بلایی که بر سر آمریکا آمده است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 32757
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۷:۵۱ |

بلایی که بر سر آمریکا آمده است

چنانكه پیش بینی می شد، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مولد منازعات گسترده ای در این کشور بوده است. این منازعات طی روزهای آینده به بالاترین سطح خود رسیده است. در این میان، شرکت‌های تسلیحاتی در اروپا ، از تشدید منازعات در ایالات متحده استقبال می کنند زیرا در این فضای ملتهب، می توان تجارت سلاح را به صورتی گسترده تر و پرسودتر صورت داد!
بلایی که بر سر آمریکا آمده است

گروه  بین الملل 
چنانكه پیش بینی می شد، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مولد منازعات گسترده ای در این کشور بوده است. این منازعات طی روزهای آینده به بالاترین سطح خود رسیده است. در این میان، شرکت‌های تسلیحاتی در اروپا ، از تشدید منازعات در ایالات متحده استقبال می کنند زیرا در این فضای ملتهب، می توان تجارت سلاح را به صورتی گسترده تر و پرسودتر صورت داد! طبق گزارش بسیاری از منابع خبری، شرکت‌های تولید تسلیحات در اروپا، از ماه‌ها قبل در حال انتقال و فروش سلاح به ایالات مختلف آمریکا بوده اند زیرا پیش بینی بحران و شورش داخلی در این کشور، از سوی بسیاری از تحلیلگران مطرح شده بود. اکنون  با عدم پذیرش شکست توسط ترامپ ، این موضوع پررنگ تر شده است. ضمن آنکه شورش‌های خیابانی در بسیاری از ایالات و مناطق آمریکا آغاز شده است. 
شبکه دویچه وله در این خصوص تأکید کرده است که ترس از تنش‌ و شورش پس از انتخابات در آمریکا، فروش سلاح را بالا برده است. فقط در ماه سپتامبر ۱/۸ میلیون اسلحه به فروش رسیده که حدود ۶۶ درصد بیشتر از سپتامبر سال گذشته است. شرکت‌های آلمانی نیز سود خوبی از این بازار می‌برند.بر این اساس بازار اسلحه در ایالات متحده داغ است. ارزش سهام صنایع اسلحه سازی آمریکایی مانند استورمیا راجر و شرکا،از ابتدای سال تا کنون در برخی موارد ۸۰ درصد افزایش یافته است. تولیدکنندگان آلمانی نیز از این تجارت سود زیادی می‌برند.یک جوان آمریکایی در همین رابطه به رادیوی آلمان گفته است که می‌ترسد و به همین دلیل سلاح می‌خرد. او تنها نیست. نزدیک به پنج میلیون نفر در ایالات متحده برای اولین بار در چند ماه گذشته اسلحه خریده‌اند. بنابر این گزارش فقط در ماه سپتامبر ۱/۸ میلیون سلاح در ایالات متحده فروخته شده که ۶۶ درصد بیشتر از سپتامبر سال گذشته است.
دانیل هریچ، گزارشگر تحقیقی به رادیو آلمان می‌گوید: «نمی‌توان به طور دقیق گفت که سهم شرکت‌های آلمانی در بازار اسلحه آمریکا چقدر است». او که تحقیقی درباره تجارت اسلحه و صنعت اسلحه انجام داده، ادامه می‌دهد: «مقام‌های مسئول به دلایل سیاسی قطعا سهم ایالت‌های مختلف در میزان خرید اسلحه را فاش نمی‌کنند» اما آنچه مسلم است شرکت آلمانی زیگ زاوئر،بزرگ‌ترین صادر کننده سلاح‌های کوچک به ایالات متحده است. تخمین زده می‌شود که این شرکت درآمدی میلیونی در بازار ایالات متحده داشته باشد.
 تحلیلی بر گزارش دویچه وله 
زیگ زاوئر، دفتر مرکزی خود را از آلمان به ایالات متحده منتقل کرده، اگرچه کل سرمایه آن متعلق به یک هلدینگ آلمانی است و تمام سود آن به آلمان می‌رود. از نظر دانیل هریچ این واکنشی واضح به شعار ترامپ یعنی
«اول آمریکا» است. او می‌گوید که شرکت‌های اسلحه سازی آلمان حامیان سرسخت ترامپ هستند و با این وضع جای تعجب نیست که در چند سال آینده چیزی تغییر نکند.یکی از پسران ترامپ چندین بار به کارخانه زیگ زاوئر در نیوهمپشایر رفته است. این شرکت در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ نیز با بیش از ۱۰۰ هزار دلار از ترامپ حمایت کرد.
در هر حال، شرکت‌های تسلیحاتی در اروپا، بیشترین سود را از فضای ملتهب فعلی آمریکا برده و بدون توجه به بحران‌های پایداری که در ایالات متحده به وجود آمده و خواهد آمد، مشغول تجارت تسلیحاتی خود هستند! این همان معامله ای است که آمریکا با اکثر کشورهای دنیا می کند، یعنی از ایجاد و استمرار بحران‌های داخلی از آن‌ها حمایت می کند تا سودی به کارخانجات و شرکت‌های اسلحه سازی در این کشور برسد! گویا این بار چنین مسئله ای پس از دهه ها، گریبانگیر ایالات متحده شده است. 
دویچه وله 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.