بن بست توییتری در آمریکا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 25394
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۷:۴۹ |
ترجمه و تحلیل

بن بست توییتری در آمریکا

طی روزهای اخیر  و متعاقب سکوت ترامپ و همراهانش در قبال بحران به‌وجود آمده در توییتر( که ناشی از هک شدن این شبکه اجتماعی بوده است )، سؤالات و ابهامات زیادی از سوی رسانه ها مطرح شده است. نباید فراموش کرد که بخش اعظمی از رقابت ترامپ-بایدن در انتخابات پیش رو، در بستر توییتر صورت می گیرد. 
بن بست توییتری در آمریکا

گروه بین‌الملل
طی روزهای اخیر  و متعاقب سکوت ترامپ و همراهانش در قبال بحران به‌وجود آمده در توییتر( که ناشی از هک شدن این شبکه اجتماعی بوده است )، سؤالات و ابهامات زیادی از سوی رسانه ها مطرح شده است. نباید فراموش کرد که بخش اعظمی از رقابت ترامپ-بایدن در انتخابات پیش رو، در بستر توییتر صورت می گیرد. 
چنانچه یورو نیوز گزارش داده است، هک شدن حساب توییتری  صدها چهره مشهور سیاسی و اقتصادی در آمریکا و دیگر کشورهای جهان ، بحران بی‌سابقه ای را در این شبکه اجتماعی ایجاد کرده است. اگرچه مقامات توییتر وعده داده اند که این ماجرا را پیگیری کرده و به برداشت و درک مشخصی از آن می رسند، اما این توجیه، نتوانسته است منجر به ایجاد آرامش در میان بایدن و ترامپ شود!این دو هر لحظه نگران هستند تا هکرها، از طریق هک کردن توییتر آن‌ها، پیام‌ها و اخبار دروغین و در عین حال تأثیرگذار بر روی آرای مردم آمریکا را مخابره کنند!  
در چنین شرایطی، مقامات ارشد توییتر درصددند کماکان فضای این شبکه اجتماعی را امن جلوه داده و از سیاستمداران آمریکایی بخواهند تا کماکان از این ابزار برای انتقال پیام‌های مستقیم خود به مردم و سیاستمداران استفاده کنند.  توییتر در اولین توضیح درباره هک بی‌سابقه حساب‌های افراد مشهور گفته؛ هکرها با یک «حمله هماهنگ‌شده مهندسی اجتماعی» برای فریب چند نفر از کارکنان توییتر موفق به این کار شده‌اند. از چندین حساب کاربری تأییدشده چهره‌های سرشناسی چون باراک اوباما، جو بایدن، بیل گیتس و ایلان ماسک، توییتی منتشر شد که وعده می‌داد در ازای پرداخت هر هزار دلار بیت‌کوئین، دو هزار دلار به پردازنده برمی‌گرداند.همین مسئله سبب شد تا میلیون‌ها دلار بیت‌کوئین توسط مخاطبان خریداری شود! مال‌باختگان تصور می‌کردند که با افرادی مانند اوباما، بایدن و بیل گیتس وارد معامله دوجانبه شده و سود زیادی نیز از این طریق برده اند! در هر حال به نظر می رسد شوک به وجود آمده در توییتر، تا حدودی قواعد بازی و رقابت دو حزب سنتی آمریکا در فضای مجازی را تحت تأثیر قرار دهد.
نقدی بر گزارش یورونیوز
آنچه مسلم است این‌که با توجه به سوءسوابق مقامات آمریکایی در هدایت برخی حملات سایبری و مجازی، امکان وقوع حملات هکری اخیر در توییتر با هدایت ترامپ رد نمی شود. نکته جالب توجه این‌که«اوباما» و « بایدن» دو شخصیت مشهور حزب دموکرات که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بیشترین نقش را در مقابله با ترامپ خواهند داشت، در زمره کسانی هستند که توییتر آن‌ها هک شده است. با این حال، کمتر کسی از حامیان مشهور ترامپ در این لیست وجود دارد! نباید فراموش کرد که بحران توییتری اخیر، می‌تواند به صورت مستقیم بر روی رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأثیرگذار باشد. 
بسیاری از تحلیلگران معتقدند که با همه این اوصاف، کلیت این اتفاق بیش از آنکه به ضرر ترامپ باشد، به سود وی بوده است! از این رو رئیس‌جمهور آمریکا فعلا سخنی در این خصوص به میان نیاورده است. در پی این حمله، شهروندان آمریکایی نسبت به کارآمدی توییتر به عنوان یک بستر قابل اطمینان برای رصد مواضع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر با شک و تردید نگاه می کنند. این تردید، برای ترامپ که بازی را فعلا در نظرسنجی‌ها باخته است، چندان بد نیست! موضوعی که نقش احتمالی ترامپ در خرابکاری توییتری اخیر را تقویت کرده است! 
یورونیوز

|
برچسب ها
, ,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.