بسترسازی رونق حضور سرمایه‌گذاران، گامی مؤثر در پیشبرد واردات خودرو - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 105283
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۴۸ |
مصطفی پوردهقان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد:

بسترسازی رونق حضور سرمایه‌گذاران، گامی مؤثر در پیشبرد واردات خودرو

مصطفی پوردهقان، نماینده مردم اردکان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح اثرات واردات خودرو پرداخت و با تأکید بر ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری و فراهم‌سازی بسترمناسب برای رونق حضور سرمایه‌گذاران بیان کرد: در فرآیند وار‌دات خودرو می‌بایست به اقدامات علمی و عملی صحیح پرداخت و از تصمیماتی که تنها وجه رسانه‌ای دارند، دوری کرد.
بسترسازی رونق حضور سرمایه‌گذاران، گامی مؤثر در پیشبرد واردات خودرو

مصطفی پوردهقان، نماینده مردم اردکان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح اثرات واردات خودرو پرداخت و با تأکید بر ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری و فراهم‌سازی بسترمناسب برای رونق حضور سرمایه‌گذاران بیان کرد: در فرآیند وار‌دات خودرو می‌بایست به اقدامات علمی و عملی صحیح پرداخت و از تصمیماتی که تنها وجه رسانه‌ای دارند، دوری کرد. وی با تأکید بر اتخاذ سیاست‌های بلندمدت و واردات خودروهای برخوردار از تکنولوژی روز دنیا افزود: سیاست‌های مرتبط با صنعت خودرو به‌ویژه واردات خودرو باید بلندمدت باشد. بنابراین در این فضا باید از اقدامات و تصمیم‌‌گیری‌های کوتاه‌مدت و آنی پرهیز داشت. فرآیند واردات خودرو نیازمند یک زنجیره صحیح برخوردار از سیاست‌های مناسب است. به طورمثال در دهه ۷۰، خودرو پژو، سیتروئن و رنو وارد کشور شد و فعالیت اقتصادی رقم خورد. همچنین به‌موجب‌ واردات این خودرو، تکنولوژی وارد کشور شد و حرکت به سمت توسعه خودروهای داخلی نیز رقم خورد. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی‌شک سیاست‌ واردات خودرو، سیاستی صحیح است و بنده نیز همچون تمامی مردم مخالف  این امر نمی‌باشم، اما در فرآیند عملیاتی شدن این مهم می‌بایست تحرکات علمی داشت و سیاست‌های صحیح اتخاذ کرد. به‌عنوان‌مثال اگر اختصاص ارز مبنای عمل قرار می‌گیرد، باید اطمینان داشت که تکانه ارزی اتفاق نمی‌افتد چراکه اگر تکانه ارزی صورت گیرد، تورم هزینه رقم خواهد خورد. 
او ضمن بیان اینکه باید برای افزایش سرمایه‌گذاری برای واردات خودرو بسترسازی کرد، متذکر شد: در فرآیند تحقق واردات خو‌درو باید به سمت افزایش سرمایه‌گذاری حرکت کنیم و بسترمناسب رونق حضور سرمایه‌گذاران را فراهم‌سازیم تا ارز و تکنولوژی روز دنیا وارد کشور شود. 
وی یادآور شد: باید تکنولوژی‌های روز دنیا وارد کشور شود و تعامل و مشارکت‌های اقتصادی میان خودروسازان برتر دنیا و منطقه با تولیدکنندگان داخلی شکل‌گیرد. بی‌شک با تحقق این مهم می‌توانیم به رقم خوردن اتفاقات خوب امیدوار باشیم. 
نماینده مردم اردکان در مجلس دوازدهم همچنین ادامه داد: مهم‌ترین چالش‌های صنعت خودرو، قیمت بالای محصولات و کیفیت پایین است. متأسفانه ایمنی و تنوع پایین محصولات نیز به چشم می‌خورد که قدرت انتخاب را از مردم سلب کرده است. یکایک این چالش‌ها به‌واسطه انحصار در صنعت خودرو پدید آمده و بی‌شک ضرورت دارد تا رفع انحصار از مسیر وار‌دات خودرو عملیاتی شود. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان این گفت‌وگو بيان داشت: مادامی‌که بازار خودرو رقابتی شود و خودروهای متنوع برخوردار از تکنولوژی روز دنیا وارد کشور شوند، چالش‌هایی همچون بالای محصولات و کیفیت پایین، ایمنی و تنوع بسیار کم محصولات نیز رفع خواهد شد و تولیدکنندگان در مسیر توسعه و ارتقای کیفیت حرکت خواهند کرد. 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.