بسیج سرمایه ایران - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 77007
  پرینتخانه » سیاسی, فرهنگی, مطالب روزنامه, ویژه تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۶:۰۷ |
بسیج مردمی ضامن ایستادگی کشور است

بسیج سرمایه ایران

دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب، سازندگی و عمران و ایستادگی در مقابل فتنه‌های دشمن بخشی از خدمات نهاد مقدس بسیج است.نهال مقدس بسیج به‌عنوان نهالی زنده و پویا – از زمان شکل‌گیری تاکنون- خدمات ارزنده‌ای را به اسلام و انقلاب ارزانی داشته است. خدماتی که رهیافت آن به حفظ ن ظام و انقلاب و تزریق نشاط و امیدواری در جامعه ختم شده است. 
بسیج سرمایه ایران

محمد زاهدی مقدم
دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب، سازندگی و عمران و ایستادگی در مقابل فتنه‌های دشمن بخشی از خدمات نهاد مقدس بسیج است.نهال مقدس بسیج به‌عنوان نهالی زنده و پویا – از زمان شکل‌گیری تاکنون- خدمات ارزنده‌ای را به اسلام و انقلاب ارزانی داشته است. خدماتی که رهیافت آن به حفظ ن ظام و انقلاب و تزریق نشاط و امیدواری در جامعه ختم شده است. 
دفاع از میهن، فقرزدایی، سازندگی و عمران، روشنگری، فرهنگ‌سازی دینی، مبارزه با مفاسد، برقراری امنیت و آرام‌سازی شهرها و مناطق در هنگام فتنه‌ها و آشوب‌ها، بخشی از دستاوردهای خدماتی بسیج و بسیجی است. در ادامه به برخی از این خدمات در آینه نگاه مقام معظم رهبری اشاره می‌کنیم:
 اندیشه بسیجی در آینه نگاه رهبری
زیباترین تعابیر برای این شجره طیبه تعابیری است که امام راحل و مقام معظم رهبری به‌کاربرده‌اند. تعابیری که نه‌تنها از ابعاد و زوایای پنهان این سازمان مبارک پرده برمی‌دارد بلکه راه و هدف بسیج و بسیجی را نیز مشخص می‌کند. 
در آینه گفتاری مقام معظم رهبری بسیجی شخصیتی با ایمان، منطقی، بصیر، دشمن‌شناس، فداکار، مسئولیت‌پذیر، امیدوار به آینده، دلسوز برای آبادانی و استقلال کشور، مدافع میهن، تلاش‌گری خسته‌ناپذیر و مبارزِ با جرثومه فساد معرفی شده است.
۱.مبارزه با مفاسد
دشمن در تمام دوران ۴۴ ساله انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و براندازی آن دریغ نکرد. جنگ تحمیلی، جنگ‌ داخلی، تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی، نفوذ، اختلاف و تفرقه بین مذاهب، فتنه و آشوب و درنهایت جنگ ترکیبی و هیبریدی بخشی از اقدامات دشمن علیه نظام و انقلاب بوده است. با تمام سختی‌هایی که این نبردها برای کشور و مردم به دنبال داشته و دارد اما حضور به‌موقع مردم و بسیج مردمی، این نقشه‌های شوم را خنثی نمود و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
مقام معظم رهبری معتقد است بسیج تنها نهاد مقدسی است که می‌تواند جلوی فتنه‌های دشمن بایستد و نقشه‌های آنان را خنثی کند. ایشان دراین‌باره می‌فرماید: «دشمن برای شایع کردن فساد در بین جوانان این کشور برنامه‌ریزی می‌کند. چه کسی باید در مقابل این اشاعه‌ فساد بایستد؟ چه کسی باید در مقابل خرابکاری‌ها بایستد؟ … بسیج؛ یعنی همین نیروی عظیم.» 
این کلام  رهبری تا حدود زیادی به اندیشه بسیجیان جامه عمل پوشاند و امروزه به‌وضوح می‌توان این حضور را در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در مقابل دشمن مشاهده نمود.
۲.سازندگی و عمران
بسیج و تفکر بسیجی گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور است. مشکلاتی که در تمام دوران ۴۴ ساله انقلاب اسلامی با کمک همین نیروهای کارآمد و فداکار انقلابی و بسیجی برطرف و به سازندگی کشور تبدیل شد. سازندگی که توانست فتنه‌های دشمن را که می‌خواست نظام را ناکارآمد جلوه دهد، خنثی نماید. 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سازندگی کشور را یکی از اهداف والای بسیج می‌داند و معتقد است امروز همه‌ نیروها با همه‌ سرمایه‌های علمی، فکری، تخصصی، تجربی، مادّی و معنوی خود باید همچون بسیجیان میدان جنگ، پشت سر دولت به میدان سازندگی وارد شوند و دولت نیز نه‌تنها خود به شکل بسیجی عمل کند بلکه نیروهای کارآمد بسیجی را به حضور در میدان سازندگی تشویق کند.
بااینکه خدمات سازندگی بسیج در تمام دوران انقلاب اسلامی چشمگیر و قابل‌توجه بوده است اما کافی نیست و به نظر می‌رسد امروز برای جبهه انقلاب بستری فراهم‌شده که می‌تواند با کمک دولت انقلابی و استفاده از ظرفیت طلایی بسیج و بسیجی کشور را از بسیاری بحران‌های پیش‌رو رهانیده و به اوج عزت و شکوفایی برساند.
۳.سرمایه ملّی و علاج دردها
بسیج به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه ملّی، توانست دستاوردهای انقلاب، ملت و کشور را آن‌چنان‌که شایسته و بایسته است، حفظ کند. این سرمایه ملّی تنها نهادی است که می‌تواند دردهای کشور را علاج و با تمام توطئه‌ها و تهدیدها مقابله کند. 
مقام معظم رهبری دراین‌باره می‌فرماید: «برای کشوری که آماج این‌همه حمله‌ خصمانه و خباثت آمیز دشمنان است، جز بسیجِ نیروهای مردمی، هیچ علاجی وجود ندارد. اگر بسیج نیروهای مردمی نمی‌بود و امام بزرگوار، از نیروی ایمان و عشق مردم در سازماندهی این عناصر مؤمن و نورانی در سراسر کشور … استفاده نمی‌کرد و این انبوه عظیم نیروی فعّال را به‌وجود نمی‌آورد، بدون شکّ جمهوری اسلامی نمی‌توانست در مقابل این‌همه توطئه و خباثت و دشمنی و سنگ‌اندازی، مقاومت کند.»

نویسنده : محمد زاهدی مقدم |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.