذاشت، گفت: تأثیرپذیری ارزهای دیجیتال مانند بازار نفت و طلا نیست که جهش کرونا قیمت آن‌ها را تحت تأثیر خود قرار دهد درحالی‌که شاید جهش ویروس اثر مثبتی بر بازار رمزارزها داشته باشد. نفت و طلا به دلیل ماهیتی که دارند و تأثیر ریسک‌پذیر و ریسک گریزی که از شرایط بازار می‌گیرند با توجه به شرایط اثرگذار و اثرپذیر بوده‌اند. 
دهقانی در پایان خاطرنشان کرد: به علت نوپایی رمزارزها دور از ذهن خواهد بود که جهش دوباره کرونا بر این بازار تأثیرگذار باشد. اگرچه اکنون نگاه‌ها به بیت کوین همچون طلاست و در بازارهایی که ریسک گریز
است همچون طلا تشبیه می‌شود، اما جهش کرونا تأثیر بسیار کمتری نسبت به طلا و نفت در بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند داشته باشد. 
|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.